وکیل کمیسیون ماده ۷۷

وکیل-کمیسیون-ماده-77

کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها از طرف قانونگذار وظیفه دارد تا به اختلافات بین مودی و شهرداری در ارتباط با عوارض شهرداری بپردازد ، اختیارات قانونی کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری در راستای تضمین حقوق متقابل شهروندان و شهرداری می باشد .

اعضای تشکیل دهنده کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری شامل : یک نماینده از وزارت کشور ، یک نماینده از دادگستری ( قاضی دادگستری ) و یک نماینده از شورای اسلامی شهر می باشند ، طبق قانون اعضای تشکیل دهنده کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها می بایست در جلسه رسیدگی حضور داشته باشند و صورتجلسه رسیدگی به امضای هر سه نفر اعضای کمیسیون برسد و در غیر اینصورت اثر قانونی ندارد و قابل اعتراض و شکایت در دیوان عدالت اداری می باشد .

عوارض تعیین شده توسط کمیسیون ماده ۷۷ مطابق با اسناد لازم الاجرا از طریق اجرای اداره ثبت قابل وصول می باشد ، مصوبات کمیسیون ماده ۷۷ از طریق اجرای ثبت به مودیان ابلاغ واجرا می گردد .

از جمله عوارضی که در کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها رسیدگی می شود : عوارض مربوط به مشاغل شهری ، عوارض سالیانه خودرو ، عوارض نوسازی ،عوارض مصوب بر حاملهای انرژی مانند بنزین ، عوارض نقل و انتقال مسافر و….

هر شهروندی می تواند شکایت و اعتراض خود را مبنی بر میزان عوارض و یا نحوه وصول عوارض را در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری مطرح نماید ، تشکیل جلسه رسیدگی کمیسیون ماده ۷۷ به دعوت شهرداری صورت می گیرد و مودی می تواند در صورت لزوم و به صلاحدید کمیسیون ماده ۷۷ به صورت حضوری در جلسه رسیدگی شرکت نماید و توضیحات و دلایل خود را بیان نماید.

کمیسیون ماده ۷۷ دارای صلاحیت ذاتی و صلاحیت محلی دررسیدگی به امورمرتبط با عوارض شهرداری می باشد ، صلاحیت ذاتی از آن جهت که صلاحیت رسیدگی به اختلاف بین مودی و شهرداری را دارد و صلاحیت محلی کمیسیون ماده ۷۷ مختص به حوزه و محدوده شهری می شود و امورات مختص به عوارض در محدوده شهر به کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع می شود و امورات مرتبط با محدوده های خارج از شهر در صلاحیت کمیسیون ماده۷۷ قانون شهرداریها نمی باشد .

از سایر اختیارات کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها تقسیط نمودن بدهی عوارض مودیان می باشد

شهرداری مطابق قانون اختیار تقسیط عوارض خود را ندارد مگر اینکه کمیسیون ماده ۷۷ به دلیل عدم توانایی مودی در پرداخت عوارض تصمیم به تقسیط عوارض برای مودی بگیرد و این تصمیم کمیسیون ماده ۷۷ جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شود ، مدت پرداخت بدهی بصورت اقساط بیشتر از سه سال نمی تواند باشد .

آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ قطعی می باشد ، در صورت اعتراض و شکایت به آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند در دیوان عدالت اداری نسبت به آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها شکایت نماید .

نکته قابل ذکر دراین مورد اینست که : مطابق قانون اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند اعتراضات و شکایات خودرا از آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ در دیوان عدالت اداری مطرح نمایند در صورتی که این امکان برای ادارت و ارگانهای دولتی که نسبت به رای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ اعتراض و شکایت دارند فراهم نیست و ارگانهای دولتی می بایست شکایت خود را در ارتباط با رای صادره ازکمیسیون ماده ۷۷ درمراجع دادگستری (دادگاههای عمومی حقوقی ) مطرح نماید .

اخذ عوارض مربوط به شهرداری مهمترین منابع درآمد شهرداری است و با توجه به این مسئله شهرداری می بایست برای وصول عوارض قوانین و مقررات را بکار گیرد که هم جنبه قانونی داشته باشد و هم حقوق شهرداری در اخذ عوارض از شهروندان در قالب مواردی که ذکر گردید نادیده گرفته نشود ، لذا قانونگذار با تعیین اختیاراتی به کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها رابعنوان مرجع رسیدگی به اختلافات بین مودی و شهرداری مشخص نموده است .

وکیل کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها ضمن تسلط کافی و مناسب به قوانین و مقررات مربوطه و اطلاعات و آگاهی لازم در شناخت عوارض و نحوه وصول آنها توسط مراجع ذیصلاح و همچنین اشراف کامل به حدود اختیارات و صلاحیت های کمیسیون ماده ۷۷ هرگونه اقدامی در این خصوص را با استناد به قوانین و مقررات مربوطه و موجود و بهره گیری از آگاهی و تسلط به موضوع انجام می دهد .

وکیل اعتراض به رای کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری در طرح شکایت و اعتراض به آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ مرجع صالح را به خوبی تشخیص داده و چنانچه از جانب اشخاص حقیقی یا حقوقی وکالت در امور محوله را داشته باشد ، اعتراض و شکایت خودرااز رای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ در دیوان عدالت اداری مطرح می نماید ، و در صورتی که از جانب ادارات و ارگانهای دولتی وکالت داشته باشد مراتب اعتراض و شکایت از آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری در مراجع دادگستری ( دادگاههای عمومی و حقوقی ) مطرح می نماید .

با شناختی که وکیل کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها از این کمیسیون دارد امورات مرتبط با وظایف این کمیسیون را بخوبی می شناسد و از طرح مسائل غیر مرتبط در کمیسیون ماده ۷۷ خودداری نموده و همین امر باعث سهولت درامررسیدگی توسط کمیسیون مذکور شده و رسیدگی در مدت زمان کوتاه تری وبالطبع با نتیجه مطلوب تری انجام خواهد گرفت .

حوزه فعالیت کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداریها که در خصوص عوارض شهرداری و رفع اختلاف شهرداری با مودی است و وظیفه حفظ حقوق طرفین را برعهده دارد به وکیل کمیسیون ماده ۷۷ کمک خواهد کرد که با انتخاب درست و ارائه مدارک و اسناد معتبر و ادله قانونی تقاضای رسیدگی را مطرح نماید ، این قبیل اقدامات قانونی و تخصصی در کسب موفقیت و به دست آوردن نتیجه مطلوب و مورد نظر از اهمیت بسزایی برخوردار هستند .

برخورداری از دانش و اطلاعات کافی و مناسب نسبت به شرح وظایف و اختیارات کمیسیون ماده ۷۷ بطور کامل و ارائه ادله ومستندات قانونی و موثر بعنوان راهکاری تخصصی جهت کسب موفقیت توسط وکیل کمیسیون ماده ۷۷ مورد استفاده قرار می گیرند .

مجموعه تخصصی وکلای پایتخت با دراختیار داشتن وکلای مجرب و مسلط به قوانین و مقررات مربوط به کمیسیون ماده ۷۷و قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری و با اتکای به اعتماد شما تا رسیدن به هدف و نتیجه مورد نظرتان در کنار شما خواهد بود . و با اقدامات قانونی و حرفه ای راه رسیدن به این هدف را برای شما هموار خواهد نمود .

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان