تلفن وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری

تلفن-وکیل-تضمینی-دیوان-عدالت-اداری

تماس با وکلای پایتخت

ما اینجا هستیم تا با مشاوره تخصصی رایگان به شما کمک کنیم ، همین حالا با ما تماس بگیرید
شماره تماس : ۰۹۱۹۹۳۵۳۴۷۰

درخواست مشاوره

دیوان عدالت اداری عالی ترین مرجع اداری است که  به شکایات،اعتراضات و تظلّمات مردم علیه سازمان ها ، نهاد ها و واحدهای دولتی و اداری ومراجع اختصاصی اداری که خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده اقدام به صدوررای با اتخاذ تصمیم نموده اند وهمچنین  مأموران این نهاد وسازمان ها درامورراجع به وظایف آنها، رسیدگی می نماید . 

نکته : دیوان عدالت اداری صالح به رسیدگی به  اعتراض به آرا و تصمیمات سایرمراجع قضائی دادگستری و نظامی و دادگاههای انتظامی قضات دادگستری و نیروهای مسلح ، نمی باشد. 

از عمده ترین اختیارات وصلاحیت دیوان عدالت اداری

  • رسیدگی به شکایت مردم علیه تصمیمات و اقدامات سازمان‌های دولتی واقدامات مأمورین واحدهای دولتی، وزارت‌خانه‌ها ونهاد های انقلابی و موسسات وابسته به آن 
  • رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به آرا و تصمیمات قطعی ازحیث نقض یا تخلف از قوانین ومقررات در رای صادره کمیسیون‌ها، هیئت‌ها و شوراها که طبق قوانین مختلف در وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی و شهرداری‌ها تشکیل شده و به مسائل خاصی رسیدگی می‌کنند؛ مانند ، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌هاو مالیاتی وهیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وهیات های حل اختلاف کارگروکارفرما 
  • رسیدگی به شکایات مردم در خصوص  تصویب‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌های سازمان های دولتی و شهرداری که بر خلاف شرع یا قانون یا خارج از حدود اختیارات ارگان ونهادها صادر شده باشد.
  • رسیدگی به شکایات قضات و کارمندان مشمول قانون استخدام کشوری و سایر مستخدمین واحدها و مؤسسات از حیث تضییع حقوق استخدامی
  • رسیدگی به اعتراض وشکایت در خصوص عدم رعایت قوانین و مقررات درانعقاد قرارداد توسط دستگاه‌های اجرائی با اشخاص

نکته :درباب اجرای مفاد قرارداد منعقد شده دیوان صالح نمی باشد و مرجع رسیدگی به شکایات و اعتراضات اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از آراء و تصمیمات مراجع اختصاصی اداری بدوا شعب تجدیدنظر دیوان می باشد و رای صادره قطعی است

به دادخواست مطالبه خسارت که ناشی از تخلف در اجرای وظایف قانونی و اختصاصییا ترک فعل وعدم انجام وظایف واحدهای دولتییا دستگاه‌ها وارگانهای مذکور و مأموران آن واحدها و دستگاه‌ها باشد، درشعب دیوان عدالت اداری ضمن رسیدگی واحراز خسارت وارده وتعیین خسارت وارده حکم مقتضی صادر می کند.  

اشخاص می توانند شکایت واعتراض خود را با تقدیم دادخواست مستدل و مستند از طریق سایت دیوان عدالت ادری به نشانی  https://sajed.divan-edalat.irثبت و در دیوان عدالت اداریمطرح نماید  وازطریق سایت ثنا به نشانیwww.adliran.irپیگیری نمایند. 

درصورت احراز اثبات تضییع حق اشخاص، شعب رسیدگی کننده حکم برنقض رای صادره وطرف شکایت ملزم به اعاده حقوق تضییع شده ورفع اثراز رای صادره، می شود. 

با توجه به اینکه موضوعات مطرح شده و مرتبط با دیوان عدالت اداری بسیارپیچیده و فنی وکاملا تخصصی می باشد وبا عنایت به اینکه طرف شکایت یک ارگان یاسازمان و تهاد های دولتی و ابرشرکت های حقوقی می باشند که دارای چندین وکیل ونماینده حقوقی و متخصص حرفه ای می باشند ، نقض وتغییر رای صادره و احقاق حق از آنها  بسیار سخت و دشوار می باشد تنها راه دست یابی نتیجه مطلوب  و احقاق حق و طرف شدن با آنها  روبرو کردن اقدامات و آرای وتصمیمات آنها با قانون و مقررات برمبنای ادله و مدارک محکم می باشد توصیه می شود قبل از هراقدامی به مشاور ومساعدت و همراهی یک وکیل متخصص و مجرب اقدام شود که تسلط و احاطه وکیل به قوانین و مقررات و آرای وحدت رویه و آیین نامه و بخش نامه های ، دیوان عدالت اداری وسازمان ها و نهاد و اداره و وزارتخانه ها که بسیار متنوع و پراکنده و پیچیده و مبهم و به روز می باشد و با تجربه ای که به ساختار اداری روال و شیوه و نحوه و روند  رسیدگی به موضوع  که دردیوان عدالت اداری وکمیسیون ها و هیات های حل اختلاف اداری اصولا برمبنای بررسی ادله و مدارک ومستندات استنادی و لایحه تقدیمی به صورت غیرحضوری می باشد ، صدور رای واتخاذ تصمیم می نمایند و باعلم و دانش و درایت خود به بررسی دقیق و موشکافانه وتحلیل موضوع و پرونده ورای صادره ومطابقت آن با قانون و مقررات وآیین های دادرسی وآیین نامه های اجرایی و با ارائه بهترین و کارساز وکم هزینه ترین راهکار اصولی ومناسب وبا مهارت و تبحردرتنظیم  دادخواست و لایحه حرفه ای جامع  مستند و مستدل که مستلزم تخصص وتجربه بالا و تبحروکیل می باشد و تهیه اسناد و ادله و مدارک استنادی وثبت دادخواست درموعد مقرر وپیگیری های مدام و استفاده از تمام امکانات و توان قانونی جهت احقاق حق و اعتراض به آرای صادره وتغییر و نقض رای صادره و جلوگیری از تحمیل هزینه و خسارت های سنگین و جبران تاپذیر نقش مهم و تاثیرگذار و تعیین کننده ای درموفقت به پرونده و دست یابی به نتیجه مطلوب و احقاق حق موکل ایفا می نماید. 

با توجه به رشد وگسترش پدیده هوش مصنوعی والکترونیکی شدن سیستم زندگی اشخاص  با هدف سهولت وتسریع وصرف جویی درزمان اشخاص می توانند بدون حضوردر دفتروکیل به صورت آنلاین (تماس صوتی یا تصویری ) وازهرنقطه کشورو بدون اهمیت موقعیت مکانی ، موضوع را برای او شرح وبا ارسال ادله و مدارک واسناد ازمشاوره وراهنمایی های او بهره مند و بعد از توافق برسر بندها و مفاد قرارداد با ثبت امضای الکترونیکی از طریق سایت  adliran.ir  به او وکالت داد .

دیوان عدالت اداری و کمک به احقاق حقوق شهروندان

دعاوی که در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد، همواره پیچیدگی‌های زیادی دارد. اگر شما به عنوان یک شاکی در مسیر پر پیچ و خم رسیدگی به اعتراضتان از یک وکیل تضمینی کمک بگیرید، احتمال اینکه به نتیجه مورد نظر برسید، افزایش می‌یابد. تجربه نشان داده که در بسیاری از دعاوی مطرح شده در دیوان عدالت اداری، به دلیل کمک گرفتن از یک وکیل مجرب و متخصص، نتایج درخشانی به دست آمده است.

برگ برنده کسانی که توانسته‌اند به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند، بهره مندی از تخصص و تجربه وکیلی متعهد و باتجربه است. وکیلی که با مسیرهای قانونی آشنا بوده و روند بررسی پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری را به خوبی بشناسد. این وکیل با تنظیم یک شکایت نامه مستقل و دقیق، پرونده را به جریان می‌اندازد.

 

روند رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری

 

همه چیز با تنظیم فرم درخواست آغاز می‌شود. این فرم گام نخست در تشکیل پرونده شکایت بر علیه نهادهای رسمی در کشور است. این فرم توسط وکیل متخصص دیوان عدالت اداری تکمیل خواهد شد. معمولاً اطلاعات مربوط به شاکی و مشخصات سازمانی که از آن شکایت دارید بعلاوه شرح دقیق شکایت و مشخصات وکیل در این دادخواست درج خواهد شد. پس از امضاء، فرم بعلاوه دیگر اسناد و مدارک به دیوان تحویل داده شده تا به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

یادتان باشد که تنظیم دادخواست کاملاً تخصصی است و تنها یک وکیل مجرب و یا یک مشاور حقوقی متخصص می‌تواند از عهده آن برآید. لذا گمان نکنید این دادخواست ساده و بی‌اهمیت است و همه می‌توانند آن را تنظیم کنند.

ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری، به صورت حضوری انجام می‌شود. نشانی ساختمان دیوان شهر تهران، بزرگراه شهید ستاری، خیابان شهید مخبری بوده که البته اگر در شهرستان هستید می‌توانید از طریق دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اقدام به ثبت دادخواست نمایید.

پس از تقدیم داخواست به دیوان عدالت اداری منتظر پیامک مربوطه باشید. در این پیامک که به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود، شماره ثبت دادخواست، شعبه ارجاع و تاریخ آن درج شده است.

با نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری آشنا شوید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری، به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. برخلاف آنچه در بسیاری از دادگاه‌های عمومی دیده اید، در روند رسیدگی به شکایت از نهادها و سازمان‌های رسمی، طرفین به جلسات رسیدگی احضار نمی‌شوند. وکلا نیز از طریق لوایحی که تنظیم کرده اند، می‌توانند از حقوق موکل خود دفاع نمایند. این نوع از برگزاری جلسات اهمیت بهره مندی از تجربه و تخصص وکلای مجرب را به ما یادآوری می‌نماید.

پس از بررسی پرونده در دیوان عدالت اداری و ارزیابی کلیه مدارک و اسنادی که در دسترس بوده، قاضی یا قضات رای نهایی خود را صادر می‌کنند که این حکم لازم الاجرا می‌باشد. البته این رای قابلیت تجدید نظر داشته و اگر طرفین آن را مغایر با قانون و یا شرع بدانند می‌توانند درخواست تجدید نظر داشته باشند.

تماس با وکلای پایتخت

ما اینجا هستیم تا با مشاوره تخصصی رایگان به شما کمک کنیم ، همین حالا با ما تماس بگیرید
شماره تماس : ۰۹۱۹۹۳۵۳۴۷۰

درخواست مشاوره

نظرات

فهرست
کلیک جهت مشاوره رایگان