وکیل اعتراض به رای کمیسیون ماده ۷۷

وکیل-اعتراض-به-رای-کمیسیون-ماده-77

امروز با پیشرفت جامعه بشری و رشد روز افزون شهرنشینی مشکلات بسیار زیادی در سطح شهرها و برای برنامه‌ریزان و شهرداری ها ایجاد می شود.دولت آنی سعی می کنند با ایجاد قوانین و همچنین قرار دادن موانع در برابر افرادی که سعی در زشت کردن طرح شهرها می نماید برخورد می نمایند.شهرداری ها با توجه به قوانین میتوانند در کمیسیون های مختلف و با استفاده از قوانین از این مواد جلوگیری کنند.

اما کمیسیون های مختلفی در سطح شهر ها معمولاً وجود دارد و شهرداری ها مسئول اجرای آن ها می باشند این کمیسیون ها شامل ماده ۱۰۰ کمیسیونهای ماده ۹۹ کمیسیون های ماده ۷۷ می باشند.اگر بخواهیم به شیوه ساده به بررسی کمیسیون ماده ۱۰۰ بپردازیم این کمیسیون به بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه در سطح شهرها رسیدگی می نماید.

بدین صورت که درصد شهرها در جمهوری اسلامی ایران همه ساخت و سازها باید دارای پروانه باشند و اگر کسی اقدام به ساخت یک ساختمان مسکونی و تجاری به نماید باید قبل از هر اقدامی اقدام به دریافت پروانه ساخت و ساز از شهرداری ها بنماید و در غیر این صورت به کمیسیون ماده صد معرفی شده و به پرداخت جریمه و همچنین الزام به دریافت پروانه محکوم می گردد.در مورد ماده ۹۹ می توان ذکر کرد این ماده در خصوص ساخت سازهای غیر مجاز در خارج از حریم شهرها می باشد.

در صورتی که فردی در خارج از حریم شهر اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز نماید شهرداری می‌تواند با استفاده از کمیسیون ماده ۹۹ اقدام به جلوگیری از ساخت و ساز و در صورتی که ساختمان مذکور احداث شده باشد اقدام به قلع بنا و جریمه معادله نصف قیمت روز ساختمان برای فرد می گردد.

کمیسیون ماده ۷۷ چیست؟

به طور کلی به طور کلی کمیسیون ماده ۷۷ از ماده ۷۷ قانون شهرداری سرچشمه می گیرد ماده ۷۷ بدین موضوع می پردازد که برای رفع هرگونه اختلاف بین بین کسی که عوارض برای معین شده است و شهرداری و اختلاف آنها در مورد عوارض و بهای خدمات ارائه شده توسط شهرداری و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن این موضوع به کمیسیون ای که مرکب است نمایندگان قوه قضاییه وزارت کشور و شورای شهر می باشد ارجاع می گردد تصمیم این کمیسیون در خصوص عوارض و رفع اختلاف قطعی می باشد

همچنین در این ماده بیان گردیده است که در جایی که ساعت دادگستری فاقد شعبه باشد رئیس دادگستری آن شهرستان یک شخص را به نمایندگی از آن سازمان قضایی معین می نماید و اگر آن شهر انجمن شهری نداشته باشد شورای شهر یک نفر را معین خواهد کرد.

یکی از نقاط قابل بحث در این موضوع قسط بندی عوارض میباشد ماده ۷۳ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین ماده ۳۲ کل کشور به شهرداری ها این مجوز را داده است که در صورتی که مودی یا شهروند قادر به پرداخت همه عوارض  مربوط بخود نباشد ، شهرداری ها می توانند آنها را با اقساط حداکثر ۳۶ ماهه دریافت نمایند.

به طور کلی با توجه به اینکه شهرداری ها مستقل از بودجه دولتی بوده و باید منابع مالی خود را خودشان تامین بنمایند ، این کار را از طریق راه های مختلفی انجام می‌دهند این موارد شامل عوارض کمیسیون‌های ماده ۹۹ و عوارض شهرداری و….. میباشد که شهروندان موظف به پرداخت این هزینه‌ها به شهرداری ها می باشند.

 منظور از خدمات عمومی چه خدماتی هستند؟

 این خدمات شامل احداث فضای سبز احداث خیابان جمع آوری زباله احداث پارکینگ های عمومی و آسفالت خیابان‌ها و معابر و غیره می باشد..شهرداری ها موظف به دریافت این عوارض از شهروندان می باشند و برای هر شهروند به اندازه وضعیت مالی و وضعیت مسکونی وی در سطح شهر عوارض معین می گردد. در صورتی که هر یک از شهروندان به این عوارض معترض باشد می تواند در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری ها به این موضوع اعتراض نماید.

صلاحیت کمیسیون ماده ۷۷ به چه میزان است؟

کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری دارای صلاحیت تشخیص میزان بدهی شهروند در مورد عوارض است . لذا در صورتی که شهرداری دلایل و اسنادی را که به موجب آن  شهروند موظف به  پرداخت عوارض ارائه دهد و شهورندی با ارائه  با اسناد و مدارک دیگر آن را رد نماید، لذا کمیسیون ماده ۷۷ در این مورد  قادر به تصمیم‌گیری در خصوص تشدید یا کاهش میزان عوارض نمی باشد.

اعتراض به کمیسیون ماده ۷۷ به چه صورت می باشد و در صورتی که شهروندی به رای کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض داشته باشد باید چه اقدامی انجام دهد.؟

اعتراض به آرای کمیسیون ماده ۷۷ در صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد.همچنین بر اساس رای وحدت رویه مورخه سال ۱۳۸۶ به شماره  ۶۹۹صادره از هیات عمومی دیوان عالی کشور افراد می توانند در صورتی که به رای کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض داشته باشند به دادگستری نیز مراجعه نمایند.

نحوه رسیدگی در دیوان عدالت اداری به کمیسیون ماده ۷۷ شده است که با توجه به ماده ۲ قانون تشکیلات و اصول آیین دادرسی دیوان عدالت اداری رای‌های کمیسیون‌های مذکور تنها از این نقض قانون و عدم مطابقت آنها با قوانین مربوطه قابل احتراز در دیوان عدالت اداری می باشند.

یعنی دیوان عدالت اداری تنها صلاحیت بررسی مذکور را به شیوه شکلی دارا بوده و صلاحیت رسیدگی ماهوی در این خصوص را ندارد.به طور کلی اعتراض به آرای کمیسیون های مذکور در دیوان عدالت اداری همان شیوه های فرجام در دیوان عالی کشور را دارد.

نحوه شروع رسیدگی به ارای کمیسیون ماده ۷۷ در دیوان عدالت اداری به چه شیوه می باشد.برای این منظور فرد باید ابتدا دادخواست خود را به همراه دلائل و مدارک مربوطه در سایت دیوان ثبت نموده و برای دیوان ارسال نماید. بعد از این موضوع دادخواست مذکور با ارجاع رئیس دیوان عدالت اداری به یکی از شعبه ها ارسال می شود .

شعبه مذکور نیز در صورتی که دادخواست فاقد هرگونه نقص باشد آن را به نزد قاضی شعبه فرستاده و قاضی شعبه دیوان عدالت اداری  با بررسی دادخواست در صورتی که آن را تکمیل بداند اقدام به تعیین زمان رسیدگی و ابلاغ به شخص می نماید.

دیوان عدالت اداری همچنین دعوی مذکور را به طرف شکایت نیز اعلام می کند و به وی یک ماه مهلت می دهد که در خصوص شکایت مذکور به آن پاسخ بدهد. البته عدم پاسخ موجب جلوگیری از رسیدگی نبوده ولی اگر طرف یا سازمانی که علیه وی رح شکایت شده است به آن پاسخ ندهد  به انفصال از خدمت به مدت سه ماه یا یک سال محکوم می شود.این انفصال در شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری قابل تجدید نظر بوده و فرد می تواند به ان اعتراض بنماید.

« اگر شما ازجمله افرادی می باشید که خواهان اعتراض به رای کمیسیون ماده ۷۷ در دیوان عدالت ادار می باشید و در این خصوص نمی دانید چه اقدام یا اقداماتی را انجام دهید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید شما می تواند پرونده خود را به گروه تخصصی وکلای پایتخت  بسپارید. این گروه تخصصی دارای یک دهه  سابقه در این زمینه بوده و  پرونده های زیادی را با تخصص و تجربه خود به نتیجه رسانده اند ، لذا با اطمینان خاطر و خیالی راحت می توانید پرونده های خود را به ما ( گروه تخصصی وکلای پایتخت ) بسپارید .»

یکی از کمیسیون‌های مهم پیرامون رفع اختلاف بین پرداخت کنندگان مالیات و شهرداری‌ها، ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها است که  به تخلفات مالیاتی و تعیین بهای خدماتی که شهرداری وسازمان‌های وابسته به آن ارائه می‌کنند ،می‌پردازد. این کمیسیون یک مرجع قانونی معتبر متشکل از نمایندگان وزارت کشور،دادگستری و انجمن‌های شهری می‌باشد که تصمیمات گرفته شده در این کمیسیون  در خصوص بدهی‌های مالیاتی توسط اداره ثبت کشور به صورت قانونی وصول می‌شوند. در این مطلب هر آنچه نیاز است در رابطه با این ماده و نحوه اعتراض به آن بدانید را بیان می‌کنیم.

وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ در پرونده‌های پیرامون به تخلفات مالیاتی شما را راهنمایی کرده و تلاش می‌کند  در جهت رسیدن به نتیجه رضایت بخ مسیر درستی را انتخاب نمایید. موسسه‌ی تخصصی وکلای پایتخت در این روند شما را همراهی خواهد کرد تا با بهترین وکیل فعال در این حوزه آشنا شوید.

وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ از چه طریقی می تواند به شما کند

با توجه به قاوانین پیرامون مقررات مالی دولت در  سال۱۳۸۰، شهرداری‌ها اجازه دارند مطالباتشان را با قسط بندی ۳۶ ماهه با پیشنهادات شهرداری و تصویب شورای اسلامی دریافت نمایند. برای اعتراض به مقدار هزینه این عوارض و شیوه دریافت آن باید به کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری‌ها شکایت کرده که در این صورت این هیأت به صورت غیر حضوری پرونده شما را بررسی خواهند کرد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ مشورت کنید تا او با بررسی جزئیات شکایت، پرونده و نحوه تنظیم دادخواست هدایتتان کند. موسسه‌ی وکلای پایتخت در این حیطه با وکلای با سابقه و متخصصی همکاری می‌کند تا به بهترین شیوه ممکن در جهت رسیدن به نتیجه رضایت بخش و مطلوب شما را راهنمایی کنند.

اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ در صورتی امکان پذیر است

کمیسیون ماده  ۷۷ بر خلاف  کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری امکان درخواست تجدید نظر ندارد. بنابراین اولین رأی صادر شده توسط کمیسیون ۷۷ قطعی می‌باشد و  به دنبال آن رأی دومی صادر نخواهد شد. چرا که قانون تشکیلات و ترتیبات رسیدگی در مرحله تجدیدنظر را فراهم نکرده است.

با این وجود ممکن است مودی رأی صادر شده را خلاف قانون بداند و آن را قبول نداشته باشد. در اینجا بر حسب اینکه

  • شخص پرداخت کننده مالیات از اشخاص حقوقی ( اشخاص حقیقی و شرکت‌ها و مؤسسات غیر دولتی ) باشد.

یا

  • مودی جزء اشخاص حقوقی حقوق عمومی مانند دستگاه های اجرایی یا شرکت دولتی باشد.

مرجع رسیدگی به اعتراض متفاوت می‌شود.

در صورتی که مودی از اشخاص حقوقی( اشخاص حقیقی و شرکت‌های غیر دولتی) باشد:

مردم، شرکت‌ها و مؤسسات حقوقی مانند شرکت‌های تجاری و مؤسسات حقوقی و بانک‌های خصوصی می توانند در دیوان عدالت اداری به رأی کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض کنند و دیوان عدالت اداری چنانچه رأی صادر شده را خلاف قوانین و مقررات کشور تشخیص دهد، به صدور حکم جهت ابطال رأی کمیسیون ماده ۷۷ می نماید.

مهلت اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ برای افراد مقیم ایران مدت سه ماه و برای اشخاص مقیم خارج از کشور  شش ماه از تاریخ ابلاغ رأی کمیسیون می باشد .وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ با سابقه و تخصصی که دارد می تواند تمامی امور را بر عهده گرفته و به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهد.

چنانچه شعبه رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری رأی صادر شده را نقض نماید اشکالات رسیدگی و رأی کمیسیون را ذکر کرده و کمیسیون باید بر اساس اوامر دیوان عدالت اداری، رسیدگی و رأی جدید را صادر نماید.

در صورتی که مودی از اشخاص حقوقی( شرکت های دولتی) باشد:

بر خلاف مردم، شرکت ها و نهادهای خصوصی ، دستگاه‌های دولتی، عمومی و شرکت‌ها و بانک های دولتی، نمی توانند به رأی کمیسیون ماده ۷۷ در دیوان عدالت اداری ،اعتراض کنند. بنابراین چنانچه برای مثال بانک ملت ایران ( به عنوان یک بانک دولتی ) شرکت‌های دولتی و در کل هر دستگاه اجرایی یا عمومی که به عنوان مودی و بر اساس ادعای شهرداری طرف پرونده کمیسیون ماده ۷۷ قرار گرفته باشد و در نهایت محکوم به پرداخت عوارض شده باشند، مدعی نادرستی رأی کمیسیون باشند، می‌توانند ابطال رأی کمیسیون ماده۷۷ را در دادگاه‌های عمومی درخواست نمایند.

خدماتی که باید در عوض آن‌ها به شهرداری عوارض پرداخت کنیم

در این راستا وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ با دانشی که دارد تمامی اطلاعات پیرامون کمیسیون ماده ۷۷ و خدماتی که باید در ازای آن به شهرداری های عوارض پرداخت کنید را به شما معرفی کرده و میزان دقیق آن را طبق زمان برآورد خواهد کرد. از جمله این موارد می توان به خدمات زیر اشاره کرد.

  • عوارض مربوط به نوسازی
  • عوارض بنزین
  • حمل و نقل مسافر درکشور با استفاده از وسایل زمینی به جز ریلی
  • قطع درختان
  • مشاغل
  • صدور پروانه ساخت و….

وکیل اعتراض به کمیسیون ماده ۷۷ چه کمکی به پیشروی پرونده در دیوان می‌کند

با توجه به این موضوع که کمیسیون ماده۷۷ در تشخیص بدهی مودی و صدور رأی پرداخت عوارض شهرداری قدرت زیادی دارد، اگر پرداخت کننده مالیات دلایل کافی برای اعتراض به درخواست اخذ عوارض از جانب شهرداری نداشته باشد، همه چیز به نفع شهرداری به پایان می‌رسد. بنابراین برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به این کمیسیون بهتر است آگاهانه پیش رفته و از یک فرد متخصص و کاربلد در این حوزه کمک بگیرید. وکیل اعتراض به کمیسیون ماده ۷۷ فردی با تجربه و آگاه از تمام تبصره‌های حاکم در این ارگان می باشد و می تواند تمام توان خود را برای رسیدن به نتایج رضایت بخش در پرونده شما به کار بندد. موسسه‌ی حقوقی وکلای پایتخت یک موسسه‌ی معتبر برای معرفی بهترین وکلای متخصص و تضمینی در این زمینه می‌باشد که با مشاوره‌های کاربردی تا اخر مسیر همراه شما خواهد ماند.

 وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ توسط شهرداری ها

ممکن است کمیسیون موضوع ماده ۷۷ به دلایلی چون عدم توجه به ادعای شهرداری و محتویات پرونده شکایت ، اعمال نفوذ پرداخت کننده مالیات و یا تحت تاثیر قدرت او رأیی صادر کرده باشد که مخدوش بوده به عبارت بهتر مودی را از پرداخت عوارضی که به شکل قانونی بر عهده او بوده از عمد یا به طور اشتباه معاف از پرداخت مالیات اعلام نماید.

سوألی که در اینجا پیش می‌آید این است که آیا شهرداری می تواند به رأی کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض کند یا خیر و آیا ارگانی برای رسیدگی به چنین شکایتی وجود دارد یا خیر؟

بر خلاف اعتراضات اشخاص حقوقی  در حقوق عمومی ( دستگاه های اجرایی و موسسات زیر نظر دولت و شرکت های دولتی ) که با صدور رأی وحدت رویه ۶۹۹  یک دادنامه که نفیاً یا اثباتاً در این مورد حاوی یک نظر  مشخص باشد، صادر شده است. در این خصوص مرجع رسیدگی معینی در قانون پیش بینی نشده است.و به نظر می رسد شهرداری به شکل قانونی مجاز به اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل اعتراض به رای کمیسیون ماده ۷۷ با موسسه‌ی وکلای پایتخت تماس بگیرید تا مشاورین ما در این راستا راهنماییتان کنند.

بررسی مراحل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷

  • صادر نمودن پیش آگهی عوارضی که باید پرداخت شوند
  • ابلاغ پیش آگهی به شخصی که باید عوارض و هزینه را پرداخت کند
  • در صورتی که مؤدی نسبت به شکایت اعتراض نماید، پرونده به کمیسیون ارسال خواهد شد
  • دریافت اعتراض توسط وکیل یا خود مالیات دهنده به صورت کتبی
  • بررسی قانونی بودن عوارض تعیین شده
  • بررسی مقدار عوارض مشخص شده
  • در مواقع ضروری شنیدن اعتراض حضوری توسط شخص یا وکیل او
  • صادر کردن رأی نهایی توسط کمیسیون ماده ۷۷
  • اجرا کردن رأی صادر شده‌ی کمیسیون توسط پرداخت کننده مالیات در مدت ۱۰ روز
  • اگر مؤدی طی ۱۰ روز توجهی به حکم صادر شده در دیوان نکند، این موضوع به دایره اجرای ثبت ابلاغ خواهد شد.
  • اجرای ثبت موضوع را به پرداخت کننده مالیات ابلاغ کرده و برای پرداخت عوارض مهلت ۱۰ روزه تعیین می‌کند
  • اگر مالیات دهنده توان مالی برای پرداخت عوارض تعین شده را نداشته باشد باید میزان اموال خود را اعلام کند
  • در صورت نیاز، حکم ممنوع الخروجی بدهکار مالیاتی صادر می شود
  • بررسی اموال پرداخت کننده مالیات و برداشتن طلب شهرداری از آن

جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص ثبت شکایت در دیوان و نحوه‌ی پیگیری آن بهتر است با یک وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ مشورت نمایید تا به طور کامل از مراحلی که باید طی کنید اطلاع یابید.

اعتراض مجدد به حکم صادر شده کمیسیون در دیوان عدالت اداری

چنانچه مودی برای بار دوم رای صادر شده را به ضرر خود یا خلاف قانون بداند، می‌تواند به این رأی نیز صادر شده نیز در دیوان عدالت اداری شکایت نماید. رسیدگی مرحله دوم دیوان به این شکل می‌باشد که چنانچه دیوان رأی صادر شده دوم کمیسیون را موافق قانون تشخیص  دهد، اعتراض مودی را رد کرده و پرونده برای اجرای مراحل قانونی‌آن‌‌به‌کمیسیون‌عودت‌می‌شود.
اما چنانچه رأی دوم صادر شده را خلاف قانون یا در تناقض با حکمی که خود صادر کرده و اشتباه خود بداند به آن رسیدگی کرده و مجددا پیرامون ان تصمیم خواهد گرفت .در این زمینه استفاده از خدمات حقوقی و تجربیات وکیل اعتراض به رای کمیسیون ماده ۷۷ در دعاوی شهرداری و دیوان عدالت اداری، برای شاکی پرونده دارای مزیت حقوقی در نتیجه دادگاه خواهد بود.

وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری

وکیل فعال در حوزه  اعتراض به کمیسیون  ماده ۷۷ با تمام پیچیدگی‌ها و سازوکار موجود در بخش‌های مختلف این ماده، نقش مهمی را در بررسی پرونده‌های حقوقی ایفا می‌کند. تبصره‌های  زیادی در حیطه این کمیسیون حقوقی وجود دارند که وکیل متخصص در این حوزه همه اطلاعات  مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهد تا با آگاهی و اطمینان کافی  در مسیر شکایت قدم بردارید. موسسه‌ی حقوقی وکلای پایتخت در آشنایی با یک وکیل تضمینی و متخصص به شما کمک می‌کند و تا به نتیجه رسیدن اعتراض در دیوان عدالت اداری همراهتان خواهد ماند.

موسسه‌ی حقوقی وکلای پایتخت با کمک وکیل اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۷۷ تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان گذاشته و در ابتدا هشدارهای لازم را پیرامون مسیر شکایت اعلام می‌کند تا وارد شکایتی که احتمال باخت در آن زیاد است نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید و تا به طور کامل پرونده را بررسی کرده و در رسیدن به نتیجه رضایت بخش راهنمایی تان کنیم.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به کمیسیون ۷۷

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۷۷ کسی است که همانند وکلای دیگر در دعاوی حقوقی به پرونده مراجعین خود به طور کامل رسیدگی کرده و سعی در احقاق حقوق موکل خود دارد. با توجه تفاوت مقررات موجود در دیوان عدالت اداری نسبت به دیگر ارگان های قضایی کشور نوع فعالیت وکیل متخصص در امور دیوان عدالت و کمیسیون‌های مختلف شهرداری نسبت به سایر وکلا متفاوت می‌باشد.

دقیقا زمانی که مردم یا کارمندان با نهادی مثل شهرداری ها‌،‌ کمیسیون‌های مختلف، سازمان‌های دولتی و… به مشکل بر می‌خورند، باید برای حل اختلاف ها و احقاق حقوق خود به وکیل دیوان عدالت اداری و وکیل اعتراض به کمیسیون ماده ۷۷ مراجعه ‌کنند تا آن‌ها را با قواعد حاکم در این سازمان و راه‌های اقدام جهت بازپس گیری حقوق خود آشنا کند. وکیل دیوان نیز مانند هر وکیل دیگری که در سازمان‌های حقوقی ایران فعالیت می‌کند باید به هر شکل که می‌تواند از حق و حقوق موکلش دغاع نماید.

شیوه پرداخت حق الوکاله وکیل اعتراض به رای کمیسیون ماده ۷۷

برای ثبت دادخواست حقوقی در هر مرحله از روند دادرسی دیوان عدالت اداری هزینه‌های زیادی باید پرداخت شود تا شکایت شما به نتیجه برسد. به همین علت یکی از موراد مهم در هر شکایت  پیرامون کمیسیون ماده ۷۷ نحوه پرداخت این هزینه‌ها می‌باشد. یک وکیل با سابقه دیوان عدالت در این راه به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان کمترین هزینه را صرف نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید. اما پیش از این پرداخت مبالغ مشخص شده در مراحل مختلف بررسی شکایت مانند هزینه تعیین شده در سایت ساجد، باید حق‌الوکاله وکیل را پرداخت نمایید تا به بررسی بپردازد. برای آگاهی دقیق از میزان هزینه‌ای که برای به نتیجه رسیدن اعتراض به کمیسیون ماده ۷۷ باید کنار بگذارید، موسسه‌ی حقوقی وکلای پایتخت به شما کمک می‌کند.

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان