بهترین قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری

بهترین-قاضی-بازنشسته-دیوان-عدالت-اداری

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید برای پیشبرد پرونده مورد نظرتان در دیوان عدالت اداری، تنها و تنها می‌توان از یک وکیل کمک گرفت، سخت در اشتباه هستید. بهترین قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری نیز تجاربی دارد که می‌توانید برای پیشبرد پرونده خود از آن استفاده کنید.

 

درباره دیوان عدالت اداری بیشتر بدانیم

دیوان عدالت اداری؛ نامی که شاید بارها و بارها آن را شنیده باشید. این مرجع قانونی، بزرگترین نهاد قضایی در کشورمان است که در حوزه رسیدگی به تخلفات دولتی و اداری فعالیت دارد. این تخلفات و تظلمات از سوی برخی از سازمان‌های اداری، وزارتخانه ها، نهادهای نظامی، شهرداری‌ها و… بوده و شاکی با بهره مندی از تخصص و تجربه یک وکیل کارآمد می‌تواند شکایت خود را پیگیری نماید.

دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره می‌شود و از آنجایی که حساسیت‌های فراوانی متوجه این حوزه بوده و همواره امکان نفوذ و ایجاد اختلال در پیشبرد پرونده‌های آن وجود دارد، قوه قضائیه نظارت جدی بر آن دارد. این نهاد شبه قضایی در پایتخت متمرکز بوده و در سایر استان‌ها نیز نمایندگی دارد و دفاتری را راه اندازی نموده است. این دفاتر امور شهروندان استان‌ها را ثبت می‌کنند، اما رسیدگی قضایی به آن‌ها تنها در مرکز اصلی امکانپذیر است.

رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری، به شکل غیر حضوری انجام می‌شود. در واقع وکیل از سوی شاکی طرح دعاوی نموده و درخواست شکایت را اعلام می‌کند.

نقش بهترین قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری

در دیوان عدالت اداری، قاضی به عنوان یک مقام بلند پایه و مهمترین مسئول رسیدگی کننده به پرونده مرتبط با شکایت مردم از مراکز دولتی و اجرایی و حتی قضائی در شعبات مختلف از این دیوان فعالیت دارد و هر روز چندین پرونده در این باره را مورد بررسی قرار می‌دهد. لذا پس از بازنشسته شدن، تجارب بسیار زیادی در این زمینه داشته و می‌تواند آن را در اختیار عموم مردم قرار دهد. به همین دلیل است که افراد همواره تمایل دارند که با قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری مشورت نمایند و اطلاعات بیشتری از روند و چگونگی رسیدگی به پرونده‌ها در شعبات مختلف از این دیوان به دست آورند. اگرچه شاید گمان کنید به این منظور می‌توان از راهنمایی یک وکیل بهره‌مند شد و نیازی به برقراری ارتباط با قاضی بازنشسته نیست. البته که هر کدام تجارب خاص خود را دارند و آنچه قاضی در سال‌های متمادی فعالیت در دیوان عدالت اداری دیده را نمی‌توان از زبان یک وکیل شنید. در هر صورت شما برای پیشبرد پرونده خود به یک وکیل نیاز دارید و راهنمایی‌های او نیز بسیار راهگشا خواهد بود.

خدمات قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری

ما به کسانی که فکر می‌کنند حقوق آن‌ها در نهادهای اجرایی و سازمان‌های دولتی، شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان‌های قضائی تضییع شده و می‌خواهند با ثبت شکایت از حقوق خود دفاع نمایند، توصیه می‌کنیم که حتماً از مشاوره قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری به عنوان یک فرصت طلایی استفاده کنند و به حقوق خود واقف گردند. اما آیا به صورت دقیق می‌دانید که قاضی چه پرونده‌هایی را در طول فعالیت خود بررسی کرده و در چه زمینه‌ای می‌تواند به شما کمک کند؟

در این فهرست به پاسخ سوالتان خواهید رسید:

  • طرح شکایت از سازمان‌های مالیاتی
  • اعتراض به تخلف در هیات انضباطی در ارگان‌های نظامی
  • شکایت از روند گزینش در سازمان‌های اداری
  • اعتراض به هیات تخلفات اداری
  • طرح دعاوی بر علیه رای قطعی صادرشده از دادگاه
  • شکایت از مجموعه ارگان‌های دولتی و اجرای

 

 

قاضی بازنشسته و آشنایی او با تخلفات در نهادهای وابسته به نیروهای مسلح

تخلفات در هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح به عنوان پرونده‌ای که قاضی دیوان عدالت اداری با آن سروکار داشته، می‌تواند موضوع مورد نظر شما باشد! ممکن است شما به عنوان یکی از نیروهای فعال در سازمان‌های وابسته به نیروهای نظامی، به تصمیمات اتخاذ شده اعتراض داشته باشید و یا در حق شما ظلمی صورت گرفته باشد. اگر با چنین مسئله‌ای روبرو شدید بدانید که قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

 

درخواست مشاوره از قاضی برای اعتراض به گزینش در ادارات دولتی

آیا برای شما نیز پیش آمده که برای گزینش به ادارات دولتی سری زده باشید و در آنجا متوجه شوید که ضوابط و قانون در گزینش واجدان شرایط در نظر گرفته نمی‌شود؟ در واقع نهادهای استخدامی از این آیین نامه‌ها عدول کرده و عدالت را در گزینش خود لحاظ نمی‌کنند. شما می‌توانید در چنین موقعیتی از سازمان و یا اداره مربوطه شکایت کنید. اگرچه به نتیجه رسیدن در چنین پرونده‌هایی کمی سخت و دور از انتظار است. با این حال بد نیست که قبل از آن با قاضی بازنشسته در این باره مشورت کنید.

مشورت با قاضی بازنشسته در پیشبرد پرونده سازمان‌های مالیاتی

یکی از سازمان‌هایی که عموم مردم با آن به مشکل برمی خورند، نهاد امور مالیاتی است. بسیاری از موسسات تولیدی و شرکت‌های مالی اختلافات خود با سازمان‌های مالیاتی را در دیوان عدالت اداری ثبت می‌کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. قاضی بازنشسته دیوان، به صورت مکرر با چنین پرونده‌هایی سروکار داشته و مطابق با قانون احکامی را صادر کرده است. لذا شما می‌توانید با راهنمایی گرفتن از این قاضی، نحوه شکایت علیه سازمان امور مالیاتی و چگونگی پیگیری آن را جویا شوید.

 

اعتراض به احکام قطعی صادر شده در دادگاه با مشاوره گرفتن از قاضی

همانطور که می‌دانید طرح دعوا و ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری، همواره سازمان‌های وابسته به دولت و نهادهای اجرایی را شامل نمی‌شود. بلکه اگر مردم با دادگاه‌ها و دادسراها یا دیگر نهادهای زیرمجموعه قوه قضایی اختلاف پیدا کنند نیز می‌توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند. برای مثال ممکن است یک نهاد قضایی، حکمی صادر کرده باشد که مورد اعتراض مودی است. حال این اعتراض گاه به نحوه رسیدگی به پرونده است و گاه اعتراض به رای قطعی صادر شده از دادگاه می‌باشد. دیوان عدالت اداری به شما در پیگیری چنین پرونده‌ای کمک خواهد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید، کسب مشاوره و راهنمایی از یک قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری و یا یک وکیل مجرب است.

 

چگونه با مشورت گرفتن از یک قاضی از ارگان‌های دولتی شکایت کنیم؟

سازمان‌های دولتی و اداراتی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، خواه ناخواه مرتکب تخلفات شده و خسارتی را برای برخی از مردم به وجود می‌آورند. خوشبختانه دیوان عدالت اداری برای احقاق این حقوق تلاش می‌کند و مسئله را پیگیری خواهد کرد. در مسیری که پرونده شکایت از ادارات دولتی پیش روی شما قرار داده، بهتر است که از کارشناسان و صاحبنظران در این حوزه راهنمایی بخواهید. قاضی بازنشسته در کنار یک وکیل متعهد و متخصص، به یاری شما می‌آیند. با بهره مندی از تجربه آن‌ها با مشکلاتی مانند رد دعاوی مطرح شده در دیوان عدالت اداری روبرو نخواهید شد.

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان