وکیل اعتراض به رای شهرداری

وکیل-اعتراض-به-رای-شهرداری-+-تضمینی-+-شماره-تلفن

وکیل اعتراض به رای شهرداری کسی است که نسبت به قوانین و مقررات مصوب ، آیین نامه ها و دستورالعملها ی مربوط به شهرداری آگاهی کامل و مناسب دارد ، در اموراتی که از طرف موکل در خصوص مسائل مربوط به شهرداری به وکیل وکالت داده میشود سبب می شود که وکیل با بهره گیری از دانش حقوقی و استفاده از قوانین و مقررات مربوطه نسبت به انجام آنها اقدام کند ، این قبیل اقدامات قانونی و تخصصی از طرف وکیل کسب موفقیت و حصول نتیجه مورد نظر را برای موکل ممکن می سازد .

شهرداری بعنوان نهادی که عهده دار وظایف و اختیاراتی جهت سالم سازی شهر و برقراری نظم و ایجاد محیط مناسب برای برخورداری شهروندان از یک زندگی سالم است قانونگذار برای شهرداری بعنوان یک نهاد عمومی وظایف و اختیارات قانونی قرار داده است ، اجرای قوانین و مقررات مربوطه برای شهرداری در انجام وظایف و استفاده از اختیارات در شهرداری حتمی و لازم الاجرا می باشد و شهرداری نمی تواند برخلاف این قوانین و مقررات اقدام نماید .

ازدیاد جمعیت وبه طبع آن ازدیاد اماکن مسکونی ، رفاهی ، خدماتی و… در بزرگ شدن شهرها تاثیر مستقیم دارد و این عوامل در شرح وظایف شهرداری و اختیارات قانونی محوله به شهرداری که متولی امر نظم شهری و ایجاد بستر مناسب و سالم برای زندگی شهروندان است تاثیر گذار است .

شهرداری با توجه به کثرت وظایف و اختیارات قانونی که از طرف قانونگذار به این نهاد داده شده است می بایست ارائه دهنده خدمات شهری به شهروندان باشد و درعین حال با هرگونه تخلف و ناهماهنگی در نظم شهر بصورت قانونی برخورد نماید.

با توجه به مطالب ارائه شده شرح وظایف شهرداری با توجه به کثرت و گستردگی بیش از حد جهت سهولت در اجرای آنها و تسریع در انجام این وظایف و خدمات محوله ، وظایف مختص به شهرداری مابین کمیسیونهای مختلف شهرداری تقسیم شده اند ، با این اقدام هر کدام از کمیسیون های شهرداری عهده دار انجام وظایف خاصی هستند که رعایت قوانین و مقررات مصوب و مربوط به شهرداری برای کمیسیونهای شهرداری لازم الاجرا بوده و هرگونه اقدامی خلاف این قوانین و مقررات باعث بی اثر شدن مصوبات آنها می شود .

شهرداری دارای کمیسیونهای مختلفی است که شرح وظایف محوله به هر کدام از آنها متفاوت می باشد بعنوان مثال به شرح وظایف واقدامات برخی از این کمیسیونها می پردازیم :

کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری طبق قانون دارای اختیارات برخورد با هرگونه تخلف ساختمانی است ، مراتب تخلف ساختمانی از طریق شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ گزارش می شود و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ضمن بررسی قانونی و رسیدگی لازم اقدام به صدور رای و تصمیم گیری در موضوع مطروحه می نماید .

کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری طبق قانون عهد ه دار رسیدگی به امورات مربوط به عوارض شهرداری می باشد ، هرگونه مشکل نسبت به پرداخت عوارض و میزان و زمان پرداخت عوارض شهرداری در کمیسیون ماده۷۷ شهرداری مطرح می گردد ، کمیسیون مذکور با بررسی قانونی و رسیدگی لازم اقدام به صدور رای و اتخاذ تصمیم در موضوع مطروحه می نماید  .

آرای صادره از کمیسیونهای شهرداری با توجه به شرح وظایف و نحوه عملکرد آنها متفاوت می باشد ، در عین حال چنانچه هر کدام از کمیسیونهای شهرداری اقدام به رسیدگی نسبت به موضوع مرتبط با شرح وظایف قانونی خودنماید ، می تواند اقدام به صدور رای و تصمیم در مورد موضوع مربوطه بنماید ، چه بسا ممکن است این تصمیم گیری و صدور رای مورد اعتراض و شکایت از جانب ذی نفع در موضوع قرار گیرد .

هرگاه ذینفع در موضوع نسبت به آرای صادره از هرکدام از کمیسیون های شهرداری اعتراض و شکایتی داشته باشد می بایست مرجع صالح جهت طرح شکایت را بشناسد تا ضمن طرح شکایت در این مرجع که عمدتا” دیوان عدالت اداری می باشد بتواند به حق و حقوق قانونی خود دست یابد  .

کمیسیون های شهرداری در اجرای قانون و انجام به وظایف قانونی اقدام به رسیدگی و نهایتا” صدور رای و تصمیم می نمایند ، در برخی از موارد با توجه به عدم توجه صحیح به قوانین و یا قصور در رسیدگی و بررسی دقیق اقدام به تصمیم گیری و صدور رای می گیرند ، طبعتا” چنین آرایی قابل اعتراض و پیگیری در مراجع صالح هستند .

از آرای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که مورد اعتراض قرار می گیرند می توان به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و ابطال رای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را درخواست نمود.

دیوان عدالت اداری ضمن بررسی دقیق و رسیدگی لازم اقدام به تائید رای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و یا ابطال رای صادره از این کمیسیون می گیرد ، در هر حال مرجع صالح برای رسیدگی به اعتراض نسبت به آرای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری دیوان عدالت اداری می باشد .

کمیسیون ماده ۷۷ در مورد وظایفی که شرح آن قبلا” توضیح داده شد اقدام به رسیدگی و تصمیم گیری نسبت به موضوع مربوطه و مطروحه می نماید ، چه بسا رای صادره از این کمیسیون مورد اعتراض از طرف ذینفع و یا شهرداری قرار می گیرد ، رسیدگی به اعتراض  آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری از اختیارات دیوان عدالت اداری است .

نکته قابل ذکرنسبت به آرای صادره از کمیسیون های شهرداری اینست که در صورت قطعی شدن این آرا و اعتراض نسبت به آنها می توانند در دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گیرند ، اعتراض به آرای صادره از کمیسیونهای شهرداری می تواند از طرف ذینفع در موضوع و یااز طرف شهرداری در دیوان عدالت اداری مطرح شود.

شهرداری در اعتراض به رای صادره از کمیسیون های شهرداری زمانی که به نفع طرف دعوا صادر شده باشد و یا در دفاع از رای صادره از کمیسیونهای شهرداری در زمانی که به نفع شهرداری صادر شده باشد ، از وجود نماینده حقوقی و وکلای مجرب ، مسلط به قانون و مقررات مربوط به شهرداری ، برخوردار از دانش کافی حقوقی استفاده می نماید ، از آنجایی که رسیدگی در دیوان عدالت اداری بصورت تخصصی می باشد لذا وجود چنین وکلاونمایندگان حقوقی برای شهرداری بسیار مفید و موثر می باشد و در بسیاری از موارد با استفاده از تجارب و دانش حقوقی این افراد در شکایت مطرح شده موفق می شود . بی شک کسب موفقیت در سایه وجود چنین افرادی برای شهرداری بدست می آید .

داشتن اطلاعات کافی ومناسب نسبت به کمیسیونهای مختلف شهرداری و شرح وظایف هر کدام از این کمیسیونها و نحوه رسیدگی و صدور رای در کمیسیونهای مذکور کمک خواهد کرد که هر کدام از افراد جامعه ضمن شناخت حق و حقوق قانونی خود در موضوعات مربوط به وظایف شهرداری بتوانند با استفاده از این دانش و آگاهی مناسب هرگونه اقدام خلاف قانون و یا قصور در انجام وظایف از طرف شهرداری را به موقع مورد اعتراض و شکایت در مرجع صالح که عملا” دیوان عدالت اداری عهده دار آن است مطرح نمایند .

کثرت وظایف و اختیارات و وجود قوانین و مقررات گسترده مربوط به شهرداری باعث گردیده که اطلاعات و آگاهی از آنها برای افراد عادی میسر نباشد ، این عدم اطلاع و آگاهی در موضوعات بوجود آمده فی مابین با شهرداری باعث می شود که طرح شکایت و اعتراض از طرف این افراد غالبا” به نتیجه نرسیده و یا نتیجه مورد نظر و مطلوب وصول نگردد .

وکیل اعتراض به رای شهرداری ضمن برخورداری از دانش حقوقی و آگاهی و اطلاعات مناسب و کافی نسبت به قوانین و مقررات مربوط به شهرداری و آشنایی کامل با شرح وظایف شهرداری و به طبع آن کمیسیونهای مختلف شهرداری ، آگاهانه و هوشمندانه به بررسی موضوع مطرح شده با شهرداری بپردازد و بدلیل برخورداری از دانش و شناخت مناسب قوانین و مقررات مربوطه ، نسبت به انجام امورات مربوط به وظایف شهرداری اقدام نماید و در صورت اعتراض و شکایت به مصوبات و تصمیم گیری های شهرداری ، با انتخاب دقیق و صحیح نوع شکایت و مرجع صالح ، در موعد مقرر و مناسب و با استفاده از ادله و مستندات قانونی و موثر در موضوع اقذام به اعتراض و طرح شکایت نماید . طبیعتا” این چنین اقدامات قانونی و تخصصی که برگرفته از تجارب و دانش حقوقی وکیل برای اعتراض به رای شهرداری است در رسیدن به هدف و دست یابی به نتیجه دلخواه کمک شایانی به موکل می نماید .

بررسی دقیق و قانونی موضوع و استفاده از قوانین و مقررات مربوطه و استناد به ادله و مستندات قانونی و موثر و بهره گیری از دانش و آشنایی کامل و کافی نسبت به قوانین از اهرمهایی است که وکیل مجرب و متخصص برای حصول نتیجه مورد نظر و دلخواه موکل خود از آنها استفاده می نماید و کسب موفقیت در این قبیل اقدامات دور از ذهن نیست .

 

مجموعه تخصصی گروه وکلای پایتخت  با دراختیار داشتن وکلای مجرب و مسلط به قوانین مربوط و با اتکای به اعتماد شما تا رسیدن به هدف و نتیجه مورد نظرتان در کنار شما خواهد بود . و با اقدامات قانونی و حرفه ای راه رسیدن به این هدف را برای شما هموار خواهد نمود .

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان