بهترین وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری

بهترین-وکیل-بازنشسته-دیوان-عدالت-اداری

وقتی از بهترین وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری صحبت می‌کنیم، منظورمان وکیلی بوده که دارای سال‌ها تجربه و مهارت در این زمینه است و موفقیت‌های زیادی را در کارنامه دارد. از آنجایی که تجربه شما از طرح دعوی بر علیه سازمان‌ها و ارگان‌های اداری و اجرایی برای چنین وکیلی آشنا است، می‌تواند راهنمایی‌های ارزشمندی را به شما بدهد تا با بهره مندی از آن احتمال بیشتری در کسب موفقیت در دادگاه داشته باشید.

وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

همانطور که می‌دانید وکلا در حوزه‌های مختلفی به فعالیت مشغول هستند که یکی از مهمترین آن‌ها دیوان عدالت اداری می‌باشد. وقتی از وکیل  متخصص دیوان عدالت اداری صحبت می‌کنیم منظورمان وکیلی است که از رویه قضایی دیوان عدالت اداری کاملاً اطلاع داشته و تسلط او بر تمامی مباحث حقوقی کامل است. چنین وکیلی کمک می‌کند تا آرا صادرشده از سوی دیوان عدالت اداری به نفع موکل خود باشد.

این روزها تعداد وکلای حرفه‌ای و متبحر که تخصص آن‌ها بررسی پرونده‌های دیوان عدالت اداری باشد، کم نیست. شما به عنوان موکل با وکیل مورد نظر قرارداد می‌بندید و کلیه اسناد و مدارکی که برای دفاع از حقوق خود نیاز دارید را در اختیار او قرار می‌دهید. وکیل دادخواست اعتراض شما را تنظیم کرده و براساس آنچه در اختیار دارید، به دفاع از حقوقتان خواهد پرداخت. وکیل دیوان عدالت اداری در ازای خدماتی که به شما ارائه می‌دهد، مبلغ مشخصی را دریافت می‌کند. این مبلغ تحت عنوان حق الوکاله به وکیل پرداخت می‌شود.

وکلا مانند فعالین در حوزه‌های دیگر، پس از یک دوره چندین‌ساله وکالت در دیوان عدالت اداری بازنشسته می‌شوند. بازنشستگی برای وکلا، دورانی بوده که آن‌ها با کوهی از تجربه و مهارت از کار کناره گیری می‌کنند. این یعنی می‌توانند مشاوران بسیار خوبی برای عموم مردم باشند و به آن‌ها در احقاق حقوق خود کمک نمایند.

مهمترین شکایات مطرح شده در دیوان عدالت اداری

همه ما می‌دانیم که دیوان عدالت اداری از بزرگترین مراجع شبه قضایی در کشورمان است که وظیفه‌ای بس مهم و حساس را بر عهده دارد. این وظیفه رسیدگی به شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که از مراجع دولتی و اجرایی و حتی قضایی به دلایل مختلف شکایت دارند. با ما باشید تا با بخشی از مهمترین شکایت مطرح شده آشنا شوید.

انواع شکایات مطرح شده در دیوان عدالت اداری:

  • شکایت از احکام و آراء صادر شده در کمیسیون قانون شهرداری در رابطه با ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق مختلف
  • اعتراض به احکام صادر شده از سوی هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما و قانون خدمات کشوری، صندوق‌های بازنشستگی و اداره بیمه تامین اجتماعی
  • شکایت به احکام صادره از سوی هیات تخلف اداری و نهادهای استخدامی (اعتراض به اخراج، تنزیل پست، انفصال و…)
  • اعتراض به آراء صادر شده از کمیسیون‌های رسیدگی به امور مربوط به آب‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های غیر مجاز و شکایت از نهادهای مرتبط با حفاظت از محیط زیست.
  • طرح دعوی بر علیه تصمیمات اتخاذ شده در اداره ثبت اسناد و املاک.
  • اعتراض به ماده ۶ و ۸ سازمان اراضی دایر و احکام کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری
  • شکایت از مصوبات و آیین نامه‌های دولتی که خارج از حدود اختیارات نهاد تصویب کننده باشد. بعلاوه دستورالعمل‌های مخالف با قانون می‌توانند مورد اعتراض باشند.

و اما یکی از مهمترین شکایات مطروحه در دیوان عدالت اداری، اعتراض به حکمی بوده که در هیات عمومی دیوان عدالت اداری تصویب شده است. چنین حکمی در حضور رئیس دیوان و معاون وی و حداقل دو سوم قضات دیوان عدالت اداری صادر شده است. ای رای براساس نظر اکثریت آراء تصویب شده و قابل اعتراض می‌باشد.

احتمالاً شکایت و اعتراض شما به یکی از این حوزه‌ها مربوط می‌شود. اگر اینطور است و عزم شما برای بازپس گیری حقوقتان جزم شده، حتماً با یک وکیل بازنشسته مشورت کنید و پرسش‌های خود را با او در میان بگذارید.

 

اهمیت بهره مندی از تخصص و تجربه وکیل دیوان عدالت اداری

اگر با روند رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری آشنا باشید، حتماً می‌دانید که پس از تکمیل پرونده، نسخه کپی از آن به طرف دعوا ارسال می‌شود. این نهاد یک ماه فرصت دارد تا به این شکواییه پاسخ دهد. البته برخی از سازمان به عمد از پاسخگویی سر باز می‌زنند تا شاکی را خسته و درمانده نمایند.

از مهمترین مشکلاتی که اشخاص در شکایت از نهادهای اداری و قضایی دارند، این است که سازمان‌های طرف شکایت سعی می‌کنند موضوع را امنیتی جلوه دهند و اینطور القاء نمایند که اگر رای صادر شده به نفع آن‌ها نباشد، نظم و امنیت ملی دچار خدشه می‌شود. لذا با اعمال نفوذ در فرایند رسیدگی به پرونده و یا با ارائه گزارشات غلط، سعی می‌کنند شکایت شاکی را بی‌اهمیت جلوه دهند و او را ترور شخصیت نمایند.

هدف آن‌ها این است که قاضی دیوان عدالت اداری را متقاعد نمایند که از اصل موضوع غافل شود و رای صادر شده از سوی او به نفع آن‌ها باشد. در چنین شرایطی چه می‌توان کرد؟ آیا شاکی به تنهایی می‌تواند از حقوق خود دفاع نماید؟ آیا موکل می‌داند این حقوق کدام‌اند و با چه روش‌هایی می‌توان از آن دفاع کرد؟ اینجاست که به اهمیت بهره مندی از یک وکیل کاردان و آزموده پی می‌برید.

یک وکیل چه مشغول به کار باشد و چه بازنشسته، در هر صورت راهنمایی‌های جامع و کاملی را در اختیار شاکیان قرار می‌دهد و آن‌ها را برای رسیدن به حقوقشان راهنمایی می‌کند.

وکیل بازنشسته که در طول حیات کاری خود بارها و بارها با پرونده‌های مختلف سروکار داشته است، راه‌های نفوذ دستگاه‌های اجرایی را میشناسد و راه حل‌های مناسبی برای بی‌اثر کردن نفوذ نهادهای دولتی پیشنهاد می‌دهد.

بهترین وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری، با سازوکار دیوان عدالت اداری به خوبی آشنا است. اگر تسلط کامل به قانون دارد. اگر به کارنامه وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری نگاهی بیاندازید، متوجه توفیقات او در به نتیجه رساندن صدها پرونده در این زمینه خواهید شد. این سوابق درخشان صددرصد اطمینان شما را برای کسب مشاوره از چنین وکیلی افزایش می‌دهد. لذا توصیه می‌کنیم اگر شما شکایتی از ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی دارید، می‌توانید آن را از طریق مراجعه به دیوان عدالت اداری پیگیری نمایید. اما قبل از آن توصیه می‌کنیم که از مشورت با وکیلی خبره غافل نشوید.

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان