وکیل بیمه تامین اجتماعی

تماس با وکلای پایتخت

ما اینجا هستیم تا با مشاوره تخصصی رایگان به شما کمک کنیم ، همین حالا با ما تماس بگیرید
شماره تماس : 09199353470

تاريخچه و ساختار سازمان تامين اجتماعی

ریشه های شکل گیری آنچه به عنوان نظام تأمین اجتماعی می شناسیم، به سده هفدهم میلادی بازمی گردد.در آغاز سده هفدهم پدیده فقر، ابعاد گسترده ای یافت و در نتیجه دولت ها اقداماتی در جهت حمایت از تنگدستان به عمل آوردند.

یکی از نخستین نمونه ها در این زمینه، دستور هنری چهارم پادشاه انگلستان در ۱۶۰۴ میلادی است که مقرر داشته بود بخشی از درآمد هریک از معادن این کشور به خرید دارو و مداوای کارگران همان معدن تخصیص یابد. با وجود این، روند تدوین مقررات و قوانین در این حوزه از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد.

قانون بیمه های اجتماعی در ۱۸۸۱ در آلمان، در دوران امپراتوری ویلهلم اول و صدراعظمی بیسمارک به تصویب رسید و در سال های بعد اقسام بیمه های مختلف از قبیل بیماری، حوادث ناشی از کار و … به تصویب رسید و بدین ترتیب نخستین نظام بیمه های اجتماعی در آلمان شکل گرفت و به سایر کشورهای صنعتی اروپا نیز تسری یافت. قلمرو افراد و گروههای تحت پوشش این گونه قوانین در اوایل قرن بیستم به تدریج گسترش یافت اما تحولات پس از جنگ جهانی دوم و به خصوص بحران اقتصادی اروپا و آمریکا در شکل گیری دوران نوین تأمین اجتماعی بسیار مؤثر بود. اصطلاح «تأمین اجتماعی» از ترکیب دو مفهوم «امنیت اقتصادی» و «بیمه اجتماعی» ایجاد شده است و نخستین بار توسط دولت آمریکا در متن لایحه ای قانونی در سال ۱۹۳۵ مورد استفاده قرار گرفت و در ۱۹۴۸ وارد ادبیات حقوقی بین المللی شد.

وکیل بیمه تامین اجتماعی

بیمه ها و سازمان های تامین اجتماعی به طور کلی از مهمترین سازمانهای رفاهی در هر کشور می باشند . بسیاری از مردم کارکردن در شرکتها و مراکز دولتی را به دلیل اینکه دارای بیمه تامین اجتماعی می باشند را یک امتیاز دانسته و برای رسیدن به کارمندی و کارکردن در سازمانهای دولتی تلاش می کنند.

باتوجه به اینکه بسیاری از کارمندان دولت بعد از سی سال کار کردن در این واحدها و برای اینکه در دوران بالارفتن سن و ناتوانی خود بتوانند دارای حقوقی برای گذران زندگی خود باشند و اینکه حقوق تامین اجتماعی دریافت نمایند لذا در این موارد بهترین راه این است که فرد  در صورت ایجاد هر گونه مشکلی به طور تمام و کمال با حقوق خود آشنایی داشته باشد.

در ایران در رابطه با تامین اجتماعی ممکن است مشکلات فراوانی برای مردم پیش بیاید برای نمونه افراد ممکن است در ایام بیکاری دچار از کار افتادگی شوند و یا اینکه بعد از مدتها کار در شرکتها بیمه آنها به طور کامل و جامع پرداخت نشده باشد و…..

در تمامی این موارد به دلیل اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمان عریض و طویلی بوده و دارای قوانین مختلفی برای اموری متفاوت می باشد لذا عدم آشنایی بسیاری از افراد منجر به قوانین سازمان ممکن است در این مورد برای آنها ایجاد مشکل نماید.

به همین دلیل در این موارد بهترین راه استفاده از وکلای حرفه ای و مجرب در زمینه  تامین اجتماعی می تواند مشکل گشای افراد در برخوردهای پیش امده با سازمان تامین اجتماعی باشد.وکیل رایگان تامین اجتماعی موسسه وکلای پایتخت آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه بیمه تامین اجتماعی می باشند .

در زیر به بررسی مهمترین مواردی که در تامین اجتماعی در خصوص وظایف و اختیارات به وجود می آید به اختصار توضیح می دهیم .

  • بیمه بیکاری : در صورتی که فرد بعد از چندین سال کار در یک شرکت یا سازمان به دلائلی که مربوط به کارفرما می باشد و فرد را از محل کار اخراج نماید می تواند از سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت نماید.

در این مورد فرد می تواند به تنهایی یا به کمک وکیل درخواست خود را به سازمان تامین اجتماعی تحویل دهد . بعد از ارائه درخواست و با اثبات اخراج از محل کار می تواند ه مدتی محدود که مطابق قانون معین شده است بیمه بیکاری دریافت نماید.

  • مشاغل سخت و زیان آور : بسیاری از مشاغل به دلیل اینکه در دراز مدت در اثر فشارهای روحی و جسمی منجر بیماری های جسمی و روحی برای افراد می شوند  مطابق قانون در این موارد فرد باید زودتر از موعد مقرر بازنشسته شده و از مزایای بازنشستگی استفاده نماید. در این مورد فرد می تواند با ارائه درخواستی به سازمان تامین اجتماعی تقاضای بررسی شغلی خود را در این مورد نموده و کارشناسان تامین اجتماعی  با بررسی محل کار فرد در این مورد درخواست وی را تایید یا رد نمایند.

همچنین در مواردی که شغل فرد واقعا جزء مشاغل سخت و زیان آور بوده و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی ان را تایید ننمایند فرد می تواند رد این زمینه تقاضای اعتراض نموده و در صورتی که اعتراض وی در مرحله تجدید نظر نیز به نتیجه دلخواه نرسد به دیوان عدالت اداری طرح  شکایت بنماید.

  • از کار افتادگی : ممکن است در میانه کار برای فردی که دارای بیمه تامین اجتماعی می باشد حوادثی پیش بیاید که در ان وی دیگر به دلیل بیماری یا نقص عضو و یا هرمشکل دیگر قادر به کار کردن به صورت عادی و یا کلا قادر به کار کردن نباشد در این مورد نیز فرد می تواند از سازمان تامین اجتماعی تقاضای از کار افتادگی خود از کار را نموده  کارشناسان سازمان نیز با بررسی های دقیق و تخصصی پزشکی فرد میزان از کار افتادگی وی را معین می نمایند.
  • فوت دریافت کننده حقوق بازنشتگی و دریافت حقوق برای وراث وی : ممکن است فردی در ایام بازنشستگی فوت نموده و به دلیل اینکه خانواده وی هیچ گونه منبع درامد دیگری ندارند باتوجه به قانون سازمان تامین اجتماعی در مواردی که در قانون معین شده است حقوق بازنشتگی فرد را برای .راث وی نیز پرداخت نمایند. نقش وکیل در این مورد بسیار تاثیر گذار و کارساز می باشد.

در تمامی موارد فوق استفاده و همچنین مشاوره با وکیل می تواند منجر به موفقیت در احقاق حق شما از سازمان تامین اجتماعی شود .  در انتهای نوشتار می خواهیم به این موضوع بپردازیم که در صورتی که هر یک از موارد فوق برای شما پیش امده و نمی دانید که کدامین وکیل می تواند در این مورد به بهترین نحوه پرونده شما در سازمان تامین اجتماعی را به پیش ببرد، ما به طور قطع می توانیم به شما گروه وکلای پایتخت را معرفی نماییم که در این زمینه دارای سالها تجربه موفق می باشند و به راحتی احقاق حق شما در سازمان تامین اجتماعی ی رامی نمایند.

معمولا رسیدگی به پرونده‌های شکایت علیه ارگان‌ها، اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی بر عهده مرجع رسیدگی کننده‌ای به نام دیوان عدالت اداری می‌باشد. این مرکز قضایی که مقر اصلی آن در پایتخت ایران یعنی تهران است، از طریق رسیدگی‌های قضایی اقدام به پیگیری پرونده‌های مربوط به شکایت از ارگان‌های دولتی می‌نماید. دفترهای دیوان عدالت که به عنوان نماینده دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها می‌باشند، علاوه بر ارائه راهنمایی و مشاوره اقدام به رسیدگی پرونده های قضایی نیز می‌کنند.در این مقاله می‌خواهیم به صورت کامل به “وکیل بیمه تامین اجتماعی” بپردازیم که توسط بهترین وکیل دیوان عدالت اداری بیمه تامین اجتماعی در مجموعه وکلای پایتخت پیگیری می شود.

تمامی کارکنان کشور شامل رسمی و پیمانی از تمامی ویژگی تامین همگانی مثل: بازنشستگی، ازکار افتادگی، فوت، بیمه بیکاری  و…. بر خوردار هستند ودر صورتی‌که کارمند بخواهد تحت پوشش سایر بیمه‌ها و صندوق‌ها قرار بگیرد و غیر از سازمان بازنشستگی کشوری و تامین همگانی را انتخب کنند، بلامانع می‌باشد.

بیمه خدمات درمانی

تمامی شاغلین و بازنشستگان  محترم می‌توانند والدین و فرزندان خود را همرا با خود و همسرانشان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار بدهند.

بیمه بیکاری

بیمه بیکاری صرفا شامل اشخاصی می‌شود بدون میل و اراده خود بیکار شده‌باشند. تمامی کسانی که مشمول ضابطه کار و کار کشاورزی بوده‌اند و دستکم توانایی ۶ ماه پرداخت حق بیمه و تحت پوشش ضابطه تامین همگانی را داشته باشند، می توانند از ویژگی بیمه بیکاری استفاده کنند؛ اما می‌بایست حق بیمه بیکاری آن‌ها به حد ۳ درصد مزد توسط کارفرما پرداخت بگردد. (حداقل مدت زمان دریافت بیمه بیکاری ۶ ماه و  حداکثر آن ۵۰ ماه می‌باشد). حد نسبتی که در نظر گرفته شده است، بیمه بیکاری ۵۵ درصد متوسط مزد روزانه بیمه شده وجود دارد و به ازای هر یک از اشخاص تحت تکفل ۱۰ درصد افزوده می‌شود اما تا سقف ۴ نفر مقدار بیمه بیکاری نباید از دست کم حقوق ماهیانه اکثر باشد. لازم می‌باشد بدانید که ترک کار، شامل بیمه بیکاری نمی گردند و بیمه بیکاری تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که به فرم غیر ارادی نظیر اخراج یا آسیب در حین کار بیکار شده‌باشند .

کارگران اخراجی تا یک ماه فرصت دارند به هیئت‌های حل اختلاف وزارت کار مراجعه و درخواست مقرری بیمه بیکاری بکنند؛ درصورت وجود علتی مانند بیماری و …   تا ۳ ماه این گونه امکان مراجعه وجود دارد. اینگونه کسانی که در اثر ویروس کرونا بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری می‌گردند.

بیمه کارگران ساختمانی

براساس ماده ۵ ضابطه بیمه‌های همگانی کارگران ساختمانی، مصوب تاریخ ۹/۸/۱۳۸۶  تمامی سازندگان ساختمان یا مالکین می‌باید در خلال اخذ پروانه ساختمانی، حق بیمه کارگران خود را برای هر متر مربع زیر بنا معادل ۴% دستمزد ماهیانه سال به حساب سازمان تامین کل ایران پرداخت کنند که شهرداری مجبور می باشد در طول دادن پروانه ساخت، بیمه در اثر از اجرای عملیات ساختمانی در برابر اشخاص ثالث ازلحاظ تعهدات جانی و مالی و گواهی تامین همگانی را دریافت کند . تمامی کارگران شاغل در زمینه مسائل ساختمانی تا این که تخریب و ترمیم … براساس ضابطه بیمه‌های همگانی کارگران ساختمانی مصوب ۹/۸/۱۳۸۶  مشمول بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب ۱۳۵۲ و ضابطه بالا وجود دارد .

به این ترتیب براساس ماده واحده ضابطه اصلاح ماده پنج ضابطه بیمه همگانی کارگران مصوب تاریخ ۱۶/۹/۱۳۹۳ سازمان تامین همگانی مجبور شده است با در یافت ۷درصد حق بیمه از کارگر و ۱۵درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به ادامه بیمه تمام کارگران ساختمانی عمل کند و صدور پایان کار منوط به تمام شدن کار کارگران وجود دارد .

وکیل دیوان عدالت اداری تامین اجتماعی

اشخاص زیر ۶۵ سال که زیر ۱۵ سال پیشینه خدمت داشته‌باشند همان پانزده  سال سنوات خدمت در عقیده گرفته‌خواهدشد .جهت بازنشسته‌شدن درخواست کتبی کارمند و موافقت بالاترین مقام اجرائی دستگاه زودتر از موعدمقرر مشروط به ۲۰ سال پیشینه خدمت با در عقیده گرفتن ۲۰ روز حقوق ماهیانه امکان‌پذیر وجوددارد؛ ولی درصورتی که کمتر از ۲۰ سال باشد، می‌بایست بازخرید شود. به کارکنان بازنشسته به ازاء هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و ویژگی مستمر به همراه مرخصی‌های ذخیره‌شده داده می شود. برای اینکه بتوانید با بالاترین حقوق و مزایا بازنشسته شوید، می توانید با یک وکیل حرفه ای و متخصص از مجموعه وکلای پایتخت مشورت کنید.

ترک تابعیت به طبق ضابطه، به قطع حقوق بازنشستگی می‌انجامد!

هرگاه کارمند حکومتی فوت بشود، در هر مرحله و پیشینه‌ای که باشد بازنشسته محسوب شده و نصف حقوق و مستمری بازنشستگی به وراث قانونی او پرداخت خواهدشد؛ تا این که اگر کمتر از ۱۵ سال سابه داشته باشد، نصف حقوق بازنشستگی به وراث او تعلق می‌گیرد.

نکته با اهمیت: شایان به ذکر می‌باشد که طبق تبصره ۲ ماده ۱۶ ضابطه ذکر شده، از وقت تصویب این ضابطه مهلت تقدیم دادخواست، راجع به موارد مسئله بند ۲  ماده ۱۰ این ضابطه، برای افراد داخل مملکت ۳ ماه و برای اشخاص مقیم خارج از مملکت، ۶ ماه از تاریخ ابلاغ حکم دادگاه یا تصمیم قطعی مرجع مرتبط مطابق ضابطه آیین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب (در کار مدنی) می باشد. مآخذها مرتبط مکلف اند در حکم دادگاه یا تصمیم خود صریح کنند که حکم دادگاه یا تصمیم آن ها ظرف مدت مزبور در دیوان قابل اعتراض می باشد. در مواردی که ابلاغ واقعی نبوده و ذی ‌نفع ادعای فقدان اطلاع از آن را بکند، زمینه دیوان در آغاز به مسئله ابلاغ بررسی می ‌نماید. در مواردی که به طبق ضابطه سابق، اشخاصی قبلاً حق شکایت در مهلت بیشتری داشته اند، مهلت ذکر شده، ملاک محاسبه می‌باشد.

شما اگر سوالی در مورد وکیل بیمه تامین اجتماعی دارید می توانید سوالات خود را از وکلای مجرب گروه وکلای پایتخت بپرسید و پاسخ سوالات خود را بگیرید.

در چه مواردی به یک وکیل تامین اجتماعی نیاز داریم؟

یکی از مسائلی که بیشترین میزان شکایت در دیوان عدالت را دارد، مبحث بازنشستگی می‌باشد. طبق ماده ۱۵ قانون تامین اجتماعی بازنشستگی به معنای عدم فعالیت شغلی فرد بیمه‌شده به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی است. کارفرمایان یا خود افراد در دوران فعالیت کاری بیمه پرداخت می‌کنند تا پس از پایان دوران کار و زمانی که فرد به سن کهولت رسید یا به هردلیل دیگری، قادر به کار کردن نبود، به وی مستمری تعلق بگیرد و در حالتی که سازمان درخواست فرد را نپذیرد می‌تواند با همراهی وکیل تامین اجتماعی به رای سازمان اعتراض نماید.

قوانین اصلی حقوق بازنشستگی

طبق قانون، مستمری وجهی می‌باشد که مطابق شرایطی که در قانون تامین اجتماعی بیان شده برای جبران کل یا جزئی از حقوق فرد بیمه‌شده به خود شخص و در صورت فوت وی به بازماندگان او پرداخت می‌گردد. برای مثال فردی بعد از گذشت ۲۵ سال از خدمت خود و پرداخت بیمه درخواست بازنشستگی را به سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌نماید اما این سازمان فقط ۲۰ سال از پرداخت بیمه فرد را قبول می‌کند، در این زمینه این فرد به همراه وکیل متخصص تامین اجتماعی اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارسال می‌کند. دیوان بعد از بررسی مدارک و سوابق موجود رای نهایی مبتنی بر قبول یا رد افزایش سابقه پرداخت بیمه را اعلام می‌کند. تاثیر نحوه تنظیم شکایت و ارائه مدارک و شواهد در رای نهایی اعلام‌شده به وسیله دیوان عدالت اداری بسیار موثر می‌باشد. تاثیر درخواستی که با رعایت شرایط قانونی و توسط وکیل تامین اجتماعی نوشته شده‌است، نسبت به درخواستی که توسط فرد عادی بدون اطلاعات حقوقی یادداشت‌شده بسیار متفاوت می‌باشد. برای دریافت راهنمایی و اطمینان از دریافت حقوق قانونی خود از وکیل تضمینی تامین اجتماعی مجموعه وکلای پایتخت استفاده کنید.  با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی از دانش بهترین وکیل تامین اجتماعی بهره مند شوید.

تنظیم شکایت‌نامه از سازمان تامین‌اجتماعی به دیوان عدالت اداری

شکایت از تامین‌اجتماعی در دیوان عدالت اداری در ۲ حالت انجام می‌گیرد:

مورد اول مربوط به شکایت افراد بیمه‌شده تامین اجتماعی می‌باشد که به هر دلیلی اعتقاد به ضایع‌شدن حقوق خود دارند. افرادی که به هر نحوی ذی‌نفع از سازمان تامین اجتماعی‌اند، گاهی از تصمیمات سازمان مربوطه ناراضی خواهند بود که در نتیجه می‌توانند به مراتب، از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنند.

دسته بعدی شکایات از دیوان عدالت اداری به شکایات اشخاص حقیقی و یا حقوقی به منظور ابطال بخشنامه‌ای که خلاف موازین می‌باشد، بر می‌گردد. گاهی به هر دلیلی ممکن می‌باشد که آیین‌نامه‌های در خلاف جهت با قوانین اسلامی، شرعی و یا این‌که به دور از توان سازمان تصویب شود و در این میان اشخاص حقیقی و حقوقی اختیارات شکایت از تامین اجتماعی به منظور ابطال بخشنامه موردنظر را دارند.

تفاوت انواع شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت

حالا ممکن است این سوال برایتان پیش‌بیاید که تفاوت این ۲ نوع دعاوی در چه چیزیست؟ در پاسخ به این سوال بایدگفته شود که دعاوی ذکرشده در دسته‌اول، در شعب دیوان عدالت که در مراکز استان‌ها مستقر می‌باشد، قابل پیگیریست؛ اگر در چندین شعبه از این دفاتر رای‌های متفاوتی صادر شود، در آخر رای نهایی در این موضوع به دیوان عدالت اداری موکول می‌گردد؛ پس در این صورت، هیئت عمومی در دیوان عدالت اداری اقدام به صدور رای وحدت رویه می‌نماید؛ به این معنا که از تمامی آرای شعب دیوان به یک آرا متمرکز رسیده می‌گردد.

حال به سراغ نحوه پیگیری دسته دوم از دعاوی سازمان تامین اجتماعی برویم؛ جایی که درخواست‌هایی مبنی بر ابطال آیین‌نامه‌های اداری را مشاهده می‌کنید. این دعاوی به صورت کاملا مستقیم به دیوان عدالت عمومی ارجاع داده می‌گردد تا در نهایت رای نهایی برای او صادر شود.

بیمه تامین اجتماعی کارگران دارای چه شرایطی می‌باشد؟

محاسبه حق بیمه کارگران :

حق بیمه‌کارگر بر اساس میزان درآمدی که در طول ماه دریافت می‌نماید، محاسبه می‌گردد. هر چقدر میزان درآمد کارگران بیشتر باشد دارای حق بیمه مستمری بیشتری نیز است و بالعکس هر چقدر فرد دارای درآمد کمتری باشد، حق بیمه‌ی او نیز کمتر خواهدبود.

چگونگی محاسبه حق بیمه کارگران :

برای محاسبه حق بیمه کارگر، ۲۸ درصد از درآمد ماهیانه او را در نظر می‌گیرند. از این ۲۸ درصد ۳ درصد آن توسط دولت ایران و ۷ درصد توسط کارگران و ۱۸ درصد توسط کارفرما باید به سازمان تامین اجتماعی پرداخت بشود . همچنین ۳ درصد حقوق کارگر نیز به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفته می‌شود که این مبلغ نیز باید توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود .

لازم به ذکر می‌باشد کارگرانی که شغل آن‌ها در دسته مشاغل سخت و زیان آور جای می‌گیرد دارای ۴ درصد حق بیمه بیشتری هستند و این ۴ درصد را نیز باید کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت بشود .

رسیدگی وکیل تامین اجتماعی به انواع پرونده‌ها

وکیل تامین اجتماعی در دعاوی بین کارگر و کارفرما اولین اقدامی که باید انجام بدهد تذکر تبصره‌ها و قوانین لازم و موجود بین طرفین می‌باشد تا شاید بتواند مشکل پیش آمده را به آرامی حل و فصل نماید. همچنین مراجع حل اختلاف براساس قوانین موجود در سیستم قانون کار به ۲ دسته که شامل هیئت تشخیص و همچنین هیئت حل اختلاف است، تقسیم می گردد. در کشور ما چندین هیئت حل اختلاف و یا هیئت تشخیص هست و در صورتی که بین کارفرما و کارگر اختلافی بر سر موارد مختلف ایجاد بشود و از طریق گفت و گو و یا میانجی گری وکیل تامین اجتماعی مربوطه مشکلات پیش آمده بین طرفین حل نگردد، طرف دعوی اگر فرد کارفرما باشد باید برای شکایت خود به اداره کار استان مربوطه مراجعه و همچنین طرف دعوا و کسی که خواهان شکایت از فرد کارگر می‌باشد، باید به نماینده قانونی کارگران و یا انجمن صنفی کارگران مراجعه کند.

وکیل تامین اجتماعی

وکیل تامین اجتماعی به شکایات و اعتراضات کارگر علیه کارفرما رسیدگی می‌کند. براساس قانون بیمه تامین‌اجتماعی، کارفرما وظایفی را در مقابل کارگر دارد که موظف می‌باشد آن‌ها را انجام دهد و کارگران می‌توانند در صورت عدم اجرای این وظایف و تخلف در هریک از آن‌ها به وکیل تامین اجتماعی مراجعه نمایند و برای دریافت حقوق خود اقدام کنند. وظایفی که برای کارفرما در قانون تعیین شده‌است شامل مرخصی، حق مسکن، حقوق، عیدی و پاداش، حق اولاد، خوار و بار و … است که همه‌ی آن‌ها باید براساس قوانین و تعرفه‌های تعیین شده به کارگران پرداخته بشود. چنانچه کارفرما به هر دلیلی از اجرای وظایف خود سر باز زند، کارگران این حق را دارند که به کمک وکیل تامین اجتماعی و مراجعه به اداره کار، برای حق و حقوق پایمال شده خود شکایت بکنند. شما می توانید از طریق وکیل مجرب وکلای پایتخت تمامی این مراحل را با خیالی آسوده پشت سر بگذارید.

وکیل بیمه وکیل پایه یک دادگستری است که نسبت به کلیه امور مربوط به بیمه اشراف و آگاهی کامل دارد. در واقع وکیل بیمه متخصص، نسبت به همه حقوق و قوانین اطلاعات و تخصص جامع دارد و عمدتا دارای تجربه کافی در تمامی زمینه ها می باشد؛ به شکلی که یک وکیل بیمه می تواند علاوه بر آن که وکیل بیمه تامین اجتماعی باشد،  وکیل بیمه شخص ثالث و وکیل بیمه خودرو نیز انجام وظیفه کند  و در مورد این مسائل مشاوره با وکیل بیمه بهترین کار برای کاهش هزینه های مربوط به دعاوی است.

بیمه چیست و دارای چه خصوصیاتی می باشد؟

در تعریف آن باید این گونه توضیح دهیم که عقدیست که در آن شخص بیمه گر در مقابل دریافت مبلغ معینی از وجه نقد تضمین می نماید که در صورت وقوع حادثه و بروز خسارت به شخص مقابل قرارداد مبلغی را پرداخت بکند. در این جا در رابطه با خصوصیات آن به صورت مختصر و قابل درک به شما توضیحاتی خواهیم داد.

در ابتدا باید بیان نماییم که بیمه یک عقد می باشد عقد به این معنا است که دو نفر در مقابل یک دیگر تعهد بر امری می نمایند که مورد قبول آن ها باشد که چند نوع از این عقود را می توان به آن نسبت داد :

۱) یک عقد عهدی می باشد یعنی ۲ نفری که ایجاد عقد قرار داد می نمایند تعهد می نمایند که در مقابل یکدیگر و نسبت به تعهدات خود پایبند باشند. به این ترتیب که در قرارداد  یک طرف متعهد می شود که در صورت بروز خسارت به طرف دیگر قرارداد وجه تعهد شده را پرداخت بکند.

۲) عقد، رضایی می باشد؛ یعنی طرفین برای انعقاد این قرارداد احتیاجی به این ندارند که حتما یک تشریفات مخصوص و قانونمندانه ای را طی کنند، یعنی تنها کافیست که نسبت به  این عمل رضایت داشته باشند و عدم وجود قرارداد به معنای عدم وجود بیمه نیست.

۳) عقد، لازم می باشد؛ یعنی این که بعد از فوت یکی از طرفین باطل نمیشود و مواردی مانند بیمه عمر هستند که بعد از فوت فرد ، تعهدات یک شرکت تازه نسبت به آن آغاز میگردد.

۴) عقد معوضیست؛ به این معنا که طرفین در قبال هم باید عوضی دهند، ثلا بیمه گر تعهد به این امر دارد که در برابر مبلغی که بیمه گذار به جهت بروز خسارات احتمالی پرداخت می کند، در صورت وقوع مشکلات برای فرد که مفاد آن در داخل قرارداد ذکر شده است خسارت پیش آمده را جبران بکند.

۵) عقد مستمر و الحاقی است؛ به این صورت که باید برای آن مدت زمان مشخصی در نظر گرفته شود،  زیرا که طرفین باید بدانند تا چه زمانی ملزم به انجام تعهدات خود می باشند. منظور از الحاقی بودن به این معناست که شرکت قراردادی را تنظیم می نماید که شامل ارکان و قواعد مربوط به بیمه می باشد و شخص مقابل تنها می تواند در صورت رضایت آن را قبول بکند.

چند نوع بیمه در ایران وجود دارد ؟

  • بیمه اشخاص

این نوع در خصوص اشخاص می باشد، به این صورت که شخص بیمه می گردد تا در برابر هزینه ای که پرداخت می کند امکاناتی دریافت نماید به این نحو که اگر جان و سلامت او به خطر افتاد بتواند از آن استفاده کند که از انواع آن می توان به بیمه عمر ، درمان و حادثه اشاره نمود.

حال اگر بخواهیم به طور مختصر و جامع این ۳ نوع را تعریف بنماییم باید این چنین آن ها را شرح بدهیم:

بیمه عمر به این معناست که شخص به مدت طولانی که گاه تا پایان عمر فرد است با بیمه گر قرارداد دارد و ضمن برخورداری از امکاناتی که به جهت قرارداد فی مابین ایجاد شده، در طول زندگی خود بعد از مرگ هم می توانند از این امکانات بهرمند شود به این صورت که مبلغی را با توجه به تعهداتی که به نفع آن ها ایجاد شده  که هستند به خانواده خود طرف می دهند.

بیمه درمان به این معنا می باشد که فرد برای درمان بیماری های پیش آمده از آن استفاده خواهد نمود. در این جا می توان به بیمه تامین اجتماعی و سلامت اشاره داشت که در زمینه رسیدگی و ارائه خدمات کامل مربوط به درمان فعالیت دارند. بیمه حادثه به این معنا می باشد که در آن شخص خود را بیمه می کند تا در برابر حوادث غیر قابل پیش بینی که ممکن است برای فرد رخ دهد بیمه گر متعهد به جبران بگردد.

  • بیمه اموال

همان طور که از اسم آن مشخص است در رابطه با اموال افراد می باشد. بیمه خودرو، شخص ثالث و آتش سوزی از انواع آن هستند که مربوط به اموال است.

  • بیمه مسئولیت

در رابطه با مسئولیت افراد در خصوص موارد و موضوعات گوناگون هست که به چند دسته تقسیم می گردد که به اختصار چند مورد از این مسئولیت ها را برای شما شرح می دهیم.

۱)بیمه مسئولیت عمومی که در خصوص مسئولیتی که نهاد های دولتی دارند مانند مسئولیت شهرداری .

۲)بیمه مسئولیت حرفه ای که افراد در مقابل حرفه خود دارند مانند مسئولیت حرفه ای پزشک ها

۳)بیمه مسئولیت تولید کنندگان کالا در مقابل تولید کالایی که  تولید کننده ها دارند

۴) بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارمند های خود

انواع بیمه

  • بیمه زندگی.
  • بیمه حوادث.
  • بیمه آتش‌سوزی.
  • بیمه باربری.
  • بیمه وسایل مربوط به حمل و نقل.
  • بیمه ناشی از مسئولیت مدنی.
  • بیمه خطرات مقاطعه کاری.
  • بیمه پول.
  • بیمه امانت مخصوص کارمندان.
  • بیمه مربوط به امور اکتشاف و استخراج و بهربرداری نفت و گاز و نیز سایر منابع.
  • بیمه تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات
  • بیمه مسئولیت متصدیان حمل ونقل.
  • بیمه مسئولیت صاحبان ماشینها و ابزارآلات ساختمانی و کارگاهی.
  • بیمه اشخاص.
  • بیمه خسارت.
  • دعاوی علیه بیمه بیکاری

هر کارفرما موظف می باشد تا افرادی را که برای او کار می کنند بیمه کند و حق آن ها را به موقع و در زمان مناسب پرداخت بنماید. صرف بیمه شدن فرد باعث می گردد که او بتواند از مزایایی که وجود دارد استفاده کند که یکی از آن ها بیمه بیکاری می باشد، که از جانب سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار به فرد تعلق گرفته است.

حال اگر شخصی از کار خود اخراج بشود و یا از کار خود بنا به دلایلی بیرون بیاید می تواند تحت شرایطی از قبیل حوادث غیر مترقبه، بیمه بیکاری دریافت بنماید. اگر تمامی شرایط مربوط به بیمه بیکاری را فرد داشته باشد، ولی با این وجود نتواند اقدام به دریافت آن نماید در این جا وکیل بیمه که وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور و قوانین مربوطه می باشد، می تواند با اگاهی از قوانین تامین اجتماعی و وزارت کار به بهترین شکل از آن شخص دفاع نماید و حق وی را در این راستا از سازمان مربوطه بگیرد. اگر به دنبال یک وکیل حرفه ای جهت انجام اموراتتان هستید، می توانید همین حالا از طریق شماره تماس های موجود در سایت با وکیلان حرفه ای وکلای پایتخت تماس گرفته و با آن ها در طی یک جلسه مشاوره رایگان، صحبت نمایید.

  • دعاوی علیه بیمه عمر

همانطور که در بالا گفته شد، شخص می تواند با توافق با بیمه گر امکانات زیادی را در این نوع قرارداد به نفع خود داشته باشد متشکل از این که در طول زندگی خود از این بیمه بهرمند بشود و یا این که بعد از مرگ ورثه ی او می توانند از این امکانات استفاده بکند.

حال اگر بیمه گر به توافقات انجام گشته در مفاد قراردادی خود عمل نکند حال می خواهد دولت باشد خواه شرکت های بیمه این تخلف را انجام دهند، شخص بیمه گذار می تواند در این زمینه اقداماتی را در خصوص شکایت از بیمه گر انجام دهد و یا انجام آن را به وکیل پایه یک دادگستری بسپارد.

  • دعاوی علیه بیمه آتش سوزی

نوعی از بیمه است که در آن شرکت های مربوطه امکاناتی در برابر حوادث آتش سوزی برای خانه های مسکونی، واحدهای تجاری، خودرو، حتی لوازم شخصی با ارزش و … درنظر می گیرد.

که متناسب با ارزش مال مورد نظر حق بیمه ای به طور سالیانه دریافت خواهد نمود حالا اگر خسارت به اموال وارد بشود و بیمه گر به تعهدات خود که در قرارداد به آن متعهد گشته است، عمل ننماید یا در شرایطی در تعیین میزان خسارت وارده به آن چه که آسیب دیده است تخلف و مقدار کمتری را اعلام کند که طبق مفاد قرارداد که بیان شده مال اگر تلف یا معیوب بشود، بیمه مسئول پرداخت خسارت می باشد اگر نسبت به آن تعهدات کوتاهی بکند ،شخص بیمه گذار می تواند از بیمه گر شکایت نماید.

روند پیگیری دعاوی مربوط به بیمه به چه شکل است ؟

پیگیری به دعاوی مربوطه به صورتی می باشد که هم خود شخص متضرر می تواند به صورت مستقیم نسبت به آن اعلام شکایت بکند نیز با دادن وکالت به وکیل بیمه متخصص که وکیل پایه یک دادگستری است کلیه امور مربوط به شکایت خود را به وکیل بدهد.

حال در خصوص این که شخص ضرر کرده باید به چه نحوی شکایت بنماید؟ این گونه بیان می کنیم که شخص ابتدا باید مشاوره ای با وکیل بیمه در خصوص مشکل پیش آمده داشته باشد.  بعد دادخواست خود را در پیش وکیل بیمه متخصص که وکیل پایه یک دادگستری می باشد، تنظیم بکند، سپس دادخواست تنظیم شده را به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی برده و اقدام به ثبت دادخواست نوشته شده در سامانه ثنا می کند.

بعد از ثبت دادخواست در سایت سامانه ثنا، دادخواست ارسالی به شعبه مورد نظر ارجاع داده می گردد. زمانی برای رسیدگی به شکایت فرد در نظر گرفته می شود که دادگاه صالح به رسیدگی در این جا بر مبنای این موضوع تعیین می گردد و اگر شرکت بیمه دارای یک شعبه باشد، دادگاه صالح به رسیدگی  محلیست که در آن جا شرکت حضور دارد. اگر شرکت دارای چند شعبه باشد ، دادگاه صالح به رسیدگی در جایی می باشد که قرار داد در آن شعبه منعقد شده است.

بهترین وکیل بیمه در تهران

شما می توانید در خصوص مشکلات پیش آمده در رابطه با مسائل حقوقی ناشی از دعاوی بیمه و امور مربوط به آن با وکیل بیمه متخصص در امور حقوقی و قانونی با موسسه حقوقی وکلای پایتخت که به کلیه قوانین و حقوق مربوط به این حوزه اشراف و آگاهی دارد، مشاوره داشته باشید. که در صورت نیاز با انعقاد قرارداد وکالت از وکیل بیمه متخصص در این حوزه یاری بگیرید زیرا که انتخاب وکیل پایه یک دادگستری درست در این زمینه می تواند بهترین تصمیم برای رسیدن به حق و حقوق شما باشد.

مزایای مشاوره با وکیل بیمه در موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم

مشاوره گرفتن از وکیل بیمه متخصص در امور مربوطه که وکیل پایه یک دادگستری است، به این جهت اهمیت فراوان دارد که شخص در صورتی که از جانب شرکت های بیمه مورد ناحقی واقع گشت و بیمه گر برخلاف تعهدات خود عمل کرد، شخص متضرر می تواند با گرفتن مشاوره از وکیل بیمه متخصص موسسه حقوقی وکلای پایتخت به بهترین شکل از راه هایی که می تواند به حق خود برسد اگاهی بیاید.

به همین جهت با مشاوره گرفتن از وکیل بیمه متخصص موسسه حقوقی وکلای پایتخت می توانید از کلیه قواعد مربوط به سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و شرکت های بیمه  اطلاعات جامع پیدا کنید تا به بهترین نحو ممکن اقدامات لازم را انجام دهید و در صورت نیاز انجام کلیه کارهای مربوط به احقاق حق خود را به وکیل بیمه متخصص ما یعنی وکلای پایتخت بسپارید.

موسسه حقوقی وکلای پایتخت، بهترین در زمینه وکیل بیمه

موسسه حقوقی وکلای پایتخت در راستای احقاق حقوق شما با همکاری وکلای متخصص در همه زمینه های حقوقی و کیفری آماده ارائه خدمات می باشد. این موسسه با در اختیار گذاشتن وکیل ماهر و متخصص می تواند به احقاق حقوق شما در مقابل تضییع آن شما را یاری نماید. تیم پایتخت بسیار حرفه ای و خبره می باشند که در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به مقصودتان می رسانند. اگر علامند هستید تا در رابطه با مسائل بیمه ای با یک وکیل مشورت کنید، همین حالا از طریق شماره تماس هایی که در سایت موجود است می توانید ارتباط برقرار نمایید. لازم به ذکر است که این مشاوره تلفنی برای شما هیچ هزینه ای را در بر نخواهد داشت و می توانید با خیالی آسوده مشاوره بگیرید.

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان