تجدید نظرخواهی دیوان عدالت اداری

تجدید-نظرخواهی-دیوان-عدالت-اداری

پس از صدور رای اولیه در شعب بدوی دیوان عدالت اداری، طرفین دعوی یا نمایندگان قانونی یا وکلا یا قائم مقام آن‌ها میتوانند نسبت به رای صادر شده اعتراض خود را در قالب دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری به دفاتر دیوان اعلام نمایند. تمامی آرا صادره در شعب بدوی دیوان قابل تجدید نظرخواهی در دیوان عدالت اداری هستند. ارائه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری اولین مرحله برای اعلام اعتراض به رای صادره در شعب بدوی است. مهلت زمان معین شده برای تنظیم و ارائه فرم تجدید نظرخواهی دیوان عدالت اداری، نسبت به افرادی که مقیم ایران هستند بیست روز و اشخاصی که در خارج از ایران اقامت دارند دو ماه از تاریخ ابلاغ رای بیان شده است. ارائه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری به دفتر شعبه صادرکننده رای یا دفاتر دیوان عدالت اداری به نوعی آغاز کننده روند تجدیدنظر خواهی است. چنانچه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری پس از گذشت مهلت مقرر تقدیم شود، دادخواست مذکور از سوی شعبه تجدیدنظر رد خواهد شد. پیش از تنظیم فرم تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری شاکی باید با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری به منظور جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه های خود مشورت نماید. دریافت مشاوره حقوقی در زمینه دیوان عدالت اداری یکی از بهترین راه حل ها برای اشخاص پیش از ارائه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری است. براساس ماده ۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دیوان در تهران مستقر است، به این معنا که شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری نیز در تهران مشغول به فعالیت هستند. برای دریافت آدرس شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری میتوانید به سایت دیوان مراجعه نمایند. شعبه ۲۵ تجدید نظر دیوان عدالت اداری یکی از شعب تجدیدنظر دیوان در تهران است. دفاتر دیوان عدالت اداری در مراکز استان ها به منظور سهولت در دسترسی و ارائه خدمات دیوان به شهروندان ایجاد شده‌اند اما رسیدگی قضایی به شکایات و درخواست های تجدید نظرخواهی دیوان عدالت اداری، فقط در تهران صورت می‌گیرد.

از دیگر موضوعات قابل اهمیت در این مرحله نحوه تنظیم فرم تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری است. مفاد دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری باید با در نظر گرفتن شرایط مطروحه در قانون دیوان عدالت اداری تکمیل گردد. مراجعه به وکیل دیوان عدالت اداری و پاسخگویی وی به سوالات اشخاص در رابطه با نمونه تکمیل شده دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری تاثیر شایانی در روند پرونده خواهد داشت.

ماده ۶۷ قانون دیوان ضوابط فرم تجدید نظرخواهی دیوان عدالت اداری را به شرح زیر مطرح کرده است؛

الف)مشخصات شخصی و محل اقامت شخصی که متقاضی تجدیدنظر است باید در دادخواست ذکر گردد.

ب)شماره و تاریخ رای که موضوع دادخواست تجدیدنظر می‌باشد.

پ)تاریخ ابلاغ رای مورد تجدیدنظر برای بررسی مهلت زمان مشخص شده تجدیدنظر

ت)ذکر نام شعبه ای که رای مورد تجدیدنظر را صادر نموده است.

ث) بیان دقیق و واضح دلایل ارائه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری

اسناد و مدارکی که شاکی مستند به آن‌ها درخواست تجدیدنظر نموده، باید بصورت رونوشت یا تصویر واضح همراه با دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری تقدیم شعب دیوان گردد.

چنانچه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری از سوی وکیل یا نماینده قانونی یا قائم مقام شاکی ارائه شده باشد، باید تصویر یا گواهی اثبات سمت نمایندگی از سوی شاکی به همراه دادخواست تقدیم شود.

در کدام موارد مدیر دفتر دیوان اقدام به رد دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری می‌نماید؟

الف) همانطور که پیش تر بیان شد، یکی از موارد رد دادخواست انقضای مهلت مقرر برای ارائه دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری است.

ب) دادخواستی که مشخصات شاکی یا اقامتگاه وی در آن درج نشده باشد، پس از گذشت مهلت معین از جانب مدیر دفتر به موجب قرار رد خواهد شد.

پ)چنانچه در دادخواست مشخصات، توضیحات شکایت و موضوع آن ذکر نشود و یا در شرایط اسناد و مدارک ارائه شده، برگ تایید سمت مقام نماینده قانونی یا وکیل، پرداخت هزینه دادرسی نقایصی وجود داشته باشد، مدیر دفتر شعبه طی مدت دو روز ایرادات نمونه تکمیل شده دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری را بصورت اخطاریه مستقیم یا از طریق دفاتر دیوان در مراکز استان ها به شاکی ابلاغ می‌نماید. در این شرایط شاکی به مدت ده روز از تاریخ اعلام اخطاریه مهلت دارد تا نسبت به رفع ایرادات اقدام نماید. اگر شاکی در مهلت مقرر ایرادات را برطرف ننماید، دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری از سوی مدیر دفتر یا جانشین او رد خواهد شد. شاکی میتواند ظرف ده روز به این قرار رد دادخواست در همان شعبه دیوان اعتراض خود را اعلام نماید. رئیس یا دادرس علی البدل شعبه اعتراض را مورد بررسی قرار می‌دهند، پس از رسیدگی دستور قاضی به اعتراض، تصمیم قاضی از سوی مدیر دفتر شعبه به شاکی اعلام می‌شود. رد نمونه لایحه تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری در این موارد مانع از طرح دوباره شکایت نخواهد بود.

رعایت نکردن دیگر شرایط قانونی و رفع نکردن ایرادات دادخواست در مهلت معین مرحله بدوی، منجر به رد دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری در این مرحله نخواهد شد. شعبه تجدیدنظر به شخصی که دادخواست بدوی را ارائه نموده، اخطار میدهد طی مدت زمان ده روز از تاریخ ابلاغ اخطاریه فرصت دارد تا ایرادات موجود را برطرف نماید. در صورتی که سمت دادخواست دهنده مشخص نباشد و شاکی در مهلت معین نقایص را رفع ننماید، رای صادره در مرحله بدوی نقض و قرار رد دعوی صادر خواهد شد.

شعبه تجدیدنظر پس از بررسی شرح شکایت، مدارک و دلایل در صورتی که درخواست تجدید نظر را وارد بداند با نقض رای بدوی اقدام به صدور رای تجدیدنظر می‌نماید، در غیر اینصورت درخواست تجدیدنظر خواه را رد می‌کند. مدت زمان صدور رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری به موضوع شکایت، مدارک و اسناد مستند شاکی، تکمیل بودن دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری ارائه شده و …دارد. بدیهی است دادخواستی که توسط وکیل متخصص دیوان عدالت اداری تنظیم و ارائه شده باشد در مدت زمان کوتاهتری به نتیجه خواهد رسید. لازمه پیگیری پرونده تجدید نظر دیوان عدالت اداری حضور وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری مجموعه وکلای پایتخت است، وکیلی که در زمینه تجدید نظرخواهی در دیوان عدالت اداری تجربه و دانش مرتبط را دارد و توانایی رفع ایرادات و مشکلات و ایرادات محتمل در روند رسیدگی را داشته باشد.

در روند صدور رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری، شاکی میتواند با این ادعا که اجرای رای یا تصمیمات یا عدم ایفای وظایف از سوی مامورین دولت منجر به ورود خسارت و آسیب غیر قابل جبران و سنگین به وی خواهد شد، درخواست صدور دستور موقت فوری نماید. شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری پس از بررسی شواهد و مدارک و تایید درخواست شاکی دستور موقت فوری را صادر می‌نمایند.

پس از صدور رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری ، شعبه رسیدگی کننده رای را برای اجرا به محکوم علیه ابلاغ می‌کند، نسخه‌ای از رای نیز به واحد اجرای احکام دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود. پس از ابلاغ رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری محکوم علیه موظف است به مدت یکماه رای ابلاغ شده را اجرا کند یا اقداماتی در جهت جلب رضایت شاکی انجام دهد و نتیجه را به واحد اجرای احکام دیوان اعلام کند.

رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری پس از صدور قطعی و لازم الاجرا است مگر در موارد خاصی که اعاده دادرسی نامیده می‌شوند. اعاده دادرسی به نوعی اعتراض به رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری است.

نحوه اعتراض به رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری و دلایل آن در ماده ۹۸ قانون دیوان به شرح زیر بیان شده است؛

الف)پس از صدور و قطعیت حکم مشخص شود که رای خارج از موضوع شکایت مطرح شده صادر شده است.

ب)خواسته تعیین شده در حکم صادره بیشتر از میزان معین باشد.

پ)مشاهده هر نوع تضاد و ناهماهنگی در محتوای رای قطعی

ت)وجود تعارض میان رای صادر شده با رای دیگری میان همان اصحاب دعوی که پیش از این توسط در همین شعبه یا شعبه دیگری صادره شده است. و دلیل این تعارض نیز دلایل قانونی نباشند.

ث)استناد حکم صادر شده به اسنادی که پس از صدور رای جعلی بودن یا بی اعتبار آنان توسط مراجع قانونی تایید شود.

ج)ممکن است اسناد و دلایلی که مثبت حقانیت درخواست کننده اعاده دادرسی هستند، در جریان دادرسی در دسترس وی نبوده و پس از صدور رای با ارائه این اسناد و دلایل خواهان اثبات بر حق بودن خود شود.

تنظیم فرم و ارائه نمونه اعتراض به رای تجدید نظر دیوان عدالت اداری صرفا از جانب شاکی، نماینده قانونی، قائم مقام و وکیل متخصص دیوان عدالت اداری وی قابلیت پذیرش و رسیدگی را خواهد داشت.

تجدید نظر دیوان عدالت اداری موضوعی مهم و تعیین کننده برای شخص تجدیدنظر خواه به حساب می‌آید. زمانی که شاکی قصد دارد دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری را بر علیه شرکت یا موسسه بزرگی طرح نماید باید با همراهی وکیل متخصص دیوان عدالت اداری اقدام نماید.

دیوان عدالت اداری مرجع قضایی تخصصی است که  طرح دادخواست تجدید نظر و حصول نتیجه مورد نظر تنها با حضور وکیل و دانش وی امکان پذیر می‌شود. موسسه وکلای پایتخت  با سابقه غنی در زمینه تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری و در اختیار داشتن وکلای متخصص در این زمینه بهترین گزینه برای شخصی است که قصد طرح دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری را دارد.

موسسه وکلای پایتخت  برای ارائه بهتر خدمات و سهولت در دسترسی اشخاص، امکان دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تجدید نظرخواهی دیوان عدالت اداری را بصورت تلفنی، حضوری و آنلاین به وجود آورده است. برای مراجعه حضوری میتوانید به شعب این مجموعه در تهران و کرج مراجعه کنید.

تجدیدنظر خواهی در دیوان عدالت اداری یکی از موارد بسیار تخصصی در این رابطه می باشد  که اگر شخصی بدون اطلاعات حقوقی و یا اطلاع از نحوه تجدید نظر در دیوان عالی کشور اقدام بنماید، به صورت حتم حکم صادره علیه او خواهد بود. برای این کار، فرد باید از افراد آشنا و حرفه‌ ای در این زمینه استفاده کند تا ضمن  دریافت رای صادره به نفع خود  با خیالت راحت نیز در این راه و برای دریافت حقوق خود اقدام بنماید .

ماده ۶۵- کلیه آراء شعب بدوی دیوان به درخواست یکی از دو طرف یا وکیل یا قائم مقام و یا نماینده قانونی آنان، قابل تجدید نظرخواهی در شعب تجدید نظر می باشد. مهلت تجدید نظرخواهی برای افراد مقیم ایران ۲۰روز و برای اشخاص مقیم خارج از ایران ۲ ماه از تاریخ ابلاغ است.

ماده ۶۶- تجدیدن ظرخواهی بادادن دادخواست به دفتر شعبات صادرکننده رای، دبیرخانه یا دفاتر اداری دیوان انجام می پذیرد. دادخواست تجدید نظر خواهی به وسیله رئیس دیوان به یکی از شعب تجدیدن ظر ارجاع داده می شود.

ماده ۶۷- دادخواست تجدید نظر خواهی باید روی برگه های مخصوص نوشته بشود و حاوی نکات زیر باشد:

الف)مشخصات و اقامتگاه فرد خواستار تجدیدنظر

ب)شماره و تاریخ آرای تجدیدنظرخواسته

پ)شعبه صادر کننده رای تجدیدنظر

ت)تاریخ ابلاغ رأی تجدیدنظر

ث)دلايل و جهات تجدید نظرخواهی .

تبصره- رعایت مقررات مواد (۲۰) تا (۲۳) این قانون در تقدیم دادخواست تجدیدنظر، ضروریست.

رسیدگی در شعبات تجدیدنظر خواهی دیوان عدالت اداری

ماده ۶۸- چنان چه دادخواست تجدید نظر، فاقد مشخصات تجدید نظرخواه یا اقامتگاه وی باشد، پس از انقضای مهلت تجدید نظرخواهی، دادخواست به دلیل قرار مدیر دفتر شعبه تجدیدنظر رد می شود که این قرار قطعیست. در سایر موارد نقص دادخواست تجدید نظر، وفق ماده (۲۸) این قانون صورت می گیرد. اگر دادخواست تجدید نظر، خارج از مهلت مقرر تسلیم شده باشد، شعبه تجدید نظر قرار رد دادخواست را صادر می نماِید.

ماده ۶۹- عدم رعایت شرایط قانونی دادخواست و یا عدم رفع نقص آن در موعد مقرر قانونی در مراحل بدوی، موجب نقض رأی در مرحله تجدید نظر خواهی نیست. در این موارد شعبه تجدید نظر خواهی به دادخواست دهنده بدوی اخطار می کند که ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ نسبت به رفع نقص اقدام کند. در صورت عدم اقدام و همچنین در صورتی که سمت دادخواست دهنده محرز نباشد رأی صادرشده نقض و قرار رد دعوا صادر می گردد.

ماده ۷۰- چنانچه شعبه تجدید نظر در رای بدوی غیر از اشتباهاتی از قبیل اعداد، ارقام سهو قلم، مشخصات هر دو طرف و یا از قلم افتادگی در آن قسمت از خواسته که به اثبات رسیده، اشکال دیگری ملاحظه نکند ضمن اصلاح رای، آن را تأیید می نماید.

ماده ۷۱- چنانچه شعبه تجدید نظر خواهی ایراد تجدید نظرخواه را وارد تشخیص ندهد، راى شعبه بدوی را تأیید و در غیر این صورت آن را نقض و پس از رسیدگی ماهوی، مبادرت به صدور رأی می نماید.

ماده ۷۲- شعبه تجدید نظر در صورتی که قرار تجدید نظرخواهی را مطابق با موازین قانونی تشخیص بدهد، آن را تأیید می نماید. در غیر این صورت پس از نقض قرار، پرونده را برای رسیدگی ماهوی به شعبات صادرکننده قرار دعوی می‌نماید.

ماده ۷۳- هرگاه در مرحله تجدید نظر تقاضای صدور دستور موقت بشود، اتخاذ تصمیم با شعبه تجدید نظر خواهی است. اجرای دستور موقت مستلزم تأیید رئیس دیوان می‌باشد. دستور موقت صادر شده از شعبه بدوی مادام که توسط مرجع تجدیدنظر لغو نگردد، به قوت خود باقیست.

لازم به ذکر می باشد شما می توانید از طریق مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری با بهترین وکلای دیوان موسسه حقوقی پایتخت در ارتباط باشید و ضمن آگاهی از هزینه وکیل دیوان عدالت اداری، سوالات و مشکلات خود را با وکیل دیوان عدالت اداری این موسسه یعنی پایتخت، در جریان بگذارید.

ماده ۷۴- چنانچه قاضی شعبه بدوی صادر کننده رای پی به اشتباه خود ببرد و پرونده به هر علتی به شعبه تجدید نظر خواهی نرفته باشد، با ذکر دلیل پرونده را از طریق رئیس دیوان به شعبه تجدید نظر خواهی ارسال می نماید. شعبه اد شده با توجه به دلیل ابرازی و در صورت وارد نمودن اشتباه، رای صادر شده را نقض می نماید و هرگاه رای صادره به صورت قرار باشد پرونده را برای ادامه رسیدگی به شعبات بدوی اعاده و در غیر این صورت اقدام به رسیدگی می کند.

ماده ۷۵- در صورتی که حداقل یک قاضی از دو قاضی و یا از سه قاضی صادر کننده رای در شعبات تجدید نظر خواهی، پی به اشتباه شکلی خود ببرند، مراتب را با ذکر دلیل به رئیس دیوان اعلام میدارد. رئیس دیوان پرونده را برای رسیدگی و صدور رأی به شعبه هم عرض ارجاع می‌دهد.

ماده ۷۶- صدور حکم اصلاحی در مورد سهو قلم یا اشتباه محاسبه و یا رفع ابهام که به وسیله شعبه صادر کننده رای انجام می شود، مشمول مواد (۷۴) و (۷۵) این قانون نمی باشد. مطابق با قانون و تشکیلات آیین دادرسی دیوان عدالت اداری کلیه آرای شعب بدوی به جز در مواردی که قطعی محسوب می شوند، قابل تجدید نظر در شعب تجدید نظرخواهی دیوان عدالت اداری می باشند.

۲- نمونه رای شعبه تجدیدنظر خواهی دیوان عدالت اداری با موضوع تایید داد نامه بدوی :

با مداقه در اوراق و محتوای پرونده، نظر به این که دادنامه صادر شده ار شعبه بدوی دیوان با رعایت مقررات قانونی اهدار باقيه و دلیل قانونی رفع آن وجود نداشته و از ناحيه تجدید نظرخواهی هم ایرادی بر مخدوش بودن رای معترض العنه ابرار نشده است. لذا شعبه ۲۶ تجدید نظر خواهی دیوان با در نطر گرفتن مراتب فوق  به اسناد ماده ۷۱ قانون تشکیلات و أبين دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۳۹۲ ، ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه شبعه بدوی دیوان را تایید و ابرام می کند، رای صادره قطعی است.

تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری

انسان به ذات طبع خود موجودی جایزالخطا است . به طور کلی هر انسان در طول زندگی خود بارها و بارها در مواردی ممکن است دچار خطا و اشتباه شود. اگر انسان  از خطاهای خود تنها خود متضرر شود، می تواند برای او تجربه و درسی شود تا دوباره همان را را در زندگی نرود. اما در مشاغل زیادی منجمله قضاوت آدمی زاد گاهی اوقات دچار خطا و اشتباه می گردد که در این مقام گاهی خطاها باعث ویرانی زندگی یک فرد می گردد. در قوانین اسلامی به طور جدی این موضوع نهی شده که قاعده لاضرار و لاضرر فی الاسلام از این موارد است.

نمونه لایحه تجدیدنظرخواهی در دیوان عدالت اداری

یک نمونه از لایحه تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری به تاریخ …

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و عرض ادب

احتراما به استحضار حضرت عالی می رساند :

اینجانب آقای …  فرزند … مراتب اعتراض خود را  در خصوص دادنامه شماره … صادره از … اعلام داشته و تقاضای نقض دادنامه مذکور را با ذکر دلایل زیر خواستار هستم:

بر طبق بندهای … آیین دادرسی … که اعلام می دارد ”موارد مورد دخواست اینجانب  بطور خلاصه و جداگانه و اعلام نظر به همراه دلائل و ضمائم  تقاضای صدور رای به صورت جداگانه برای هر یک از موارد مورد درخواست که متاسفانه هیئت محترم حل اختلاف کارگر و کارفرما بدون توجه به دلائل بنده و تنها با توجه به دلائل ارائه شده توسط کارفرما که پیوست پرونده می باشند و حتی بدون هرگونه توجه به نظریه کارشناس محترم اداره کار که تایید بر اعتراض های خواهان می باشد در اقدامی غیر قانونی رای به  نفع کارفرما صادر کرده است.

بر طبق قرار داد اینجانب کارمند شرکت تعاونی روستایی… و به صورت  کارمزدی بوده ام  و به صورت شریک در این زمینه  و اشخاصی که به این صورت کار می کنند. براساس ماده  فلان مگر آن که قرارداد فیمابین کارفرما و شخص مورد نظر بر اساس قانون مدنی و خارج از مقررات قانون کار یعنی عدم تبعیت حقو قانون کار شامل این قانون خواهند بود.

کارفرمای ایشان در لایحه ارسالی خود بیان داشته چون بنده برای شروع کار به اداره کار مراجعه ننموده ام این امر نشان از شراکت بنده در در کار مذکور دارد. لذا به خدمت کارفرمای بیان می دارم هیچکدام از مطالباتم مشمول  قانون مرور زمان نشده  و بر اساس ماده ۲۲ در هنگام به پایان رسیدن کار باید کلیه مطالبات کارگر به او پرداخت شده و در حتی در صورت فوت وی به خانواده وی پرداخت بشود.

متاسفانه  بعد از اتمام کار ، آقای … که کارفرمای بنده می باشد، بدون هیچ گونه دلیلی و تنها با ادعاهای واهی منجمله خرابی دستگاه کارتخوان، تعطیلی فروشگاه به دلیل کرونا، موجب تضیح حق بنده را فراهم نموده است و هیئت محترم حل اختلاف کارگر و کارفرما نیز بودن هیچگونه دلیل قانونی و تنها به صرف اظهارات کارفرما رای به نفع وی صادر کرده است در این زمینه حتی  کارشناس محترم اداره کار نیز با بازدید از محل تمامی اظاهارات بنده را تایید نموده است که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است. لذا بنده بر طبق دادنامه … دچار تضییع حق شده‌ام .

با توجه به مراتب ذکر شده از قاضی محترم رسیدگی کننده تقاضای پیگیری حق اینجانب بر اساس قانون را دارا می‌باشم. لازم به ذکر می‌باشد که قبل از بنده نیز افراد زیادی در این محل مشغول به کار بوده و کارفرمای محترم برای آنان نیز از همین حیله و ترفند استفاده نموده و آن ها نیز مدت ها در این خصوص دنبال احقاق حق بوده اند. (در این خصوص حاضر به اوردن شهود به محضر قاضی محترم بوده و اشتشهادیه محلی نیز به پیوست مدارک می باشد).  لذا نظر به مراتب مذکور  تقاضای احقاق حق اینجانب در این خصوص را از محضر حضرت عالی استدعا می‌دارم.

نمونه تکمیل شده دادخواست تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری

با سالم و عرض ادب

احتراما به استحضار حضرت عالی می رسانم؛

عطفبه کلاسه پرونده… که منتهی به صدور دادنامه شماره… مورخ … از شعبه ۱۵ بدوی دیوان عدالت اداری گردیده است، با توجه به مخالف بودن رای صادره با قوانین موضوعه کشوری  و دولتی، مستندا  به ماده ۶۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری تقاضای نقض دادنامه مورد اعتراض و صدور حکم به نفع اینجانب مورد استدعاست.

خلاصه خواسته

حسب قانون «تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای مجلس شورای اسلامی، سازمان  فنی و حرفه ای ملزم می‌باشد با رعایت شرایط موجود در قوانین استخدامی کشور و همچنین رعایت  کردن ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری باید تعداد ۶۰۰۰ نفر از مربیان مراکز فنی و حرفه ای در منطقه های محروم را استخدام نماید.

علی رغم تصویب قانون فوق الذکر و صدور دستور اجرای آن متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی در خصوص استخدام این افراد انجام نشده است. علی رغم دادخواست بنده در این خصوص و تقاضای اجرای مصوبه مذکور دیوان عدالت اداری متاسفانه رای به بیحقی بنده در این خصوص صادر کرده که باتوجه به دلائل و مدارک پیوستی این مورد از حقوق بنده بوده و بر اساس قانون، بنده باید هم اکنون در استخدام سازمان فنی و حرفه‌ای باشم.

لذا نظر به مراتب بالا تقاضای صدور حکم به احقاق حق اینجانب از محضر حضرتعالی مورد استدعا است. خواهشمندم اقدامات لازم را در این خصو مبذول بفرمایید. عطف به دادخواست ذکر شده در نوشتار ارائه شده، این نکته به آشکار وجود دارد که انجام هرگونه تجدید نظر خواهی در دیوان عدالت اداری نیاز به تخصص فراوان در امور قانونی داشته و لذا با توجه به حساسیت تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری باید حتما از وکلای مجرب و با تجربه موسسه حقوقی پایتخت استفاده نمود.

پیگیری پرونده تجدید نظر خواهی دیوان عدالت اداری

پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری به چندین روش مختلف انجام می گردد  که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت:

۱- بهترین کار برای پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ( ثنا ) است که در هر مرحله دیوان با ارسال پیامک روند را به فرد شکایت کننده اطلاع می دهد. علاوه بر این موارد شاکی و متشاکی نیز می توانند با مراجعه به سامانه ساجد و واردکردن کد ملی و رمز عبور خود با استفاده از شماره پرونده روند آن را مشاهده نمایند.

۲- از موارد مهم در خصوص پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری پیگیری مستقیم آن توسط وکیل در خود دیوان عدالت می باشد.

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان