وکیل کمیسیون ماده ۹۹

تماس با وکلای پایتخت

ما اینجا هستیم تا با مشاوره تخصصی رایگان به شما کمک کنیم ، همین حالا با ما تماس بگیرید
شماره تماس : ۰۹۱۹۹۳۵۳۴۷۰

درخواست مشاوره

وکیل کمیسیون ماده ۹۹ در گروه وکلای پایتخت به صورت کاملا تخصصی تمامی پرونده های کمیسیون ماده ۹۹ مرتبط با روستاها را اشراف کافی کامل دارد و از تمامی اطلاعات خود در زمینه ارای قلع و تخریب و جریمه های سنگین کمیسیون استفاده کرده تا بتواند بهترین رای ممکن را از قضات دیوان عدالت اداری بگیرد.

نکته حائز اهمیتی که وکیل کمیسیون ماده ۹۹ را متماییز میکند اشراف کامل به قرانین ساخت و ساز در روستاها و بخشداری هاست که کمک شایانی به نقض رای کمیسیون ماده ۹۹ در دیوان دارد.

کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده۹۹ قانون شهرداری در راستای انجام وظیفه محوله از جانب قانونگذار به تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز در خارج از محدوده شهر ها رسیدگی می کند ، طبق قانون رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده شهرها بر عهده کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می باشد و رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در خارج از محدوده شهر برعهده کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری می باشد .

کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری متشکل از : نماینده وزیر کشور ، نماینده مسکن و شهر سازی و نماینده قوه قضائیه ( قاضی دادگستری ) می باشد ، محل تشکیل کمیسیون مذکور در استانداری ( دفتر فنی معاونت عمرانی ) هر استان می باشد .

رسیدگی به تخلفات ساختمانی در روستاها و شهرک های خارج از محدوده شهر و شهرهای جدید فاقد شهرداری موضوع تبصره ۲ بند ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری می باشد ، تخلفات ساختمانی صورت گرفته طبق گزارش مهندس ناظر ساختمان و یا از طریق گزارشات مردمی و … به دهیاری ها ارسال می شود و وظیفه دهیاری ها تنظیم گزارش رسمی و کتبی و ارسال به بخشداری جهت ارجاع به دفتر کمیسیون مذکور دردفتر فنی معاونت عمرانی استانداری جهت رسیدگی و اظهار نظر می باشد .

کمیسیون تبصره ۲ بند۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری ضمن وصول گزارشات تخلف ساختمانی در حدود اختیارات و صلاحیت قانونی خود اقدام به رسیدگی در این زمینه می نماید ، رای صادره از کمیسیون مذکور به دو صورت می باشد :

الف) عدم رعایت اصول سه گانه فنی و بهداشتی و شهرسازی در ساخت و سازغیر مجاز موضوع تبصره ۲ بند۳ ماده۹۹ قانون شهرداری باعث می گردد که کمیسیون مذکوررای به قلع و قمع بنا را صادر نماید ، اجرای رای و قلع و قمع بنا با دستور استاندار و ابلاغ دستور استانداری جهت اجرای آن به ضابطان دادگستری انجام می گیرد  .

ب) رعایت اصول سه گانه فنی و بهداشتی و شهرسازی در مرحله ساخت و ساز غیر مجاز موضوع تبصره ۲ بند۳ ماده ۹۹ موجب می شود که کمیسیون مذکور اقدام به صدور رای مبنی بر اخذ جریمه معادل ۵۰ تا ۷۰ درصد ارزش ملک ساخته شده می نماید .

نکته قابل ذکر در این خصوص اینست که : در صورت پرداخت جریمه مصوب توسط کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده۹۹ قانون شهرداری مالک می تواند درخواست پایان کار از مراجع ذیصلاح بنماید و این مراجع موظف به صدور پایان کار برای ملک مذکور در صورت پرداخت جریمه می باشند .

آرای صادره از کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری قطعی می باشند و اعتراض و درخواست تجدید نظر از آنها در کمیسیون دیگری امکانپذیر نیست و می بایست از آرای صادره به دیوان عدالت اداری شکایت کرد .

برخلاف کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری که اعتراض نسبت به آرای صادره از کمیسیون مذکور درمرحله تجدید نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی می شود ،برای آرای صادره از کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری این امکان فراهم نمی باشد و اعتراض نسبت به آرای این کمیسیون باید در دیوان عدالت اداری مطرح شود .

اعتراض به آرای کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده ۹۹ باید در فرم های دادخواست مخصوص به دیوان عدالت اداری و مربوط به مرحله بدوی تنظیم و تقدیم شود ، شعب بدوی دیوان عدالت اداری در صورت ارجاع پرونده توسط رئیس دیوان عدالت اداری به آنها اقدام به رسیدگی می نمایند و در صورت تشخیص صحت رای صادره از کمیسیون مذکور اقدام به تائید رای می نمایند و در صورتی که صحت رای صادره از کمیسیون تبصره ۲ بند۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری برای شعب بدوی دیوان عدالت اداری محرز نگردد رای مذکور را نقض می نماید و اقدام به رسیدگی در خصوص موضوع مطرح شده می نماید ، آرای صادر شده از شعب بدوی دیوان عدالت اداری در تمامی موارد قابلیت اعتراض و درخواست تجدید نظرخواهی را دارند .

در صورت اعتراض به رای صادره از شعب بدوی دیوان عدالت اداری باید ضمن تنظیم دقیق فرم دادخواست مربوط به مرحله تجدید نظر دیوان عدالت اداری و در مهلت ۲۰ روز درخواست نقض رای صادره و رسیدگی توسط شعب تجدید نظر دیوان مطرح شود ، دادخواست مذکور به دفتر شعبه بدوی صادر کننده رای مورد اعتراض یا به دفاتر اداری دیوان عدالت اداری در مراکز استانها و یا به دبیرخانه شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری تقدیم می شود .

رسیدگی در شعب تجدید نظر پس از قبولی درخواست تجدید نظر و ارجاع پرونده توسط رئیس دیوان عدالت اداری به شعب مذکور صورت می گیرد ، احراز صحت رای صادره از شعب بدوی دیوان عدالت اداری برای شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری موجب تائید رای مذکور می گردد و عدم احراز صحت رای صادره از شعب بدوی برای شعب تجدید نظر باعث می شود تا ضمن نقض رای صادره اقدام به رسیدگی ماهوی در خصوص موضوع مطرح شده و صدور رای بنمایند .

رای صادره از شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری قطعی و غیر قابل اعتراض می باشند ، فقط در مواردی که قانون استثناء کرده و مربوط به تقاضای اعاده دادرسی از آرای خلاف قانون و یا خلاف شرع می باشد امکان تقاضای اعاده دادرسی از این آراء فراهم است و فقط برای یکبار ازطریق رئیس دیوان عدالت اداری به شعبه هم عرض صادر کننده رای جهت رسیدگی مجدد ارجاع می شوند

در صورت نقض رای صادره از کمیسیون تبصره  ۲ بند ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری توسط شعب تجدید نظر و یا شعب بدوی (در صورتی که دراین مرحله به رای صادره در مهلت مقرر ۲۰ روزه اعتراض نشده باشد و رای شعب بدوی قطعی شود) پرونده جهت بررسی و رسیدگی مجدد و اظهار نظر و صدور رای از طریق دیوان عدالت اداری به کمیسیون مذکور ارجاع می شود ، کمیسیون تبصره ۲ بند۳ ماده ۹۹ در صورت ارجاع پرونده از جانب دیوان عدالت اداری موظف است طبق رای و تصمیم شعب دیوان عدالت اداری به موضوع رسیدگی نموده و رای صادر نماید .

وکیل کمیسیون تبصره ۲ بند۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری ضمن برخورداری از شناخت کافی و کامل نسبت به شرح وظایف و حدود اختیارات و صلاحیت کمیسیون مذکوردر امورمحوله اقدامات قانونی با استناد به قوانین و مقررات مربوطه و استفاده ازاسناد و مدارک موثرانجام می دهد .

وکیل کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده۹۹ قانون شهرداری ضمن تسلط به قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری و آگاهی کامل از تخصصی بودن رسیدگی در دیوان عدالت اداری اقدام به بررسی دقیق موضوع و جمع آوری اسناد و مدارک مستند و مستدل و ادله قانونی نموده و در موقع مناسب و حین رسیدگی با ارائه اسناد و ادله مذکور ضمن تسریع بخشیدن به روند رسیدگی در کسب موفقیت و به دست آوردن نتیجه مطلوب تجارب و دانش حقوقی خود را به کار می گیرد .

وکیل کمیسیون تبصره ۲ بند۳ ماده ۹۹ بصورت تخصصی و استناد به اطلاعات و آگاهی مناسب از کمیسیون مذکور و دیوان عدالت اداری در مهلت مقرر قانونی اقدام به اعتراض به آرای صادره از کمیسیون و یا ازشعبه بدوی دیوان عدالت اداری می نماید ، بی شک انجام اقدامات قانونی وبهره مندی از دانش و تجربه به وکیل کمیسیون تبصره ۲ بند۳ ماده ۹۹ کمک خواهد کرد تا بتواند نتیجه مطلوب و مورد نظر را کسب نماید .

مجموعه تخصصی وکلای پایتخت با دراختیار داشتن وکلای مجرب و مسلط به قوانین مربوط به دیوان عدالت اداری و کمیسیون تبصره ۲ بند ۳ ماده ۹۹ قانون شهرداری و با اتکای به اعتماد شما تا رسیدن به هدف و نتیجه مورد نظرتان در کنار شما خواهد بود . و با اقدامات قانونی و حرفه ای راه رسیدن به این هدف را برای شما هموار خواهد نمود .

میخواهیم در این مبحث راجع به کمیسیون ماده ۹۹ صحبت نماییم که چیست و یک وکیل حرفه ای کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری یا فرمانداری چه کارهایی انجام می دهند که در پرونده  دادگاهشان خوب موفق باشید. همچنین تعیین تکلیف نسبت به تخلفات ساختمانی خارج از محدوده شهرها اعم از ساخت و ساز بدون داشتن پروانه، ساخت و ساز برخلاف کاربری تعئین شده و …. کمیسیونی متشکل از ۳ نماینده تعیین شده است. این کمیسیون دارای اعضا مختلفی می‌باشد که در مورد رای‌نهایی کمیسیون تصمیم‌گیری می‌کنند. این اعضا به شرح زیر می‌باشند.

  • نماینده وزارت کشور
  • نماینده قوه قضاییه
  • نماینده وزارت راه و شهرسازی کل

(لازم به ذکر است که محل برگزاری کمیسیون‌های ماده ۹۹ در استاداری‌های استان‌ها می‌باشد)

تخلف ساختمانی یعنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی ها، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان. ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله علت های تخلف ساختمانی می باشد و مبنا و مستند رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده قانونی و حریم مصوب شهرها ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها و تبصره های ۱۱ گانه آن در خارج از حریم مصوب شهرکمیسیون بند ۳ تبصره ۲ ماده ۹۹ قانون شهرداری ها است. برای تعریف کمیسیون موضوع ماده ۹۹ قانون شهرداری ها ابتدا باید ماده ۹۹ را برای شما بیان کنیم.

 

شهرداری مكلف است در مورد حریم شهر اقدامات زیر را انجام بدهد:

  • تعیین حدود حریم و تهیه نقشه جامع شهرسازی با توجه به توسعه احتمالی شهر
  • تهیه مقررات برای تمامی اقدامات عمرانی از جمله قطعه بندی و تفکیک زمین ها، خیابان کشی، ساختن باغ و ساختمان، ایجاد کارگاه و کارخانه و همچنین تهیه قوانین مربوط به حفظ بهداشت عمومی نسبت به حریم شهر با توجه به نقشه عمرانی شهرها.
  • حریم و نقشه جامع شهرسازی و مقررات مذکور بعد از تصویب انجمن شهری و تایید وزارت کشور ایران برای اطلاع عمومی آگهی و به وقتش اجرا گذاشته خواهد گشت. تغییر حدود موقعیت فعلی شهرها از لحاظ اجرای مقررات قانون اصلاحات اراضی تأثیر ندارد.
  • عوارض هایی که از عقد قرارداد ها عاید شهرداری می شود باید تمامأ به خود شهرداری های محل اجرای قرارداد پرداخت بشود.
  • نواحی که در اجرای این قانون از حریم شهر ها جدا می‌ شوند در صورتی که در محدوده قانونی و استحفاظی شهر کناری قرار بگیرند، عوارض وجود داشته كماکان توسط همان شهرداری مربوطه دریافت می شود که در غیر این صورت توسط بخشدار مربوط اخذ و به حساب خزانه کل واریز میشود. هرساله لااقل معادل ٪۸۰ وجوه واریزی ذکر شده در بودجه سالانه برای فعالیت های عمرانی موضوع این قانون اعمال خواهد شد . به منظور محافظت از حریم مصوب شهرهایی است که مكلف اند از مقررات تبصره ذیل ماده ۲ قانون نظارت بر گسترش شهر مصوب ۱۷/۵/۱۳۵۲ استفاده کنند. شما برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید حتما با یک وکیل کمیسیون ماده ۹۹ مشورت نمایید.

توضیح کلی:

بر اساس قوانین و مقررات تمامی شهرداری ها کلیه ساخت و سازها در حوزه شهری و روستایی باید با دریافت مجوز و پروانه ساخت ساختمان انجام بشوند. ساخت و سازهایی که به صورت کاملا غیر قانونی انجام می‌شوند به دلیل اینکه قوانین و مقررات را رعایت ننموده‌اند از سوی شهرداری جریمه خواهند شد و پرونده آن‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری منتقل می‌گردد تا در دادگاه به این جرم بزرگ رسیدگی شود.

رسیدگی پرونده ها درکمیسیون ماده ۹۹ به چه صورت است؟

پس از ارجاع دادن پرونده کمیسیون اشاره شده و با توجه به طرح جامع شهری (چنانچه طرح جامع تصویب نشده باشد با رعایت ماده ۴ آئین نامه احداث بنا در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها مصوب سال ۱۳۵۵) نسبت به صدور رأی تخریب ملک جریمه معادل پنجاه درصد تا هفتاد درصد قیمت روز اعیانی تکمیل شده اقدام خواهد کرد. مراجع ذی ربط موظف هستند برای ساختمان هایی که طبق مقررات این قانون و نظر کمیسیون مربوطه برای آن ها جریمه تعیین کنند و در صورت درخواست صاحبان آن ها در برابر مقررات، گواهی پایان کار صادر کنند. شهرداری های سرتاسر کشور مکلف هستند علاوه بر اعتبارات دولتی حداقل ۸۰% از عوارض و درآمد هایی را که از حریم استحفاظی شهر ها دریافت می نمایند با نظارت فرمانداری و بخشداری ذی ربط برای عمران و آبادی روستاها و شهرهای مقرر در حریم، خصوصا در جهت راه سازی، بهداشت، آموزش و پرورش، تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی هزینه معقولانه کنند. به عبارت خلاصه کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری برای رسیدگی کلی به تخلفات موجود در ماده ۹۹ می باشد.

آیا می توان به رای های کمیسیون ماده ۹۹ در دیوان عدالت اداری اعتراض کرد؟

ذی ‌نفع موضوع رأی کمیسیون ماده ۹۹ می‌تواند در مهلت زمان۳ ماه از تاریخ ابلاغ رای در دیوان عدالت اداری اعتراض بکند. دیوان در خصوص این موارد تنها از لحاط شکلی به بررسی رأی صادر شده می‌ پردازد؛ به‌ عنوان مثال آیا رأی صادر شده با حضور هر سه عضو کمیسیون مربوطه صادر شده یا نه؟

بعد از ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری ۲ تصمیم گرفته خواهد شد:

  • حکم به ورود به شکایت و الزام هیئت هم ‌عرض به رسیدگی مجدد آن
  • حکم به ردشکایت

که هر ۲ این آرا قابل تجدید نظر در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری می باشند.

در اینجا لازم به توضیح می باشد که رسیدگی در دیوان عدالت اداری کاملا غیرحضوری هست و تنها در صورت نیاز می باشد که طرفین توسط شعبه دعوت می‌ گردند. مجموعه وکلای پایتخت علاوه بر تنظیم دادخواست و لوایح موردنیاز جهت گرفتن آرای مثبت در پرونده ‌های مطرح شده در دیوان عدالت اداری اعم از کمیسیون ماده نود و نه و ماده ۱۰۰ و هیئت‌ های بدوی تشخیص مطالبات و هیئت ‌های تجدید نظر تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی و ….. سعی بر حضور نزد قاضی محترم رسیدگی‌ کننده و ارائه توضیحاتی به‌ صورت شفاهی دارد؛ زیرا  همان‌ طور که کاملا مشخص است تأثیر صحبت حضوری به ‌مراتب خب بیشتر از ارائه توضیحات کتبی می باشد و به ‌دفعات و تجربه در پرونده ‌های گذشته این امر ثابت ‌شده می باشد.

همچنین شما در قسمت آرای مثبت اخذ شده نمونه آرا و نمونه داد خواست با موضوع نقض و ابطال رأی کمیسیون ماده ۹۹ در دیوان عدالت اداری را ملاحظه می کنید.

کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری دقیقا چیست؟

کمیسیون های مختلفی در حوزه شهرداری‌ها وجود دارد که به بررسی مواردی که به نقض قوانین‌ومقررات پرداخته‌اند، می‌پردازند. یکی از این کمیسیون‌ها، کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری‌ها می باشد. در واقع هدف از تشکیل این کمیسیون جلوگیری کردن از عملیات ساختمانی غیرمجاز در خارج از محدوده تصویب‌شده شهرها می‌باشد. به همین دلیل پرونده‌هایی که موضوع آن‌ها مربوط به ساخت‌وسازهای غیر مجاز می باشند، توسط این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وکیل کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری‌ها کیست؟

افرادی که بر خلاف قوانین و مقررات به ساخت‌وساز در خارج از مناطق مجاز وتعیین گشته از سوی شهرداری پرداخته‌اند با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد. این افراد اصولا دارای اطلاعات و دانش کافی از قانون‌ها و تبصره‌ها نیستند، در نتیجه به خوبی نمی‌توانند در دادگاه از خود دفاع بکنند و به بیان گزینه های لازم بپردازند. به همین دلیل بهتر می‌باشد که از یک وکیل کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری کمک بگیرند.

هر یک از وکیلان در حوزه خاصی از قوانین و مقررات دارای تخصص و تجربه منحصر به فرد می‌باشند. وکیل ماده ۹۹ شهرداری کسی است که علاوه بر آشنایی با قوانین شهرداری‌ها و شهرسازی کاملا برطرح و پیگیری دعاوی که در این زمینه صورت می‌پذیرد و در دیوان عدالت اداری و قوانینی که مربوط به آن است، مسلط باشد و بتواند بهترین راهکارها و پیشنهادها را به موکل خود ارائه بدهد تا پروسه پیگیری پرونده و حل آن سریع‌تر صورت بپذیرد.

نحوه رسیدگی در کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری چگونه می‌باشد؟

تمامی شهرداری‌ها بر اساس ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها موظف‌اند که محدوده حریم شهر را تعیین بکنند و با در نظر گرفتن توسعه‌های احتمالی یک نقشه جامع شهرسازی فراهم بنمایند.  بر اساس این ماده شهرداری‌ها برای انجام اقدامات عمرانی گوناگون مثل خیابان کشی، قطعه‌بندی و تفکیک اراضی، ایجاد کارگاه و کارخانه‌ها، ایجاد باغ و ساختمان، حتما و صد درصد باید به حریم شهر و نقشه عمرانی توجه ویژه داشته باشند تا هیچ یک از این موارد در خارج از محدوده مشخص‌شده صورت نپذیرد. در صورتی که هر یک از موارد ذکر شده صورت بگیرد و ماده ۹۹ قانون شهرداری نقض بشود، موضوع به کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری‌ها ارجاع داده می‌شود تا پیگیری شود.

اعتراض به رای کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری‌ها

آرایی که کمیسیون ماده ۹۹ صادر می‌کند قابل تجدیدنظر خواهند بود و در مهلت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری می‌باشند . رای صادرشده توسط شعبه بدوی دیوان عدالت اداری در مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری می‌باشد. در این مرحله باید به کمک وکیل شهرداری‌ها دادخواست تجدید ظر تنظیم بگردد. در صورت نقض رای توسط دیوان عدالت اداری موضوع مجددا به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع داده‌خواهد شد که با توجه به رای دیوان عدالت اداری اقدام به صدور رای می‌نمایند.

کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری دارای چه اختیاراتی است؟

پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال می‌شوند بهتر می باشد که توسط وکیل کمیسیون ماده ۹۹ پیگیری بگردد. این کمیسیون دارای اختیارات مختلفی می‌باشد و در صورتی که تخلف صورت‌گرفته ثابت بشود، این کمیسیون می‌تواند به جریمه شخص بپردازد و یا این که حکم تخریب بنا را صادر کند. همانطور که گفته شد مبلغ این جریمه برابر با ۵۰ الی ۷۰ درصد قیمت روز بنا ساخته شده است.

آیا می‌توان به آرا کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری اعتراض کرد؟

کمیسیون ماده ۹۹ فرمانداری بعد از بررسی محتوای پرونده اقدام به صدور رای می‌کند. تنها مرجعی که می‌تواند نسب به آرا این کمیسیون اعتراض وارد کند، دیوان عدالت اداری کشور می‌باشد. بر این اساس ذی‌نفع می‌تواند تا ۳ ماه بعد از صدور رای نسبت به این تصمیم کمیسیون شکایتی در دیوان عدالت اداری تنظیم بنماید. این کار بهتر می‌باشد که توسط یک وکیل متخصص به صورت تضمینی که به خوبی بر همه قوانین و مقررات مسلط می‌باشد، انجام شود. چون اگر وکیل مجرب یک لایحه حقوقی محکم با بررسی تمامی جوانب را تنظیم نماید، قطعا نتیجه بهتری در دیوان عدالت خواهد داشت. برای اینکه با این وکیل حرفه ای و مجرب به صورت تضمینی مشورت کنید، همین حال اگوشی تلفن را بردارید و با مجموعه وکلای پایتخت از طریق شماره تماس های زیر ارتباط برقرار کنید. برای ارتباط بیشتر با مجموعه پایتخت تماس بگیرید.

هزینه اخذ وکیل کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری

برای سپردن پرونده‌ها به یک وکیل کمیسیون ماده ۹۹  فرد باید هزینه‌ای را بپردازد. میزان این هزینه در محدوده‌ای می‌باشد که توسط آیین‌نامه دستمزد وکلا تعیین شده‌است. به عبارتی می‌توان گفت که هزینه اخذ وکیل متخصص کمیسیون ماده ۹۹ معادل با ۸-۱۰% مبلغ مورد مطالبه شخص خواهدبود. از این‌رو بهتر است که شخص به جای آن که فرد به پیگیری پرونده بپردازد و به علت نداشتن دانش کافی در این زمینه سردرگم و بلاتکلیف بشود حتما از یک وکیل کمک بگیرد.

تماس با وکلای پایتخت

ما اینجا هستیم تا با مشاوره تخصصی رایگان به شما کمک کنیم ، همین حالا با ما تماس بگیرید
شماره تماس : ۰۹۱۹۹۳۵۳۴۷۰

درخواست مشاوره

نظرات

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان