وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری

وکیل-تضمینی-و-متخصص-دیوان-عدالت-اداری

وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری

وقتی صحبت از وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری می کنیم، منظورمان وکیلی می باشد که آشنا به قوانین و مقررات تخصصی در حوزه دیوان عدالت اداری می‌باشد. اکثر اشخاصی که در دانشگاه‌های مختلف از رشته حقوق فارغ التحصیل شده‌اند، در مقطع کارشناسی شاید قوانین و مقرراتی که در دیوان عدالت اداری حرف اول را می‌زند، مطالعه نکرده باشند و بسیاری از این حقوقدانان در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته‌هایی به غیر از رشته حقوق عمومی (که در بردارنده تمامی این قوانین مرتبط با دیوان عدالت اداری می ‌باشد،) تحصیل کرده‌اند. پس باید به دنبال فردی بگردید که وکیل پایه یک دادگستری و همچنین تجربه فراوان در این زمینه داشته باشد.

وقتی شما شکایت از یک نهاد رسمی و اداری و یک ارگان دولتی به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنید و تشکیل پرونده می‌دهید، به وکیلی مجرب نیاز دارید تا پیگیر حق و حقوق شما باشد. وکیل تضمینی و متخصص دیوان عدالت اداری با کلیه قوانین بررسی پرونده‌ها در این دیوان آشنا بوده و به خوبی می‌تواند به شما کمک نماید.

چگونه می توان به وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری دسترسی پیدا کنم؟

در صورتی که به هر دلیلی معتقد هستید که در یکی از سازمان‌های دولتی عملی یا حقی بر خلاف  قوانین کشوری به ضرر شما صورت گرفته است، در ابتدا با یک وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری به مشاوره پرداخته و راه‌های قانونی دریافت مطالبات را بررسی کنید. مشاور حقوقی در این میان خواسته شما و مدارک موجود را برای اثبات ادعا بررسی می‌نماید و در صورت قانونی بودن آن، یک وکیل متخصص را به شما معرفی می‌کند. وکیلی که در این میان توسط وکلای پایتخت به موکل معرفی می‌شود قطعا دارای سوابق کاری مشابه در دیوان عدالت اداری است به طوری که بتواند بهتر و سریع‌تر پرونده موکل را به نتیجه برساند.

وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری چه خدماتی را به موکلین ارائه می‌دهد؟

متخصصین با تجربه حوزه دیوان عدالت معمولا در تمامی زمینه‌های مرتبط با شکایت از نهادهای دولتی آمادگی ارائه خدمات را دارند و به همین دلیل است که گفته می شود با اطمینان خاطر پرونده‌های شکایت از واحدهای دولتی را با یک وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری در میان بگذارید.  در مجموع می توان گفت که مهمترین خدماتی که وکلای پایتخت در اختیار شما قرار می دهند، عبارتند از:

  • در صورتی که هر اقدام غیر قانونی از جانب شهرداری‌ها صورت بگیرد، وکلای دیوان عدالت اداری می‌توانند اقدام به ارائه شکایت و پیگیری پرونده کنند.
  • اعتراض به آئین‌های مراجع دولتی از دیگر خدمات ارائه شده از جانب وکلای دیوان عدالت اداری می‌باشد.
  • وکلای دیوان عدالت اداری می‌توانند شکایت به هیئت‌های مربوط به نیروهای مسلح را نیز بررسی کنند.
  • در صورتی که در ادارات دولتی تخلفی در نحوه گزینش کارکنان صورت بگیرد، می‌توان به کمک وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری اقدام به شکایت به دیوان عدالت اداری نمود.
  • در صورت تخلف سازمان‌های مالیاتی با در دست داشتن مدارک معتبر می‌توانید پیگیری از پرونده به وکیل متخصص بسپارید.
  • و در نهایت اعتراض به حکم اولیه دادگاه‌ها را نیز می‌توان به وکلای دیوان به عنوان وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری سپرد.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

قطعا یکی از نکته‌های انتخاب وکیل دیوان با تجربه برای پیگیری پرونده شکایت به دیوان عدالت اداری، حق وکالت منصفانه می‌باشد؛ اما چیزی که در این میان بیشتر از حق وکالت مورد اهمیت است، تضمین کیفیت و کارآمدی اقدامات وکیل می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که تلاش وکیل دیوان برای به ثمر رساندن پرونده در دیوان بسیار مهم‌تر از هزینه‌ای است که برای حق وکالت پرداخت می کنید.

دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری از مراجع عالی در کشور ما بوده که وظیفه آن حل اختلاف بین عموم مردم با دستگاه‌های دولتی و اجرایی در کشور می‌باشد. اگر شما به عنوان خواننده این مقاله و یک شهروند عادی، احساس می‌کنید حقوق شما در یک سازمان دولتی و موسسات اجرایی وابسته به دولت یا قوه قضاییه، ارگان‌های نظامی، شهرداری و… ضایع شده، می‌توانید برای تظلم خواهی به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید و با تشکیل پرونده پیگیر کار خود باشید.

دیوان عدالت اداری که رئیس قوه قضائیه شخصاً آن را زیر نظر داشته، پرونده را به صورت غیر حضوری بررسی می‌کند و حکم نهایی را صادر خواهد کرد. این حکم امکان تجدید نظر داشته داشته و اگر طرفین آن را مخالف با قانون بدانند می‌توانند به این رای اعتراض نمایند. در چنین مواقعی استفاده از تجربه و مهارت وکیلی باسابقه و حرفه‌ای کمک بسیار بزرگی به پیشبرد پرونده شما خواهد کرد. وکیل دیوان عدالت اداری وظیفه دارد تا تنظیم، ثبت و نیز پیگیری شکایت شما بر علیه سازمان‌های اداری را انجام دهد و در ازای آن مبلغی را به عنوان حق الوکاله دریافت نماید.

وکیل دیوان عدالت اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

اگر شما نیز با روند برگزاری دادگاه دیوان عدالت اداری آشنا باشید، حتماً می‌دانید که قبل از برگزاری نشست دادسرا و آغاز دفاع، وکیل دیوان عدالت اداری، اقدام به خواندن پرونده نموده و با متهم پرونده در این باره مباحثه خواهد کرد. وکیل دیوان عدالت، از اتهامات وارد شده آگاهی کافی و کامل دارد و به بهترین شکل ممکن از موکل خود دفاع می‌کند. برای آگاهی از خصوصیات یک وکیل کارآمد و حرفه ای، باید در ابتدا به تسلط او به قانون اشاره نماییم. در این باره نمی‌توانید نقصی در وکیل مشاهده کنید. وکیل دیوان عدالت، شجاعت در دفاع کردن از حق موکل خود را داشته و از آنجایی که با روند بررسی پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری آشنا بوده، به خوبی می‌داند از چه روش‌هایی می‌توان پرونده را پیش برد.

وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری چه خدماتی را به شما ارائه می‌نماید؟

 

اگر بخواهیم به صورت کامل به بیان خدمات وکیل دیوان عدالت اداری بپردازیم، چندین مقاله به دست می‌آید. اما مهمترین خدمات وکیل دیوان عدالت اداری را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: اعتراض به مصوبات و تصمیمات سازمان‌های دولتی و شرکت‌های مختلف.

خدمات وکیل متخصص دیوان عدالت اداری:

 

  • اعتراض به تصمیم هیات‌های متخلف در موسسات و نهادهای دولتی
  • اعتراض به احکام غیرقانونی صادر شده از سوی شهرداری‌ها
  • اعتراض به رای قطعی صادره از سوی دادگاه‌ها
  • اعتراض به چگونگی گزینش کردن در اداره‌های دولتی
  • اعتراض به تصمیمات اتخاذ شده در کلیه مراجع دولتی
  • اعتراض به تصمیمات مراجع مالیاتی
  • اعتراض به عملکرد ارگان‌هایی مانند اداره کار و بیمه
  • اعتراض به عملکرد هیات‌های انضباطی در بین نیروهای مسلح

 

حیطه تعهدات وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری

 

در شرایطی که وکیل برای دفاع از حقوق موکل خود، رسماً اعلام آمادگی کرده و وکالت او را بر عهده می‌گیرد، تعهدات او به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول تعهد به تقدیم دادخواست بوده که برای اجرای آن دادخواست کامل را به دیوان عدالت اداری تقدیم می‌کند و دعوی را به جریان می‌اندازد.

بخش دوم از تعهدات وکیل متخصص دیوان عدالت اداری، تعهد به نتیجه و سرانجام شکوائیه می‌باشد. سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا وکیل تضمینی دیوان عدالت، می‌تواند تضمینی برای کسب موفقیت در پیگیری دعاوی داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت که اولاً وکیل دیوان عدالت اداری معرفی شده به شما در صورتی که بداند احتمال صدور حکم به نفع شما هست، حتماً این موضوع را به استحضار می‌رساند.

گرچه بسیاری از پرونده‌های باز در این دیوان، پیچیده‌تر از آن هستند که به نتیجه مورد نظر شاکی برسند. لذا وکیل تعهدی در این زمینه نداشته و همین که تمامی تلاش خود را برای کسب نتیجه انجام دهد، کافیست. در واقع باید مشخص گردد که وکیل تلاش‌های لازم در حد متعارف را انجام داده و دعوی به نتیجه مورد نظر نرسید، به دلیل کوتاهی و اهمال کاری وکیل نیست. همانطور که می‌دانید آنچه بر رای و حکم نهایی صادره از سوی دیوان عدالت اداری اثرگذار بوده، تنها اقدامات وکیل در یک دفاع عالی نیست و سایر عوامل نیز در این باره مورد توجه قرار می‌گیرد.

آیا می‌دانید هزینه وکیل تضمینی برای دیوان عدالت اداری چقدر است؟

 

بسیاری از کسانی که مایل به دریافت خدمات وکیل دیوان عدالت اداری هستند، یک سوال پرتکرار را مطرح می‌کنند و آن این است که برای دریافت خدمات وکیل دیوان عدالت اداری، چه میزان هزینه باید پرداخت شود و آیا آن‌ها توان پرداخت دارند یا خیر؟ پاسخ به این سوال در جلسات مشاوره‌ای که شرکت می‌کنید روشن می‌شود.

در خصوص هزینه وکیل دیوان عدالت اداری باید به یک نکته مهم توجه داشته باشیم و آن اهمیت پرونده‌ای بوده که قرار است بررسی شود. طبیعتاً موضوع پرونده در تعیین حق الوکاله تاثیر زیادی خواهد داشت. هر اندازه پیچیدگی‌های یک پرونده بیشتر باشد مسلماً هزینه بیشتری را از موکل دریافت خواهد کرد. با این حال قوانین وکالتی حد و حدود مشخصی را به عنوان تعرفه وکیل در نظر گرفته‌اند که براساس آن می‌توان در خصوص هزینه تقریبی یک وکیل صحبت کرد.

با توجه به اینکه معمولاً قراردادی بین وکیل و موکل منعقد می‌شود و در خصوص شرایط وکالت مفصلاً بحث خواهد شد، هزینه وکیل تضمینی به صورت مشخص در این سند درج می‌شود. البته بخش کوچکی از این هزینه به عنوان مالیات از وکیل اخذ می‌گردد.

یک وکیل دیوان عدالت اداری چگونه می‌تواند به شما کمک نماید؟

 

زمانی که شما به یک وکیل متخصص و متعهد مراجعه می‌کنید، در اولین قدم مشکل شما توسط او مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. وکیل کلیه مستندات قانونی و شواهدی که در اختیار شما بوده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تا بدین ترتیب احتمال موفقیت شما در محکوم کردن یک نهاد و یک سازمان دولتی را به صورت دقیق مشخص نماید.

گروه وکلای پایتخت با بهترین وکلای تضمینی در ارتباط باشید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید. پس فرصت را از دست ندهید و هم اینک با مجموعه فعال در این سایت تماس بگیرید.

عبارت وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری در نگاه اول برای هر مخاطبی در برگیرنده این معنی است که وکیل تضمینی دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری را بصورت تضمینی انجام می دهد و موفقیت در دعوای مطرح شده را تضمین می نماید ، هرچند که تضمین نتیجه مورد نظر موکل از جانب وکیل قانونا” جرم است وتخلف محسوب می شود اما عدم اطلاع بسیاری از افراد جامعه نسبت به این مسئله باعث شده که اقدام به این مورد در بسیاری از پرونده ها مشاهده شود و جزء توانائیهای وکیل هم محسوب شود .

در صورت شناخت قوانین و آگاهی نسبت به روند رسیدگی در مراجع مختلف قضایی و همچنین دیوان عدالت اداری متوجه خواهیم شد که قضات از استقلال کامل در صدور رای برخوردار هستند و مشاهده و اطلاع از نتیجه رسیدگی قبل از اینکه از طرف قضات مربوطه  تائید شود امکانپذیر نیست ، وجود برخی از قانون شکنی ها و تخلفات از جانب تعداد محدودی از قضات و کارکنان اداری قابل کتمان و چشم پوشی نیست اما ماحصل این بحث عدم صحت ادعای کسب موفقیت تضمینی توسط وکیل است .

انتخاب نوع شکایت و مرجع صالح برای طرح شکایت ، همچنین استفاده از دانش حقوقی و تسلط به قوانین و مقررات مربوطه و استفاده و استناد به مدارک و مستندات موثر در موعد مناسب از جمله توانائیهای یک وکیل مجرب است که اقدام به آنها می تواند در کسب موفقیت موثر باشد ، شاید وکیل بتواند انجام این قبیل اقدامات را تضمین کند تا به کسب موفقیت منجر شود اما تضمین موفقیت و نتیجه همانطوریکه پیشتر توضیح داده شد تخلف و جرم محسوب می شود .

دیوان عدالت اداری مطابق قانون وظیفه رسیدگی به شکایات و اعتراضات آحاد مردم از مصوبات و عملکردهای دستگاه های دولتی و … را برعهده دارد ، کثرت دستگاه های دولتی و مصوبات و دستورالعملها و بخشنامه های داخلی مرتبط با هر کدام ازاین ادارات دولتی موجب گردیده است که دیوان عدالت اداری هم به طبع این کثرت و فراوانی از نعمت انجام وظیفه بیشتری برخوردار باشد .

رسیدگی در دیوان عدالت اداری بصورت غیر حضوری و در شعبات این دیوان در تهران انجام می شود مگر در موارد استثناء که حضور طرفین پرونده لازم باشد ، با تامل در این بحث شاید بیشترین باور نسبت به تضمینی بودن نتیجه ازجانب وکیل تضمینی از بین می رود و این امر بخاطر استقرار شعبات رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری در تهران و غیر حضوری بودن رسیدگی در این شعبات است .

تخصصی وغیر حضوری بودن رسیدگی در دیوان عدالت اداری بعنوان یک مرجع عالی قضایی موجب شده است که شناخت و کسب اطلاعات توسط افراد عادی جامعه از این مرجع بسیار ناچیز باشد ، همین امر باعث شده است تا برخی از وکلاء از این عدم شناخت استفاده کرده و با مطرح نمودن تضمین نتیجه اقدام به انعقاد قرارداد وکالت بنمایند .

وکیل تضمینی و متخصص دیوان عدالت اداری به صورت تخصصی دعاوی مرتبط با دیوان عدالت اداری را انتخاب نموده است ، این امر باعث می شود تا حیطه فعالیت تخصصی وکیل در دعاوی دیوان عدالت اداری منسجم باشد و تسلط به قوانین و مقررات مربوط به موضوعات مطرح شده در دیوان عدالت اداری وقانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری کمک کند تا اقدامات مطلوب و مناسبی از جانب وکیل صورت گیرد و بی شک این اقدامات در کسب نتیجه مد نظر وموفقیت تاثیر بسزایی خواهند داشت .

رسالت دیوان عدالت اداری احقاق حق آحاد جامعه و متقابلا” دستگاه های دولتی است که با اعمال دقیق قوانین و مصوبات در رسیدگی به موضوعات مطرح شده نشان داده می شود ، اقدامات قانونی و موثر وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری درانتخاب صحیح شکایت و ارائه مستندات و ادله قانونی و موثر هم به روند رسیدگی سریع و قانونی در دیوان عدالت اداری کمک می کند و هم به رسالت خطیر و حساس دیوان عدالت اداری جامه عمل می پوشاند .

اقدامات قانونی و برگرفته از دانش و آگاهی از جانب وکیل ضمن اینکه تاثیر فراوانی در کسب موفقیت برای موکل دارد ، مطمئنا” به سهولت امر رسیدگی در دیوان عدالت اداری نیز کمک خواهد کرد ، چه بسا انتخاب نوع شکایت و انتخاب نوع مدارک و مستندات موثر و مربوط برای موضوع مطرح شده در اطاله رسیدگی تاثیر خواهند داشت و انتخاب صحیح  و رعایت موارد مذکور از اطاله رسیدگی جلو گیری می نماید .

گروه وکلای پایتخت افتخار دارد که در طول سالیان فعالیت خود از وجود وکلای مجرب و باسابقه ای برخوردار بوده و همواره اقدامات قانونی و موثر وکلای این مجموعه را در راه رسیدن و کسب موفقیت تضمین نماید .

در این مقاله می‌خواهیم راجب موضوع وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری و نحوه سوال از دیوان عدالت را برای شما توضیح بدهیم که در این مواقع چه کاری باید انجام بدهید. ارتباط وکیل و موکل نتیجه‌ای است از کار و اراده مشترک ۲ طرف از یک سود و وظیه‌ای که افزون بر تعهدات قراردادی وکیل ضابطه‌گذار به جهت تضمین حقوق موکل و حفظ نظام دادرسی از سوی دیگر برای او به وجود آورده‌است.

زمانی که یک وکیل دیوان عدالت، وکالت شخص حقیقی یا حقوقی را می‌پذیرید، وظیفه دارد که در ابتدا پرونده شکایت او را به صورت کامل مطالعه‌کرده و بررسی کند که آیا حق قانونی دارد یا نه؟ حال در صورتی‌که به تشخیص وکیل راه قانونی برای دریافت مطالبات شاکی وجودداشت، روند کلی رسیدگی به پرونده از جانب وکیل برای موکل تشریح می‌شود تا در مجموع موکل بداند که در آینده قرار است چه اتفاقاتی بی‌افتد.

دیوان عدالت اداری برای چه کسانی می‌باشد؟

در سال‌های گذشته اگر سازمان دولتی کاری خلاف انجام می‌داد، از پاسخگویی به عمل اشتباه خود تفره می رفت و همین امر باعث می‌شد تا اگر مردم اعتراضاتشان را نتوانند جایی بازگو بکنند. ولی خوشبختانه در سال‌های اخیر مجمعی به نام دیوان عدالت اداری به وجود آمده که مردم می‌توانند شکایات خود را از نهادهای دولتی به کمک یک وکیل تضمینی پیگیری کنند. لازم به ذکر می‌باشد که تمامی مراحل شکایت در دیوان عدالت اداری به صورت کاملا غیر حضوری و الکترونیکی می‌باشد و شما نیاز دارید تا یک وکیل دیوان عدالت اداری تضمینی در کنار شما در این مسیر باشد.

مشورت و راهنمایی از یک وکیل تضینی دیوان عدالت اداری

زمانی که موضوع شکایت، یکی از اداره‌های دولتی و یا دستگاه‌های اجرایی باشد، موضوع اندکی پیچیده‌تر می‌شود؛ چرا که اکثر  ادارات دولتی در کنار خود از یک وکیل حرفه‌ای و یا مشاوره حقوقی بهره می‌گیرند؛ بنابراین برای دفاع از خود در برابر این ارگان‌ها باید تا حد امکان از یک وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری مشورت و راهنمایی بگیرید. به طوری که می‌توان گفت تعهد اصلی وکیل ناظر به مطرح دعوی معین و یا دفاع از آن می‌باشد، اساس قراردادی دارد. پس تعهدات جانبی مرتبط به چگونگی اجرای تعهد حقیقی ریشه قانونی پیدا می‌کند. حال باید توجه کرد ۲ گانگی که در تعهدات وکیل پدید می‌آید، عمل نکردن به این تعهدات از برای اثبات، پیرو احکام خاص مسئولیت قراردادی می‌باشد و یا رژیم اثبات مسئولیت قهری بر آن حاکم است و یا این که حسب مورد می بایست قائل به تفکیک گردید .

حال از طرف دیگر با توجه به این که اکثر تعهدات قراردادی ناظر به سرانجام نتیجه معیین که مورد نظر دو طرف می‌باشد، وجود دارد. اما سوال پیش می‌آید این وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری که گفته شد تعهد به نتیجه می‌باشد یا وسیله؟

خصوصیات وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری از نظر ما چیست؟

از خصوصیات نمایان یک وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری و این گونه از مهمترین وظیفه او این می باشد که قبل از برگزاری نشست دادسرا و این گونه قبل از آن که دفاع از موکل خود را آغاز کند با خواندن پرونده و مباحثه با متهم پرونده با داشتن آگاهی کامل و کافی از اتهامات و شناخت کامل متهم با کامیابی در درستی و کذب بیان‌ها و بیانات موکل بتواند به شیوه بسزایی از موکل خود دفاع نماید.

وکیل تضمینی عالی و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ما می‌توانیم برای وکیل دیوان عدالت اداری‌ای که انتخاب می‌کنیم محدودیتی تعیین نماییم. چه هنگامی می‌خواهد از طرف ما وکالت کند و چه زمانی که میخواهد دادخواستی بنویسد. اما اکثر اوقات در این زمینه این پرسش به‌وجود می آید که چطور به وکیل اطمینان کنیم؟ ویژگی یک وکیل تضمینی عالی به شرح موارد زیر وجود دارد:

ویژگی تعهدات وکیل تضمینی و آثار قراردادی بودن آن‌ها چگونه است؟

حقوقدانان هر نوع تعهدی را که ریشه قراردادی داشته‌باشد تعهد قراردادی می‌نامند و برعکس، در مواردی که قانون گذار بدون ارتباط قراردادی، تکالیفی را برای اشخاص در مقابل دیگران تشکیل بدهد آن را تعهد قانونی یا غیر قراردادی می‌نامند. در این که آیا تعهدات قانونی و قراردادی اساسا اختلاف ماهوی دارند یا ۲ چهره از یک تعهد هستند، بین حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد . ارتباط حقوقی وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری و موکل را از نوع ارتباط وکالتی می‌دانند و در نتیجه وظایف وکیل را تعهدات قراردادی می‌دانند ، ممکن است تعهد مورد عقیده دراثر از تراضی ۲ طرف بوده و یا به طبق ضابطه مقرر شده‌باشد و رویه قضایی اینگونه در اکثریت کشورها این عقیده را تایید کرده‌است.

قلمرو تعهدات وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری به چه فرم می‌باشد؟

در مواردی که وکیل برای بر پا کردن دعوی و دفاع از حقوق موکل، از وی قبول نمایندگی می‌کند، تعهد او به تقدیم دادخواست، تعهد به نتیجه می‌باشد که بایست آن را اجرا دهد . درنتیجه در قسمت اول تعهدات وی، اجرای نمایندگی تنها با دادن دادخواست کامل و به جریان انداختن دعاوی، تحقق می‌یابد ولی در مورد سرانجام شکوائیه همین اندازه که مشخص گردد او مراقبت‌های لازم را در حدود متعارف معمول داشته‌است، برای اجرای تعهد از ناحیه او کافی می‌باشد، هرچند نتیجه دعوی به ضرر موکل وی باشد . پس به علت این که برای رسیدن به نتیجه دل خواه ، اجرا کارهای اولیه لازم برای یک دفاع عالی کافی نیست و عوامل دیگر از جمله عقیده قضایی یکسان بر عقیده کارشناسی وکیل نقش تعیین‌کننده در سرانجام دعوی را دارد و تحقق نتیجه موردنظر کاملا در اختیار وکیل نوجود دارد، لذا باید این زمینه از تعهدات وکیل را از نوع تعهدات به‌وسیله دانست .

سوال از دیوان عدالت

الف) تعهد وکیل به تقدم حساب دوران‌نمایندگی

با در نظر گرفتن این مسائل که وکیل از طرف موکل خودش فعالیت می‌کند، تمام کارهای مالی و معاملاتی را که در وقت نمایندگی خود اجرا می‌دهد، وابسته به موکل بوده با توجه به ماده ۶۶۸ ضابطه مدنی پس از پایان این دوران وظیفه دارد با او کاملا تسویه حساب کند؛ آن چه را که به عنوان جایگزین او دریافت نموده‌است ، به او برگرداند؛ اگرچه واضح می‌باشد که موکل این اختیار را دارد در فرم تمایل وکیل را به در حالت کلی از دادن فرم حساب بی‌بهره کند .

وقت حسابرسی و پرداخت حق‌الزحمه وکیل غالبا بعد از اتمام دوره نمایندگی آن می‌باشد؛ پس در مواردی این امکان وجود دارد به سبب موارد معیین در کار نمایندگی و بسیاری قبل از آن متعارف باشد که در این موارد با توجه به عرف برخورد می‌شود؛

ب)تعهد وکیل به استرداد اموال و اسنادموکل

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری بعد از اجرای نمایندگی و تقویم حساب به صورتی که گذشت، می‌بایست تمامی اموال، اوراق بهادار و اسنادی که به دست او سپرده را به موکل خود بازگرداند. به طور کلی وکیل وظیفه‌مند است هر مالی را که موکلش به عنوان امانت به او سپرده را هر وقتی که وی طلب کند به او تسلیم نماید.

شما اگر سوال از دیوان عدالت اداری دارید و می خواهید با وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری صحبت کنید، می‌توانید با شماره‌های موجود در گروه وکلای حقوقی پایتخت تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

نقش وکیل تضمینی وتخصصی دیوان عدالت اداری در پرونده‌های دیوان عدالت

همانطور که قبل از این گفتیم، طرف شکایت در پرونده‌های دیوان عدالت اداری، ارگان‌های دولتی می باشند که معمولا در کنار خود از وکلای متخصص و حرفه‌ای کمک می‌گیرند؛ به همین علت ارائه مدارکی معتبرتر از مدارک این ارگان‌ها در مراجع قضایی تا حدودی سخت و پیچیده خواهدبود.

در صورتی که از یک وکیل کارکشته و متخصص کمک بگیرید، قطعا در جمع آوری اسناد و مدارک معتبر برای مطالبه حق قانونی به شما کمک می‌کند. گاهی دیده می‌شود که با این که از لحاظ قانونی حق با شاکی می‌باشد اما چون مدارک معتبری برای اثبات ادعا در دسترس نمی باشد، شاهد ضایع شدن حق قانونی شاکی در دیوان خواهیم بود؛ اما وکلای پایتخت به عنوان وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری در اختیار شما عزیزان است که به جمع آوری مدارک و اسناد قانونی برای دفاع از حق و حقوق قانونی در دیوان عدالت اداری به شما کمک می کند.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری از کجا پیدا کنم؟

گرفتن وکیل به شما کمک می‌کند تا هم در هزینه‌ها و زمانتان صرفه‌جویی کنید و هم باعث می‌شود تا طبق قانون و روی اصول پروندتان را پیش ببرید. تمامی افراد می‌توانند وکیل داشته‌باشند. شما می‌توانید از طریق موسسه وکلای پایتخت با بهترین وکیلان پایه یک دادگستری آشنا بشوید و طی یک جلسه مشاوره از مسیری که در پیش رو دارید، باخبر بشوید. موسسه وکلای پایتخت با سابقه درخشانی که در زمینه بررسی و پیگیری پرونده‌های دیوان عدالت اداری دارد، کمک زیادی در پیشبرد پروندتان می‌کند. همین حالا با وکیلان مجرب موسسه وکلای پایتخت تماس گرفته و به صورت تخصصی مشاوره ببینید.

شما می توانید از طریق شماره تماس های زیر با مشاورین متخصص و حرفه ای ما یعنی وکلای پایتخت تماس بگیرید و مشاوره ببینید. اگر به دنبال یک وکیل حرفه ای هستید تا مشکلتتان را در دیوان عدالت اداری حل کنید با متخصصین ما از مجموعه وکلای پایتخت تماس بگیرید.

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان