نمونه دادخواست اعتراض به رای اداره کار

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و عرض ادب

احتراما

به استحضار می رساند موکل اینجانب آقای ………………….. به مدت ……… سال است که به شغل شریف کارگری اشتغال داشته

است که در راستای تعیین عنوان شغلی خود درخواستی به اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تقدیم می نماید

که در راستای تشخیص ، موضوع به کمیته بدوی استانی ارجاع داده می شود که این کمیته با کارشناسی های به عمل آمده شغل موکل را از کارهای سخت و زیان آور تشخیص می دهند.

(( ماده ۱‌ـ کار‌های سخت و زیان آور کار‌هایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی، ‌بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده ودر اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی ( جسمی و روانی ) در وی ایجاد می شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن باشد. ))

بنابراین اولین نکته ای که با توجه به توضیح ارائه شده به ذهن متبادر می شود تخصصی بودن تشخیص سخت و زیان آور بودن شغل مورد نظر می باشد . در همین راستا نیز جهت تشخیص سخت و زیان آور بودن شغل موکل ابتدا موضوع در کمیته بدوی مطرح گردیده که کارشناس مربوطه با حضور در محل کارگاه با بررسی های به عمل آمده رای به سخت و زیان آور بودن آن صادر می نماید اما پس از ارجاع پرونده به کمیته تجدید نظر این کمیته بدون اینکه در محل کارگاه حاضر شوند و کارشناسی های لازم را انجام دهند اقدام به صدور رای می نمایند که همانگونه که در سطور بالا اشاره شده با توجه به تخصصی بودن موضوع حتما می بایست بعد از انجام کارشناسی های لازم اقدام به صدور رای نمایند که رای صادره از این جهت قابل نقض بوده و موجب تضییع حقوق یک کارگر ساده شده است .

۲-مطابق با شناسنامه شغلی …………………. ( پیوست شماره ۳ ) به عنوان نمونه چند مورد از کارهایی که موکل در کارگاه به آن ها اشتغال داشته اند ،

عبارتند از : (( برشکاری ، سنگ زنی و فرچه زنی ، جوشکاری ، ساخت کلاهک ، علامت زدن و سنبه زنی روی ورق و ………. )) که حتی بدون کارشناسی و در نگاه عامیانه نیز این کارها قطعا جزء کارهای سخت در عرف جامعه تلقی می شوند و این در حالتی است که کمیته تجدید نظر حتی بدون بازدید از محل کار موکل اقدام به صدور رای نموده و به همین راحتی حق یک کارگر را تضییع نموده اند .

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان