قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری

قاضی-بازنشسته-دیوان-عدالت-اداری

در دیوان عدالت اداری گذشته از فنی و تخصصی بودن روند رسیدگی  و عواملی دیگر از قبیل غیر حضوری بودن ، شاید تنوع و یا کثرت موضوعات مطرح شده و نحوه رسیدگی و اظهار نظر همراه با علم و اطلاع از قوانین و مقررات مخصوص به هر موضوع به صورت جداگانه باعث می شود که قاضی دیوان عدالت اداری در طول سالیان خدمت خود ضمن بهره مندی از این تجارب بتواند به صورت کارشناسانه و مسلط در رابطه با موضوعات مرتبط با دیوان عدالت اداری اظهار نظر نماید و راهکارهای قانونی و مفیدی ارائه نماید .

تمایل به مشاوره با قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری درسطح جامعه بیشتراز مشاوره با وکیل می باشد و شاید دلیل اصلی این موضوع برخورداری کامل و مناسب از اطلاعات و آگاهی نسبت به موضوعات مختلف در حوزه اختیارات دیوان عدالت اداری توسط قاضی بازنشسته دیوان است که زمینه ساز این تمایل و اعتماد را فراهم می آورد .

همانگونه که ذکر گردید دیوان عدالت اداری در حدود اختیارات و صلاحیت قانونی و محوله خود می تواند به دعاوی و شکایات از مصوبات و نحوه عملکرد کارکنان ادارات دولتی و سازمانها و ارگانها و … بپردازد که اطلاع و آگاهی عمومی نسبت به کل موضوعات مرتبط با دیوان عدالت اداری برای همگان فراهم نمی باشد .

قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری شناخت کافی نسبت به نهادهای وابسته به نیروهای مسلح دارد و هرگونه تخلفی در راستای خدمات صورت گرفته توسط این نهادها از مواردی بوده است که قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری در طول سالهای خدمت با آنها سرو کار داشته و بارها در مورد این موضوعات بررسی و اظهار نظر کرده است ، رسیدگی به این امور جدای از وظیفه و تعهد خدمتی برای قاضی دیوان عدالت اداری سرشار از تجربه های مفید و موثر می باشد که در صورت بازنشسته شدن می تواند این تجارب را به دیگران انتقال دهد .

مقوله استخدام در ارگانها و ادارت و سازمانهای وابسته به دولت همواره جز لاینفک دغدغه افراد جامعه بوده است و شرایط و مراحل استخدام از دشواری و پیچیدگی مخصوص به خود برخوردار می باشد ، اجرای آیین نامه ها و بخشنامه ها و… در گزینش افراد چه بسا در بیشتر موارد نادیده گرفته می شود و عدم اطلاع و شناخت افراد نسبت به این دستورالعملها موجب شده تا نتوانند به درستی احقاق حق نموده و از حقوق خود دفاع نمایند ، واحد ها و هسته های گزینش در این راستا می توانند از طریق مشاوره و دریافت راهکار قانونی و مدون از قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری مورد شکایت قرار گیرند و نتیجه ای مورد قبول و مطلوب کسب شود .

در جامعه ما با توجه به تامین بودجه از طریق فروش نفت برخلاف بسیاری از کشورها که از طریق مالیات بودجه خود را تامین می کنند آگاهی و اطلاع از روند تخصیص مالیات وجود ندارد و همین بی اطلاعی موجب گردیده که در این خصوص شکایات و اعتراضات فراوانی در دیوان عدالت اداری مطرح شود ، قاضی دیوان عدالت در صورت بازنشستگی می تواند یکی از مفید ترین منابع اطلاعات و آگاهی در این زمینه باشد و تجارب ارزشمند ومفید خود را در این راستا به متقاضیان انتقال نماید .

نکته قابل ذکر دراین جا اینست که   :  در دیوان عدالت اداری امکان اعتراض و شکایت ازدادسرا و دادگاه ها که زیر مجموعه دستگاه قضایی محسوب می شوند در مواردی که اعتراض به رای صادره از این مراجع قضایی قابل طرح دردیوان عدالت اداری است قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری می تواند با عنایت به تجارب خود در ارائه راهکارهای قانونی کمک شایانی برای کسب موفقیت در این زمینه بنماید .

عدم اطلاع و آگاهی لازم نسبت به صلاحیت و اختیارات دیوان عدالت اداری باعث گردیده است تا افراد جامعه نتوانند به درستی از خدمات این مرجع قضایی بهر ه مند شوند و این مهم زمانی محقق می شود که افراد متقاضی و جویای مشاوره و دریافت تجارب و راهکارقانونی از قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری باشند .

قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری در زمان خدمت خود می بایست از راه حل های گوناگون جهت بررسی و رسیدگی به موضوعات و مسائل محوله استفاده نماید ، بررسی دقیق و موشکافانه در رسیدگی به پروندها باعث گردیده است تا قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری بعنوان بانک اطلاعات و تجارب در حوزه امورات مرتبط با دیوان شناخته شود .

انتقال تجارب مفید و دانش و اندوخته ها توسط قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری همواره می تواند در راه اعتلا و پیشرفت حقوقی مورد استفاده قرار گیرند ، تجارب ارزشمند بهترین قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری زمینه ساز ارائه مشاوره های ارزشمند و مفید برای متقاضیان می باشد .

گروه وکلای پایتخت افتخار دارد ازتجارب ارزشمند قضات بازنشسته دیوان عدالت اداری و همکاری وکلای مجرب بهره مند بوده وتا رسیدن به نتیجه و کسب موفقیت در کنار شما باشد .

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان