بهترین وکیل رسیدگی به اختلافات گمرک

بهترین-وکیل-رسیدگی-به-اختلافات-گمرک

 صادرات و واردات کاها در هر کشوری موجب تحولات فراوانی می شود . صادرات کالاها و خدمات علاوه بر اینکه موجب توسعه تولیدات داخلی می شود باد در حد خود باشد و الاموجب گرانی و کمبود کالای مورد نظر در سطح کشور می شود. علاوه بر این موضوع در خصوص واردات کالاها  نیز وضع به همین منوال است  در صورتی که واردات در یک کشور بیش از  تولیدات باشد موجب وابستگی کشور و فروپاشی اقتصادی می شود. لذا کشورها در این مورد به شدت این مورد حساس بوده وبرای این موارد قوانین دقیقی وضع می نمایند.

 به طور کلی امور بازرگانی ارتباط بسیار نزدیکی با امور گمرکی دارد . در بسیاری از موارد افراد با اداره گمرک در خصوص میزان ارزش افزوده کالا و خدمات دچار مشکل می شوند. در بسیاری از اوقات این امور به محل حل اختلافات گمرکی کشیده می شود، زیرا در بسیاری از موارد میزان عوارض گمرکی معین برای کالاها و خدمات وارداتی بسیار زیاد می باشد.

 یک نکته بسیار مهم در این خصوص این است معمولا ارزش کالاهای وارداتی در این مورد بسیار زیادبوده و یا کالاها  بسیار گران قیمت می باشند. در این گونه موارد بهترین راه استفاده از وکلای متخصص در امور گمرک می باشد.یکی از بزرگترین گروه تخصصی دیوان عدالت اداری وکلای پایتخت می باشند که می توانند در این خصوص به صورت بسیار حرفه ای وارد شده و احقاق حق شما را بنمایند . لذا در این گونه موارد بهترین راه استفاده از وکلای حرفه ای می باشد. لذا با اطمینان پرونده های خود را به ما بسپارید.

رسیدگی به اختلافات گمرکی

 قبلا از هر چیز لازم به بیان است که مرجع رسیدگی به اختلافات گمرکی شامل تعرفه ، مالیات ، مالیات ارزش افزوده ، قاچاق و غیره  کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی می باشد .

 اما ابتدا باید بدانیم در در چه صورتی اختلافات گمرکی ایجاد می شود ؟

در هر کشوری گمرک نقش بسیار اساسی و تعیین کننده در اقتصاد دارد و در صورتی که تصمیات درستی در خصوص صادرات و واردات به طور کامل گرفته نشود میتواند موجب ورشکستگی و ضررو زیان بسیار زیاد واحدهای تولیدی داخلی شود .

 در بسیاری از کشورها برای تشویق مردم به صادرات کالاها معمولا علاوه بر اینکه مزایای فراوانی برای انها در نظر گرفته می شود از آنها هیچ گونه مالیات یا حقوق گمرکی گرفته نمی شود.اما باتوجه اینکه

بر همین اساس دولتها برای رونق تولیدات داخلی و همچنین جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که نموده داخلی آن با همان کیفیت و یا کیفیتی بالاتر تولید تولید می شود و یا برای بسیاری از کالاهای دیگر  اقدام به دریافت مبلاغی پول می نمایند که ضمن افزایش قیمت فروش کالاهای مذکور رونق تولید کاهای داخلی نیز از بین نرود. در بسیاری از موارد در گمرکات سراسر کشور مبالغی بسیار زیاد برای واردات کالاهای خارجی معین می گردد که موجبات اعتراض واردکننده و تاجر می شود. لذا بر همین اساس در قانون مرجعی به نام کمیسیون حل اختلافات گمرکی معین گردیده است.

مطابق قوانین امور گمرکی این مرجع از ۷ عضو اصلی و ۵ عضو علی البدل تشکیل می شود و می تواند در خصوص میزان عوارض گمرکی کالاهای وارداتی اظهار نظر نماید. رای صادره در این مورد تا میزان اختلاف ۵ میلیون ریال غیر قابل اعتراض بوده و بیشتر از آن قابل اعتراض می باشد.

رای صادره ظرف ۲۰ روز بعد از صدور قابل تجدیدی نظر در مرجع بلاتر می باشد و افراد می تونند در صورتی که اعتراضی به رای صادره در این مورد داشته باشند می توانند نسبت به آن تجدید نظر نمایند. با توجه به اینکه در این موارد قوانین خاصی موجود بوده بسیاری از افراد  با این موضوع آشنایی ندارند همین امر در بسیاری از موارد موجب قطعی شدن رای صادره می شود لذا در این گونه موارد بهترین راه استفاده از وکیل می باشد. گروه تخصصی وکلای دیوان در این مورد اماده ارائه هر گونه خدمات حقوقی می باشد.

 افراد می توانند برای اعتراض به رای صادره درخواست خود را به همراه مدارک موجود به مرجع تجدید نظر ارسال نمایند . مرجع تجدید نظر رای صادره را بررسی و در صورتی که مطابق قانون و مقررات صادر نشده باشد. اقدام به رسیدگی دوباره در این خصوص می نماید.

رای صادره در مرجع تجدید نظر قطعی بوده و دیگر قابل تجدید نظر نمی باشد.

رای صادره در این مورد  تنها قابل تجدید نظر شکلی در دیوان عدالت اداری می باشد . رسیدگی شکلی در مقابل رسیدگی ماهوی می باشد بدین شیوه که در این روش رسیدگی تنها از نظر مطابقت رای صادره با قوانین مربوطه به ان رسیدگی می شود و در صورتی که هیچ گونه مشکلی نداشته باشد آن رای تایید ،ولی اگر مغایرتی با قوانین مربوطه در ان وجود داشته باشد ، موارد مغایرت در رای صادره اعلام شده به مرجع تجدیدنظر ارسال شده و مرجع تجدید نظر موظف موظف به رعایت موارد اعلام شده در دیوان می باشد. به همین دلیل باید در این موارد حتما از وکیل مطمئن استفاده شود که دارای سابقه وکالت در دیوان عدالت اداری را داشته باشد.

منظور از وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ، وکیلی می باشد که با قوانین و مقررات مربوط به دیوان عدالت اداری به طور کامل آشنایی داشته باشد و همنچین چندین پرونده موفق در دیوان را با موفقیت وکالت نموده باشد.

نحوه اعتراض به رای صادره در دیوان عدالت اداری  به رای هیئت حل اختلاف گمرکی بدین شیوه می باشد که فرد باید ابتدا دادخواست شکایت خود را به همراه دلائل و منضمات  در سایت دیوان عدالت اداری ثبت نمودهو در انتها دفتر شعبه آن را به شعبه ارسال می نماید. شعبه رسیدگی کننده رای مورد نظر را از نظر مطابقت با قوانین سازمان و اداره گمرک تحت بررسی قرار داده و به دو شیوه اقدام به صدور رای می نماید.

یا رای صادره را تایید می نماید  و در این صورت رای صادره به طور کامل قطعی و غیر قبل تجدید نظر شده و رای لازم الاجرا می باشد.

 مورد دوم این است که رای صادره نقض گردیده و در این مورد دیوان بعد از رسیدگی شکلی دوباره به رای صادره  اقدام به نقض رای و اعلام موارد نقض می نماید . بعد از این موضوع  رای نقض شده برای مرجع صادر کننده رای لازم التباع بوده و باید  براین اساس رای را صادر نماید.

 در دیوان عدالت اداری باتوجه به اینکه کلیه قوانین تخصصی و مربوط به خود دیوان می باشند لذا در این موارد باید به وکیل معتبر دیوان مراجعه نمود . گروه تخصصی وکلای پایتخت یکی از بهترین گروههای تخصصی وکلای پایتخت  در سطح ایران می باشند که در این زمینه دارای سالها سابقه کاری بوده وده ها پرونده موفق در این زمینه را داشته اند.

لذا افراد می توانند با خیال راحت و با اطمینان در تمامی موارد مربوط به دیوان پرونده های خود را این گروه سپرده و از احقاق حق خود مطمئن باشند.

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان