وکیل کمیسیون ماده ۳۸+تضمینی و متخصص+شماره تماس

کمیسیون ماده 38

تماس با وکلای پایتخت

ما اینجا هستیم تا با مشاوره تخصصی رایگان به شما کمک کنیم ، همین حالا با ما تماس بگیرید
شماره تماس : 09199353470

کمیسیون ماده 38

شهرداری ها در سطح شهر دارای وظایف مختلفی هستند، شهرداری به منظور ایجاد رفاه و امنیت در سطح شهر برای شهروندان تشکیل شده است. به منظور فعالیت هرچه بهتر شهرداری ها، قانون شهردای ها در نظر گرفته شده است. این قانون گرچه در طول سال‌ها دچار اصلاحیه هایی شده، امروزه به عنوان مرجعی برای فعالیت های شهرداری شناخته می‌شود. شهرداری ها برای ادامه فعالیت خود نیازمند درآمد هستند، درآمدهایی که راه های مختلفی کسب می‌شود. یکی از این روش ها قرارداد بستن با پیمانکاران و اجرای پروژه ها در سطح شهر است. تمامی فعالیت های شهرداری باید مطابق قوانین و مقررات صورت گیرد.

مرجع حل اختلافات ناشی از قراردادهای پیمانکاری و شهرداری

کمیسیون ماده ۳۸ شهرداری‌ها براساس اصلاحیه ماده ۳۸ آیین نامه معاملات شهرداری‌ها به عنوان مرجع حل اختلافات ناشی از قراردادهای موضوع آیین نامه مذکور اعلام شده است. تمامی اختلافات میان پیمانکاران و شهرداری ها در کمیسیون ماده ۳۸ رسیدگی می‌شود. رسیدگی در این کمیسیون دارای پیچیدگی های خاصی است که اشخاص را نیازمند حضور وکیل تضمینی و متخصص کمیسیون ماده ۳۸ می‌نماید. در سال  ۱۳۹۰آیین نامه معاملات شهرداری ها در ماده ۳۸ اشخاص زیر را به عنوان اعضای کمیسیون ماده ۳۸ اعلام نمود:

الف) یک نفر قاضی منتخب رئیس قوه قضاییه.

ب)یک نفر از میان اعضای شورای اسلامی شهر با انتخاب از جانب شورای مذکور.

پ)نماینده شهرداری منتخب شهردار.

ت)نماینده فرماندار یا بخشدار.

ث)نماینده قانونی طرف مقابل یا وکیل کمیسیون ماده ۳۸ وی.

قبل از تصویب آیین نامه معاملات شهرداری ها در سال ۱۳۹۰، اختلافات میان پیمانکاران و شهرداری ها به صورت مستقیم در دادگاه مطرح و مورد رسیدگی واقع می‌شد. اما به دلیل حجم بالای اختلافات و ناتوانی شهرداری در پرداخت به موقع هزینه های مرتبط به پیمانکاران و پروژه‌ها، دادگاه ها دیگر توانایی رسیدگی به این موشوع را نداشتند. به همین این آیین نامه تصویب شد تا اختلافات در کمیسیون ماده ۳۸ با حضور اشخاص مذکور و طرفین شکایت مورد بررسی قرار گیرد. این کمیسیون مختص به قراردادهای میان شهرداریها و پیمانکاران نیست و اختلافات میان شهرداری ها و اشخاص نیز قابلیت رسیدگی در این کمیسیون را دارد. هرچند تعیین این موضوع که آیا اختلافات میان اشخاص و پیمانکاران با شهرداری در صلاحیت رسیدگی کمیسیون ماده ۳۸ قرار می‌گیرد یا خیر، مسئله ای است که باید با حضور وکیل کمیسیون ماده ۳۸ گروه وکلای پایتخت و وکیل تضمینی و متخصص صورت گیرد. حضور وکیل کمیسیون ماده ۳۸ و بررسی مسئله مورد اختلاف از سوی وی مانع از اتلاف وقت و زمان می‌شود. همچنین وکیل تضمینی و متخصص گروه وکلای پایتخت با بررسی همه جانبه موضوع بهترین راه حل را برای حل آن در نظر می‌گیرد تا در بهترین و سریع ترین زمان ممکن موکلین به نتیجه دلخواه خود دست یابند. هدف وکیل کمیسیون ماده ۳۸ گروه وکلای پایتخت کمک کردن به اشخاص در راه رسیدن به حقوق قانونی خود می‌باشد.

برای مثال دعاوی که در ابتدا در رابطه با انعقاد یا بطلان قرارداد است در صلاحیت رسیدگی ماده ۳۸ نیست و وکیل کمیسیون ماده ۳۸ این موضوع را به اطلاع موکلین خود می‌رساند. به طور کلی هدف از تشکیل کمیسیون ماده ۳۸ در وهله اول رسیدگی به اختلافات شهرداریها به جای دادگاه در این کمیسیون است. اشخاص برای طرح شکایت به همراه وکیل کمیسیون ماده ۳۸ بایستی در این کمیسیون اقامه دعوی نمایند و طرح مستقیم این دعاوی در دادگاه ها مسموع نخواهد بود و باعث اتلاف وقت و هزینه شاکی خواهد بود. بهترین گزینه برای جلوگیری از این مسئله و تسریع روند رسیدگی دریافت مشاوره از وکیل کمیسیون ماده ۳۸ گروه وکلای پایتخت است. طرح دعوی در کمیسیون ماده ۳۸ نیازمند ارائه درخواست است. وکیل ماده ۳۸ با بررسی موضوع و ضمیمه کردن مدارک درخواست رسیدگی در کمیسیون ماده ۳۸ را مطرح می‌نماید. کمیسیون ماده ۳۸ نیز با دریافت درخواست مذکور، اقدام به بررسی درخواست و مدارک ارائه شده می‌نماید. سپس با تعیین وقت رسیدگی و اعلام آن به شاکی و وکیل کمیسیون ماده ۳۸ وی رسیدگی را آغاز می‌نماید. چنانچه درخواست ارائه شده در صلاحیت رسیدگی کمیسیون ماده ۳۸ نباشد، این کمیسیون با صدور قرار درخواست مذکور را رد می‌کند. کمیسیون ماده ۳۸ برای بررسی بیشتر موضوع و کشف حقایق کارشناسان و بازرسانی را برای بازدید و بررسی میدانی به محل های مرتبط می‌فرستند.

آیا رای صادره در کمیسیون ماده ۳۸ شهرداری ها قابل اعتراض است؟

در این شرایط شاکی به همراه وکیل کمیسیون ماده ۳۸ و دریافت مشاوره از سوی وی نسبت به طرح مسئله در دیگر مراجع قضایی اقدام می‌نمایند. سوالی که ممکن است در اینجا پیش بیاد این است که آیا رای صادره در کمیسیون ماده ۳۸ شهرداری ها قابل اعتراض است؟ قائده کلی در حقوق ایران، اصل بر قابل اعتراض بودن آراء است. رای صادر در کمیسیون ماده ۳۸ قانون اصلاحی شهرداری ها نیز از این قائده مستثنی نیست. لیکن مرجعی که قابلیت رسیدگی به اعتراض نسبت به رای کمیسیون ماده ۳۸ را داشته باشد، مورد اختلاف است. به طور کلی دعاوی مرتبط با شهرداریها در صلاحیت رسیدگی دیوان عدالت اداری است. لازم به ذکر است،شاکی و وکیل تضمینی و متخصص وی بایستی پیش از طرح شکایت در دیوان عدالت اداری حدود صلاحیت ها و اختیارات این سازمان را در نظر بگیرند، تا مانع از طرح دعوای بدون نتیجه شوند. برخی معتقدند دعاوی اعتراض به رای کمیسیون ماده ۳۸ قابل طرح در دیوان عدالت اداری را ندارند و برخی دیگر بر صلاحیت دادگاه های عمومی حقوقی در این رابطه اعتقاد دارند. در این خصوص شخص شاکی با ارتباط با شماره تماس های گروه وکلای پایتخت و دریافت مشاوره از وکیل کمیسیون ماده ۳۸ این گروه قادر به بررسی بیشتر موضوع و کسب نتیجه مطلوب خواهد بود. زیرا در هر مورد شرایط و صورت مسئله با موارد دیگر متفاوت است و در این موضوع اختلافی بهتر است بررسی دقیق و تخصصی صورت گیرد تا شخص متقاضی به حق قانونی خود یعنی اعتراض به رای کمیسیون ماده ۳۸ دست یابد.

وکیل متخصص کمیسیون ماده ۳۸ | گروه وکلای پایتخت

گروه وکلای پایتخت با ارائه خدمات حقوقی و مشاوره تخصصی حقوقی به صورت تلفنی، آنلاین و مراجعه حضوری با رزرو وقت قبلی، بهترین گزینه برای اشخاصی است که قصد طرح شکایت در کمیسیون ماده ۳۸ را دارند. وکیل تضمینی و متخصص و وکیل کمیسیون ماده ۳۸ گروه وکلای پایتخت با سابقه و تخصص حقوقی تمامی تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه و رضایت موکلین خویش به کار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان